Hoi, Alweer even een vraagje.. Mijn zoontje van 6mnd eet 4 flessen van 200cc nutrilon standaard2 op een dag, 1a2 stuks fruit en eventueel als hij wakker is zo'n 125gr groente. Op dagen dat hij veel slaapt eet hij hetzelfde maar dan 3 flessen. Sinds hij opvolgmelk krijgt spuugt hij weer erg veel (denk de helft van zijn voeding). Volgens het kdv geef ik hem teveel eten. Is dit zo of zijn er meerdere oorzaken voor het spugen? Hij is in ieder geval niet ziek ofzo. Kan ik hem beter 's morgens 200cc geven (dit houdt hij vaak wel binnen) en dan 2x165cc en de laatste weer 200cc (bambixbiscuitpapje). Dan krijgt hij ook nog 730cc binnen en zou toch voldoende moeten zijn? Op de dagen dat hij maar 3 flessen krijgt zal ik dan ook 2x200cc en 1x165cc doen of dan wel 3x200cc? Hij hoeft van mij zijn flessen trouwens nooit leeg te drinken, maar dit wil hij wel perse, misschien accepteert hij het wel gewoon als er minder in zit.
Hallo, Spugen kan verschillende oorzaken hebben. Wanneer je net op de opvolgmelk over bent kan het zijn dat je zoontje dat hier even aan moet wennen. Deze samenstelling is wat geconcentreerder. Wat je geeft is prima hoor, tussen de 6-8 maanden mag je zoontje gemiddeld nog zo'n 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur. Is het drinktempo misschien veranderd? Een goed drinktempo voor de voeding is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat kan de melk eerder terug omhoog komen. Groeten Angelique
Hoi het drinktempo is niet echt veranderd. Hij doet er soms zelfs langer over dan hij deed. Maar gewoon nog even aankijken dus en niet minder gaan geven?
Hoi, Is er nog wat veranderd in de soort voeding, of kreeg je kindje van de nr 1 ook de standaard voeding? 2 x 200 ml en 2 x 165 ml is prima, je kan even kijken hoe dit gaat en of het hier dan ook mee te maken heeft. Groeten Angelique
Hoi Rebekka, Kijk het even een weekje aan, de kans is groot dat je zoontje even moet wennen aan de wisseling in de voeding en dat het spugen over zal gaan. Groetjes Linda
hij krijgt het inmiddels al bijna een maand. 1e keer was 26 april. Gisteren heeft hij overigens niet gespuugd. heeft 3x200cc op en fruit.
Hallo Rebekka, Fijn dat hij gister niet heeft gespuugd. Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter. Groetjes Sanne