Net een jaar en heel moeilijk eten ect

Discussie in 'Voeding' gestart door pnirmal, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi.

Me dochtertje heeft net een flinke buikgriep achter de rug. En ze is nog niet helemaal opgeknapt.

Ze was al geen brood eter en nu nog steeds niet. Ik moet er echt stukjes in proppen wil ik een halfboterhammetje er in krijgen. Per dag. Altijd al zo geweest.

Ze drink s morgens nog haar melk flesje de ene keer drinkt ze hem wel helemaal op de andere keer de helft.
    Fruit gaat ook moeizaam en het avond eten ook. We lijden haar al af tijdens het eten. Met wat spelen ect praten lachen blokjes ect. Ze is net een jaar en ik heb het gevoel dat het steeds slechter gaat het eten.
    Van af 5 maanden is ze ook elke nacht wel eens wakker. Ze begint wel in haar eigenbedje maar komt meestal bij mij liggen in de nacht. Op zich niet erg dan drinkt ze soms nog wat uit de fles en slaapt ze meestal wel verder.

Echt advies? Tja haha misschien meer me verhaal kwijt. En ja ik zit zelf ook al een paar maanden niet goed in me vel misschien heeft het er mee te maken?

Ze krijgt regelmaat aangeboden ect. Binnenkort gaat ze twee dagen naar het kdv misschien dat ze daar ook wat van opknapt wat meer te doen overdag. En ben eerlijk gezegt blij als het zonnetje eens gaat schijnen kinderwagen pakken en lekker even oppad naar de kinderboederij ect.

Hier een kort overzich haar schema als ze niet ziek is.

Wakker rond 7 uur. Flesje daarna samen wat tv kijken ik broer naar school helpen. Rond 8 uur samen de wereld is mooi kijken zingen en wat dansen ja ik ook haha:p

Dan ga ik me aankleden ruim op met haar achter me aan klets met haar en speel zing ondertussen. We doen de was ect ect. Rond 9.30 maak ik brood voor ons samen klaar en zet haar in de kinderstoel de teletubbies beginnen dan haha daarna zandkasteel en ondertussen geef ik haar brood en zit ik vaak even hier wat te snuffelen dus ik geef geen druk tijdens het eten en ze kletst en doet gezellig met me mee. Daarna kleed ik haar ook aan. En hoop ik dat ze even zelf op de vloer wat speeld. Tijdens de was opvouwen zit ze bij me en spelen we samen op het grote bed en hebben we grote pret. Vaak ook met een emmertje met blokjes spelen we ook samen. We lezen wat ect ect hoop dan dat het rond 12 uur is en gaat ze een middag dutje doen de ene keer is dat 1 uur de andere keer 2 uurtjes als ik geluk hebt als ze wakker woord geef ik een flesje en cracker en of een beren koekje of langevinger. Dan ga ik het eten klaar maken en spelen we samen nog wat. Rond 17u gaan we warm eten. Daarna nog spelen en rond 19u gaat ze in bad en om 20 uur gaat ze naar bed dan heeft ze ook nog een flesje op.

En tuurlijk we gaan ook een paar keer per week even weg.

En rond een uur of 2.3 snachts komt ze vaak eerder en drinkt dan nog wat.

Nou heel verhaal misschien wat advies en of tips nog haha, Of gewoon herkening van soms niet te weten hoe ze meer brood gaat eten. Die flessen s morgens avond wil ik er nog in houden omdat ze overdag minder drinkt ze vind de meeste dingen nog niet lekker.

:(

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze nog bv, overdag meestal 3x. Hier wordt ze s nachts rond 4u wakker, inmiddels drinkt ze dan ook weer bij mij. Maar ik wil daar eigenlijk vanaf. 2 weken geleden deed ze het ook zonder.
    Alleen vind ik het lastig als ze s avonds minder eet, dan heeft ze ook gewoon honger s nachts en dan wil ik niet weigeren.

Hier s morgens bv bij wakker worden, dan gaat zij in de kleren, in de box en mama douchen, boven even opruimen en dan samen een broodje eten.
    Vaak is het dan een uur later. Ik laat haar ook vaak even spelen en dan pakt ze zelf wel wat en soms geef ik haar tijdens het spelen een stukje brood.
    Vaak gaan we nog even naar buiten, de hond uitlaten.
    Rond 10u gaat ze weer slapen, na het slapen meestal een boterham en uurtje later bv.
    's Middags fruit, voor of na het slapen, ligt eraan wanneer ze weer moe is.
    's Avonds warm eten en nog bv voor het slapen gaan.

Brood eten is hier ook niet altijd een succes, het gaat nu net weer wat beter, ze eet weer een boterham per keer. Ook een tijdje gehad dat er maar amper 1 naar binnen ging over een hele dag.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk vooral niet naar wat ze NIET eet, maar kijk naar wat ze WEL eet. Daar word je zelf meteen wat vrolijker van.

Ze is net ziek geweest en na een buikgriep zie je heel vaak dat ze een beetje angstig worden van eten. Geef dan vooral wat ze wel eet, en bouw het rustig weer op.

Ik kreeg via de site van Dr William Sears de tip die bij ons werkte: de snacktray. Een bakje met verschillende vakjes met 'gezonde' snacks die gewoon onder handbereik staat en waar ze van kunnen pakken als ze willen. Vaak eten ze beter als ze niet doorhebben dat jij weet dat ze eten.
    Surf anders eens naar die site, er staan heel veel goede tips op!

5. adi

adi Niet meer actief

Ik merk de laatste tijd in mijn omgeving dat kindjes die gevoerd worden zonder dat ze zelf met eten bewust zijn, op gegeven moment slechter gaan eten, en het eten zien als het noodzakelijke kwaad. iets dat moet.
    (overigens niet alle kindjes)

Heb je geprobeerd om haar echt te betrekken bij het eten? Dat ze tijdens het eten aan de keukentafel zit samen met mama, papa en broer en dat ze ook mee mag doen met een bordje voor haar neus.

En dan belandt meestal 90% op de grond of in de haren, maar zo leert een kind eten, en eten leuk en lekker te vinden. In het begin zal ze qua hoeveelheid veel minder binnenkrijgen, dan wat jij tijdens het spelen erin krijgt, maar je kunt zo bij haar de liefde voor de voeding ontwikkelen.

Ik weet overigens niet of jullie het al zo doen, maar ik zou haar niet meer afleiden tijdens het eten, maar juist de aandacht op het eten zelf vestigen.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Succes!

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

He bedankt voor jouw schematje ga dat denk eens toe passen.

Idd ik dek nooit de tafel. zou dat eens moeten gaan doen. S morgens iets eerder wakker worden en dan het ontbijt met de kids nuttige. Het is er zo ingeslopen de laatste jaren wakker ontbijtnieuws ect moet smorgens net zo als zo velen moeder zo haasten zoon moet om 7.45 de deur uit zijn voorschool ik zou idd eens een ontbijt kunnen gaan doen. En de lunche idd.

Het komt denk ook misschien omdat ik zelf nooit ontbijt. Dat is denk ook een probleem.

verder zijn er hier twee culturen vaders wil neit dat ze met haar eten speelt. Terwijl ik het zelf eigenlijk niet zo heel erg vind:(

Ga deze adviezen wat meer opvolgen moet goed komen.

De oudste is ook groot geworden haha. ;) Maar hoe dat vergeet je op een gegeven moment;)

Deel Deze Pagina