hallo, mijn zoontje eet sinds enkele dagen groentenpap. Ik ben begonnen met worteltjes en patatje (zal ik zo een weekje doen) en dat lukt wel redelijk. Alleen.. ik weet de hoeveelheden niet goed en na zijn groentjes wil hij persé nog een flesje (ik geef dan 180 +6) geef ik hem zo niet "teveel" eten? en hoe doen jullie het om wat schema erin te krijgen? tis wel moeilijk om ritme te vinden bij hem vind ik.. de ene dag heeft hij rond 12u groentjes gegeten, de volgende dag rond 14u en gisteren rond 13u... is dat ok? en wachten jullie tot 4 uurtjes na zijn vorige fles om dat te geven of niet.. ja, zit met veel vraagjes grtjs
Wij zijn bij 5,5 maand begonnen. We deden het tussen 2 flessen in. Normaal om 16.00 een fles en 20.00. Nu fles om 16.00, hapje om 18.00 en laatste fles rond 21.00. We begonnen met ongeveer 100-125 gram wortels (en daarna broccoli, sperzieboontje en bloemkool). En dat at mijn zoontje schoon op. Na 2 weken was hij 6 maand oud. En zijn we 200 gram aan gaan bieden, dat was dan groente + aardappel/pasta/rijst.
Ik ben sinds 2 weken ook begonnen..En Chanell krijgt om 16.00 de fles en dan krijgt ze om 18.00 een half potje groente en om 8.15 krijgt ze de laatste fles.
jullie geven dus de groentjes s avonds?? ik hoor altijd dat je dat best op de middag geeft... iedereen zegt ook iets anders hé. hij wil echt nog die melk na zijn groentjes, vandaag al minder gedronken erna..
Wij zijn met 4 maanden begonnen, eerst tussen 2 flessen in zodat hij enigszins trek had en geen volle buik. wat betreft tijdstip: toch een beetje op de tijden dat ik het later ook wilde hebben, dus in ons geval rond avondeten. Toen we net begonnen at hij maar een paar hapjes, dit breidde al snel uit, na ca 2 weken een half potje. Daarna ben ik het ook zelf vers gaan pureren. Dit vult ook meer dan een potje! Toen het echt noemenswaardige hoeveelheden gingen worden ging ik het ook pas aan de fles merken, die werd hierna wat kleiner. Met geloof ik 6 maanden gingen we van 4 naar 3 flessen (toen hadden we ook fruit erbij.)
Ja ik geef groente gewoon savonds omdat wij dan ook groente eten..En dat wil ik dan zo aanleren. Hoezo is het beter om groente simddags te geven dan?
In het begin kan het voordelen hebben om overdag hapjes te geven. Als er problemen ontstaan (krampjes, allergie) zit je daar niet mee in de nacht. Maar wij gaven het zelf wel gewoon 's avonds. 2 keer met rode kool (bij 10 en 11 maanden) tot 's avonds laat met een jochie met buikpijn gezeten. Toch wat last van milde krampjes. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Ik geef fruit rond half 12 en daarna een flesje van 150+5 en zijn groenten krijgt hij rond half 7 en daarna nog een flesje van 150+5. Hij krijgt nu 2 weken fruit en groenten ( de eerste week alleen fruit en vanaf de 2e week ook groenten erbij) en hij eet nu al volle potjes leeg hihi zo lekker vind hij het. Ik heb eigenlijk nooit meerdere dag hetzelfde gegeven gewoon gaan afwisselen en dat gaat hier prima. suc6
Ik geef savonds om 18.00 groente en doe dan om 8.15 de fles en dan slaapt ze door tot 8 uur sochtends..Ze heeft niks geen krampjes gehad hoor..ik geef alleen worteltjes, bruine bonen en groene bonen..
Chamara, wij hebben in het begin ook nooit last gehad, ook niet met bonen, ui of prei (berucht). Alleen die rode kool dus. Vandaar dat wij het ook gewoon 's avonds deden. Als je kindje gevoelig is voor krampjes of allergien kan het wel een reden zijn om het overdag te doen.
hoe doen jullie dat met slaapjes tussen de voedingen en bijvoeding door? mijn dochter heeft vaak rond 16 uur een fles en is moe rond 'etenstijd'....
Wij doen het zo: 9u: eerste fles (210/7) 12u: groenten + aardappelen (ongeveer 200g) 16u fruit (halve appel, halve banaan, sinaasappelsap en 1 betterfoodkoek) 20u tweede fles (210/7) We hebben enkele dagen geprobeerd om tussenin nog een kleine fles aan te bieden, maar ze weigert die.
@Jolan Ik maakte hem in ieder geval niet wakker voor de bijvoeding. Meestal was hij wakker van 16.00 tot 18.00. Dan met warme hap naar bed, en van 20 tot 21.00 nog wakker voor de laatste fles. Maar ook weleens van 16-18 in bed, en dan warme hap, en dan wakker tot 20, of 21.00 en met de laatste fles naar bed. Eigenlijk dus gewoon net voor, of net na een slaapje..
Ik woon in België, hier wordt het meestal s middags gegeven hoor.. zou dat het verschil zijn? Vind het ook wel jammer dat hij bij onthaalmoeder altijd patatjes eet want hij is daar overdag. Kan hem enkel in t weekend zelf voeden!
Ik woon ook in België en op kind en gezin hadden ze ook tegen mij gezegd dat het beter was om de groentjes 's middags te geven en het fruit in de namiddag, en dat gaat goed zo voor ons. Mijn dochtertje gaaty nog niet naar de crèche, ben nog niet aan het werk dus ik kan haar altijd zelf voeden. Ik zou het inderdaad ook jammer vinden als ik dat niet dikwijls zelf kon doen.