Hallo mama's Ik heb een dochter van 7 maanden die geen fles meer wil. In de ochtend geef ik haar nu pap met een lepel en in de avond geef ik haar een fles als ze slaapt. Ik maak me hier toch een beetje zorgen over dat ze verder helemaal geen fles drinkt als ik haar bijvoorbeeld in de middag een fles geef, drinkt ze 30 cc voor de rest gaat ze er mee spelen. Denken jullie dat het kwaad kan? Ik ben gisteren tussen de middag maar met een broodje begonnen, omdat ik anders bang ben dat ze te weinig krijgt. Ik dacht zelf dat het een periode was, maar het duurt nu zo al 6 weken!
misschien uit een plastic beker laten drinken? of met een rietje heeft ze meteen iets nieuws geleerd , als zou het lukken grtz Ramona
hai mijn dochter wou met 7 mnd ook geen flessen meer zat toen ook op 1 fles smorgens daar dronk ze eerst de helft van en de rest met de lepel zou mee er niet te druk om maken ,ik deed dat ook natuurlijk want ja ze moete nwe lde vitamientjes en al binnen krijgen maar ze is nu bijna 9 mnd en ze doet het super
ja smorgens dus nu pap met de lepel, want anders wil ze niet en sávonds als ze slaapt geef ik haar nog een fles, heel vreemd dan drinkt ze hem wel op.
nou lkkr dat ze die van savonds ook drinkt mooi zo laten ik was zooo paniekerig toen maar ja daar heb je alleen jezelf mee
Ja ik maak me soms echt zorgen of ze dan wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en dergelijke, maar ze groeit goed en denk dat nu ze in de middag een broodje krijgt ze vast wel genoeg binnen krijgt.
niet zorgen maken hoor als ze goed groeit enz enz dan is er niks aan de hand ik heb me ook vaak te druk gemaakt en mijn kleine meissie deed het prima op 2 flessen met 7 mnd en ook op 1 ze zit nu nog steeds op 1 fles ja die moet ik wel met de lepel oplepelen anders wil ze niet messch dat je wel vitamine d erbij kunt geven tenminste dat doe ik nu wel meestal tot de maanden met de r voorbij zijn
Maar wil ze de fles melk niet meer of wil ze niet uit een fles drinken? Die melk kun je goed vervangen voor "vast" voedsel zoals pap, brood, fruithapje en warm eten. Daar zitten ook voldoende voedingsstoffen in en roosvicee enzo voor het vocht. Wil ze niet uit een fles drinken kijk dan of ze uit een beker wil drinken of misschien is een tuitbekertje van plastic wat.
Thanks! Jou kleine heeft ook zo'n mooie bos haar! Ze eet nu sinds zaterdag een broodje tussen de middag dat is al een hele geruststelling.
heb je al wat halfvolle melk bij de boterham geprobeerd? hoogstwaarschijnlijk doe je het volgende al, maar bij minder dan 300cc opvolgmelk moet je wel vit d bij geven. groetjes, Miranda