antilek beker

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanemilie, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanemilie

20 jan 2009
    21
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Mijn dochter is nu 7,5 maand en ik probeer haar te leren uit een antilek beker te drinken, tot nu toe zonder succes. Het enige wat ze doet is haar ondertandjes aan de tuit krassen, maar ze drinkt eigenlijk niks. Nu weet ik wel datje geduld moet hebben met dit soort dingen, dat het een poosje kan duren voor ze het door hebben, maar ik ben nu zo'n 2 wkn bezig en tot nu toe zie ik geen vooruitgang....
    Heeft iemand hier misschien een goede tip voor me? Soms probeer ik het ook zonder tuit, maar helaas is mijn dochter zo sterk dat dan al het drinken uit de beker gegooid wordt (inclusief beker)....

Groetjes Mama van EMilie

2. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hey mamavanemelie...

Hier ook toen erg lang bezig geweest om Nicky uit een tuitbeker te laten drinken....zonder succes moet ik zeggen...
    drinken uit een tuitbeker doet ze nog steeds niet...
    wel gebruik ik hiet de rietjesbeker van Nuby...
    en af en toe drinken uit een "gewone"beker terwijl ik de beker vast houd...

succes!

3. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ook geen tuitbekers hier. Ook de antilekbekers van Nuby kauws ze helemaal kapot. Dus ze krijgt nu drinken uit rietjesbekers of oefenbeker van Difrax.

4. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoi,
    Bij ons gebeurde hetzelfde, ze zat alleen maar te knagen aan de tuit.
    Mijn moeder had toen de tuitbeker van Difrax gekocht (is geen antilek), hier drinkt ze nu wel goed uit en neemt ook echt slokjes. Ik doe er wel steeds maar een laagje van 1,5 cm in, ze heeft nog weleens de neiging om te beker op zijn kop te houden en dan loopt hij leeg :)
    Succes!

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier oefenen we met de difrax oefen beker in bad (zonder sop ;)) dan kan ze knoeien wat ze wil en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat.

Sinds ze beter "normaal" gaat drinken gaat het drinken uit de antilek beker ook beter ik moet wel zeggen dat ik het antilek ventiel eruit haal (waardoor het eigenlijk een soort tuitbeker wordt) anders snapt ze er niets van ;)

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had esmee in de box en even de beker naast haar neer gezet ,moest wat pakken en ik kwam terug en ze had de beker zelf gepakt en begon van zelf te drinken.

7. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ik heb de anti lek tuitbeker van nuby gekocht, de tuit is net als de flesspenen van siliconen zeg maar....
    misschien vind ze zo een harde tuit niet prettig?

8. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Die heb ik ook, maar die bijt ze steeds stuk....

9. mamavanemilie

20 jan 2009
    21
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties, veel geduld en verschillende dingen proberen is de beste manier, krijg ik zo het idee.
    Misschien dat ik inderdaad wel kan proberen het ventiel eruit te halen (toch jammer dat de antilek functie dan weg is :D )
    Het blijft een kwestie van proberen he?

Groetjes mama van Emilie

10. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb ook maar het antilek ventiel eruit gesloopt. Onze zoon snapte er ook niets van. Elian drinkt nu goed uit zijn tuitbeker en drinkt ook steeds beter uit een beker en als hij gaat lopen klieren dan zet ik zijn beker gewoon weg. ;)

11. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    pffff

lastig he hier ook hetzelfde probleem hij kauwt er alleen maar op en ben al met 5 maande begonnen met een tuitbeker, maar omdat ik het zo vond kliederen een anti lek beker genomen.....

Wat voor rietjes beker hebben jullie en lekt die ook?

Bedankt en ook voor de anderen succes

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb een rietjes beker van nuby , tot op heden lekt die niet

13. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik had er 1 van nuby, die lekt niet, maar mijn dochter kauwde het rietjes stuk, waardoor hij toch ging lekken.. toen heb er ik gewoon 1 bij het kruidvat gehaald met winie de pooh erop en die lekt ook, maar die kauwt ze niet stuk..
    We hebben er nu ook 1 met Hello Kitty...

Als we het meenemen, dan neem ik apart drinken mee, wat ik dan beetje bij beetje in de beker schenk, anders zit de hele tas onder....

Deel Deze Pagina