alyssa krijgt gewoon yoghurt als toetje of een klein flesje die ze zelf mag drinken. ik heb ook lopen kijken naar danoontje maar daar zit geen suiker in maar wel kleurstof (als ik het me goed herinner). binnenkort ga ik ook kwark proberen en die alpo soja is ook een goed idee. liefs doris
Volle yoghurt met een heel klein scheutje roosvicee. Hij vindt het heerlijk. Het enige wat ik irritant vind, is dat de yoghurt bijna altijd van de lepel afdruipt. Dus meestal lik ik de onderkant eraf, zodat het zonder druppen naar zijn mondje kan.
Ik zou echt wat meer groente geven. Dat is echt geen probleem! Toetje is toch wel een beetje een bijzaak als je nog steeds volop opvolgmelk drinken!
: Wanneer je kindje gewoon zijn avondeten eet, is een klein beetje yoghurt toe toch geen probleem? Waarom dan extra groenten geven, als dat al voldoende wordt gegeten?
Zij geeft namelijk aan dat de kleine wel meer behoefte heeft aan groente dan de 200 gram die ze nu geeft vandaar mijn antwoord.
Hey meiden, Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb inderdaad wel eens het idee dat Nick meer behoefte heeft. Hij kreeg gister bijvoorbeeld wortletjes met tomaat, komkommer en aardappel. Ik dacht, ik maak ruim voldoende. Het was dus ruim 300 gram. Mijn kleine jochie bleef dus zijn mondje steeds open doen! Hij heeft dus heel zijn bordje leeg gegeten.. Is dat nu wel goed, bij het cb zeggen ze voeden naar behoefte, maar is 300 gram voor zo'n kleine uk niet erg veel. 2 uur later dronk hij ook nog eens bijna 200cc.. Kan ik hem nou niet "overvoeden"? Gister heeft hij trouwens 200 gram groente op, dit keer een potje en een beetje yoghurt met wat diksap. Hij zat uiteraard weer heerlijk te smullen! Hij lijkt echt op zijn papa haha
Excuus, had niet goed terug gelezen naar de beginpost, dus dat van die groente even gemist 8) Maar inderdaad, je hebt gelijk...Wanneer er behoefte is aan wat meer groente, dan kun je z'n prakje met eten gewoon wat groter maken.
Maar tot hoever kan je gaan. Zoals ik al schreef at hij van de week ruim 300 gram groenten? Is dat dan niet teveel?
Tja, ik vind dat moeilijk te zeggen. Wanneer ik een potje gaf, dan wist ik inderaad precies hoeveel gram ik gaf, aangezien dat dan op dat potje staat. Wanneer ik gewoon zelf kookte, dan schepte ik gewoon een hoeveelheid op waarvan ik dacht dat ze het opkonden, maar ik heb dat nooit afgewogen...Gewoon een lekker prakkie en toetje na, alles ging schoon op. Mss dat ze daarna nog wel wat op hadden gekunt, maar genoeg is ook genoeg...Een uurtje na het eten kwam er ook altijd nog een fles achteraan, dus honger konden ze niet hebben.. Dus sorry, aan mij heb je wat dat betreft niet zoveel Denk gewoon lekker opscheppen waarvan jij denkt dat het genoeg is, je kind hoeft nu ook weer niet te eten tot het omrolt, toch?
Loetje, Ik heb veel aan je antwoord.. Niet te moeilijk doen, gewoon lekker op je gevoel af gaan toch?... Het is zeker niet de bedoeling dat hij omrold, maar ik heb een erg actief en beweeglijk mannetje dus ben daar niet zo bang voor. Ik vind het erg gezellig dat ik voor alsnog een lekkere eter heb! Thanxx voor jullie adviezen en meningen!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 300 gram groente wel erg veel vind ! Zelfs voor volwassene word 200 gram groente aangeraden. Volgens de site van het voedingscentrum zou een kind van 1 tot 3 jaar, 50-100 gram groente, 50-100 gram aardappels/rijst/pasta, 60 gram vlees/vis/kip/vleesvervangers/etc nodig hebben. Als ik dus die drie dingen bij elkaar tel zit ik op een totale maaltijd van max 260 gram. En tja dan vind ik persoonlijk dus 300 gram groente erg veel. Basisvoeding: Gemiddeld aanbevolen hoeveelheden per dag -> kinderen en jongeren
Dat vond ik zelf ook hoor, was ook maar 1-malig. Dat heeft hij verder niet meer gehad. En het was niet 300 gram alleen groente, maar een mix met een aardappeltje. Hij kreeg gister nog geen 250 gram, toen zijn bordje leeg was gaf dat geen gemopper meer.
Fijn dat er gister geen gemopper kwam Maar ik zou dus echt niet zoveel gaan geven, volgens mij rek je dan gewoon het maagje uit . Maar oke, hij kreeg wat minder en vond dat ook prima dus prima toch! En een keertje wat meer eten zal geen kwaad kunnen, maar elke dag......! Liefs!
Cb raad het aan.. maar ik denk dat het er ook aan ligt of er ook nog een avondfles er achteraan komt. Als je eindigt met de warme maaltijd kun je gerust 300 gram geven. Niet elk kind is gelijk. De een heeft genoeg aan 150 gram en de ander aan 300 gram. Net als met flesvoeding! Hier ook altijd 300 gram... met aardappelen en vlees erbij. Het aandeel groente is het grootst. Toch vind ik dat er uit het potje bij 200 gram er meer uit komt dan dat je het zelf maakt... Dat lijkt altijd veel minder terwijl het wel 100 gram meer is. Maar dat terzijde...! Succes met de afweging!