Brood eten (mama is heel bang:))

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaNoor, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Jayden is nu bijna 7 maanden en ik wil graag beginnen met het geven van brood.
    Alleen wat mij tegen houdt, is dat ik het heel eng vind.
    Ben namelijk ontzettend bang dat hij zich verslikt.
    Hoe groot moet ik de stukjes geven? En gebeurt het snel dat ze zich verslikken? En hoe snel zijn ze eraan gewend? (dat ze stukjes eten)

Hoe hebben jullie de eerste keer brood gegeven? Met smeerkaas of leverpastei erop of gewoon een broodkorst? Vind het idee van een broodkorst eigenlijk nog enger omdat ik bang ben dat hij daar supergrote stukken van af bijt.

Groetjes Bangeschijterd Noor

2. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Heel herkenbaar hoor!
    Ik vond het ook heel eng in het begin.
    Je kunt beter geen vers brood nemen maar liever van een dag oud.
    En dan bijv. alleen een beetje boter erop of wat boter/smeerkaas.
    En dan kleine stukjes, ik sneed ze zo rond de 1 cm groot de blokjes.
    Ook handig is dan om het stukje richting de wang in de mond te doen.
    Ikzelf liet de eerste tijd de korstjes achterwege, maar dat kun je altijd zien hoe goed hij er mee omgaat.

Hij zal zich waarschijnlijk wel eens verslikken, maar ze hebben een heel goed kokhals reflex dus het komt echt goed!!
    Echt leren kauwen leren ze tussen de 9 en 12 maanden. Tot die tijd is het oefenen zeg maar.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Heel begrijpelijke Bangeschijterd Noor,

Misschien goed om te weten dat in de afgelopen jaren geen enkel kind is gestikt in brood! Zowiezo is de verstikkingskans door eten heel klein en zeker als je als mama er bij blijft is er niets aan de hand.
    Je kindje is er klaar voor. Geef brood wat minimaal een dag oud is en begin met de korstjes (kleine stukjes). Laat hem lekker rommelen ermee. Je blijft er goed bij zitten maar grijp niet gelijk in. De kokreflex is er niet voor niets en als die actief wordt, leert je kindje gelijk. Dat leren is juist heel belangrijk.
    Onthou maar dat kindjes brood vaak helemaal geweldig vinden maar ze moeten wel de kans krijgen om het te leren eten. Dus mams... probeer te ontspannen en kijk hoe je kindje brood ontdekt! Het is geweldig

PS: beleggen is in eerste instantie helemaal niet nodig. Kijk eerst eens hoe het gaat en doe er dan een beetje boter op. Daarna kan je er van alles op doen.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vond het ook doodeng, maar het is helemaal goed gekomen :D Ik deed de eerste keren gewoon een beetje boter erop.
    Gisteren heeft ze voor het eerst smeerkaas gegeten, ging ook lekker :D
    Bij mij krijgt ze het nog niet iedere dag, het cb zei ook dat ze het pas vanaf 9 maanden nodig hebben. Sterre krijgt nu nog vanalles tussen de middag, en om de dag een paar stukjes brood erbij.

Deel Deze Pagina