Toetje

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    En weer een vraag..

    Volgens het CB schema, mag ik onze dochter een toetje geven maar doen jullie dat ook? En wat dan?
     
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik ben rond een maand of 8 een toetje gaan geven, toen hij zijn warm eten goed op at.
    En wat wij geven is altijd roer yoghurt, of Griekse yoghurt. In ieder geval van die dikke yoghurt.
    Daar doe ik dan fruit doorheen. Banaan, peer, mango etc.
    En een klein beetje diksap tegen de zure smaak.
    Heerlijk vindt hij het. Echt een gezonde traktatie voor hem.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    oh dan heb jij vast hetzelfde cb schema als ik, waar je kindje vanaf 6 maanden echt 3 volledige flinke maaltijden inclusief tussendoortjes moet krijgen :(

    Ik wou eerst dat mijn kindje gewoon lekker een flinke hoeveelheid groente weg kon eten, in de kinderstoel, op het tijdstip dat papa en mama ook aten, gezellig met zn allen. En als hij dan daarna nog meer op kon en nog niet heel erg moe was dan konden we weleens een toetje proberen. En dat moment was toevallig vanavond!
    Vanavond hebben we voor het eerst een hapje volle kwark gegeven. Hij trok een gezicht! Hij vond het helemaal niks! Nou ja, zo afentoe even een hapje proberen, kijken of hij eraan gaat wennen.
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Een toetje is echt nog niet nodig met 6 maanden hoor. Het is juist belangrijk dat je kindje voldoende opvolgmelk of borstvoeding krijgt.
    Meestal is vanaf een maand of 8-9 het eetpatroon zodanig dat er een toetje bij kan. Het is aan te raden om dan pure smaken aan te bieden. (half)volle yoghurt of kwark zonder toevoegingen wordt heel lekker gevonden. Diksap toevoegen hoeft niet. Een kindje kent zuur nog niet en vinden het heel vaak ook zonder heel lekker. Fruit erin is natuurlijk altijd lekker.
    Toetjes als Danoontjes of Olvarit zijn niet nodig maar mogen natuurlijk wel. 50 - 100 ml is voldoende.

    Mijn dochter eet sinds ze ongeveer 8 maanden is heel graag volle kwark of volle yoghurt (tuitbeker)
     
  5. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    oké dus het is niet echt nodig, ben niet zo van die danoontjes dus wil dan gewoon yoghurt geven..
     
  6. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee ik zou ook zeggen dat het echt nog niet nodig is.
    Wij zijn er geloof ik met een maand of 8,5 a 9 mee begonnen.
    En dan idd pure yoghurt of kwark.
     
  7. Boyandgirl

    Boyandgirl Actief lid

    24 nov 2009
    444
    0
    0
    wij moesten ook van het cb met 6 maand toetje geven na de warme hap. Gewone yoghurt vind hij niet lekker hij trekt een heel vies gezicht met z'n tong naar buiten, zelfs met wat fruit erdoor heen wil hij het ook niet. Ik zoek dus alternatieven dus lees ff mee
     
  8. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Baby's vinden iets niet vies, ze moeten er aan wennen.
    Mijn dochter trekt bij elke nieuwe smaak een vies gezicht, gewoon omdat ze het niet kent, maar dat zegt niet dat ze het niet lekker vindt. ;)
    Ik zou dus gewoon yoghurt zonder toevoegingen aan blijven bieden. Onze dochter vond het ook pas na een x of 5-6 aanbieden lekker.
     
  9. Boyandgirl

    Boyandgirl Actief lid

    24 nov 2009
    444
    0
    0
    nou ik bied het al 2 weken aan maar het gaat er nog steeds niet in. ik denk toch echt dat een baby iets wel vies kan vinden maar goed
     
  10. Fairy Tale

    Fairy Tale Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wat ik geef is halfvolle vruchtenyoghurt, vindt ie heerlijk! En toch verantwoorder dan een danoontje.
     
  11. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    weet je dat zeker? En wat versta je onder verantwoorder?
     
  12. fafje

    fafje Niet meer actief

    wij eten zelf eigenlijk nooit standaard ene toetje na het eten...dus ik ga dat pas geven als het nodig is om de melkvoeding af te bouwen is ofzo..ter vervanging ofzo...ik weet nie precies hoe dat werkt..

    Maar denk idd dat hetw el beter is om het doen wnaneer je kindje een volledige avodnmaal eet...en dat allemaal heel goed gaat..
     
  13. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij is een toetje nooit echt nodig, toch? Je kunt ook Yoghurt als tussendoortje aanbieden bijv als ze niet aan genoeg zuivel komen. Of gewoon alleen melk als ze zo aan genoeg zuivel komen lijkt me ook prima.

    Wij eten zelf wel altijd een toetje, vandaar dat onze dochter het ook krijgt, ze wil toch wat papa en mama eten.
     
  14. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt grappig dat ik hier altijd hoor van schema's die jullie van het cb krijgen. Krijgt je dat dan op een blaadje? Weet niet of het aan ons cb ligt, maar ik heb zoiets nog nooit gezien. Zou het af en toe toch wel handig vinden.
    Hier een kleine van iets meer dan 6 mnd en het cb zei dat ze goed haar flessen moest blijven drinken en eerst de maaltijd goed moest eten, voordat ze een toetje zou krijgen. Dat was nog niet nodig.
    Toch grappig, die verschillende adviezen.
     
  15. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb inderdaad een schema op papier meegekregen... Ik moet mijn dochter volgens hun schema gaan voeden en daar stonden dus vier flesvoedingen en een toetje na de groenten op..

    Ze krijgt maar 3 flessen en als ze er om vraagt, krijgt ze een vierde maarja die wil ze meestal niet of ze drinkt maar 50/60 cc. Ze zal geen honger hebben, denk ik dan! Ze groeit overigens wel gewoon goed dus het zal wel..
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hoezo??
     
  17. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    hier krijgt sam nu sinds een maand denk ik een toetje na de groente, meestal gewoon yoghurt soms met diksap of wat fruit. en heel soms een lekker ongezond toetje! dat moet af en toe kunnen.
     
  18. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    yoghurt met een heeeeel klein scheutje roosvicee of diksap. Mijn kindje is overigens 14 maanden en we zijn er pas mee begonnen toen ze een vol schaaltje groenten/aardappelen en vis/vlees at.
     
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Wij zijn pas met een maand of 2 geleden redelijk standaard met een toetje begonnen. Daarvoor deden we het alleen als we er zelf zin in hadden. Nu vragen we aan hem of hij zin heeft in yoghurt/toetje. Vanavond toevallig een peer gegeven.
    Meestal gewoon yoghurt, soms met wat jam of honing. Maar ook vaak genoeg vanilleyoghurt, soms zelfs ijs. Net waar we zelf ook wel eens zin in hebben.
     
  20. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eten we nu ivm allergieen van m'n dochter geen toetje. Soms wat fruit. Zelf ben ik wel gek op toetjes en als dat straks weer kan, denk ik dat we het hier ook weer gaan introduceren.

    Maar voor mij staat vruchtenyoghurt en een danoontje gelijk aan elkaar. Prima voor af en toe, maar niet voor elke dag.
     

Deel Deze Pagina