Sjonge, wat een eetdrama in dit huis! Even simpel gezegd; we krijgen werkelijk niets meer bij onze dochter naar binnen. Voorheen ging het best goed, ze at alles wel, proefde alles wel en dronk verder prima. In december is Esmae ziek geworden, heeft bij elkaar vier keer in het ziekenhuis gelegen (longontsteking 2x, rotavirus, nierbekkenontsteking). Tijdens die opnames twee keer sondevoeding moeten krijgen en sinds ze weer thuis is, is het eten wel erg vervelend geworden. We zijn blij als er per dag het minimale van het minimale aan vocht in gaat en dan het niet eten erbij, baart me toch weer zorgen. Een boterham 's morgens wil nog wel en soms eet ze fruit, maar daarna is het eigenlijk wel gebeurd. 's middags wil er nog wel eens een plakje kaas in of een stukje worst, maar haar brood of wat je ook aanbiedt, eet ze niet op. Tussendoor eet ze rozijntjes of een rijstwafel. Een snoeper is het niet. Geef haar een snoepje of een koekje; ze eet het gewoon niet op. Aan chips beginnen we (natuurlijk) niet en verder eten we hier gewoon gezond, vers en gevarieerd. We hebben al heel wat varianten geprobeerd hoor; appelmoes erbij, dan weer niet, prakken, niet prakken, negeren, boos worden. Eet ze niet te weinig? Ik denk het namelijk wel. En drinken al helemaal. Herkent iemand dit en wat kunnen we het beste doen? Donderdag hebben we zowieso een afspraak bij de kinderarts, dan zullen we dit ook vragen, maar wie weet hoor ik hier nog de gouden tip!