Met de pot mee maar nog niet alles?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.934
    113
    Ons dochtertje krijgt nu dagelijks een 'warme maaltijd'. Als wij iets eten wat zij ook mag, dan krijgt ze daar gewoon wat van. Maar wij eten ook regelmatig macaroni, spaghetti, nasi, bami, pizza.... nou ja je snapt het wel. Dat krijgt ze natuurlijk nog niet.

Hoe doen jullie dat? Wel pasta of rijst geven maar dan met wat anders erdoorheen?
    Wij geven nu uit een potje op de dagen dat wij iets eten wat zij nog niet mag.

2. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Bij mij krijgt me dochter precies hetzelfde als wat wij eten (behalve patat en pizza) ik haal haar bordje uit de pan en voeg daarna pas de meeste kruiden erdoor voor onszelf. als het te droog is voor haar dan doe ik er een beetje olie of boter door om het iets gladder te maken. Gaat prima zo, ik heb natuurlijk ook wel de potjes op voorraad voor het geval dat.

3. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik kook altijd in één keer een aantal porties, die ik invries. Als hij dan nog niet mee kan eten krijgt hij dat. Ik ben wel voorzichtig met zout, dus de pastasaus pas ik wat aan voor hem. Dan hoef je dus voor je kindje alleen maar pasta te koken en kan je de saus opwarmen. Zo eet hij toch mee.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik maakte altijd wat speciaal voor hem! Dus wel lekkere tomatensaus of groente roerbakken en dan met rijst of pasta, maar nog geen vlees, zout en scherpe kruiden. En dan wat meer maken en invriezen. Zo heb je altijd voorraad, ik heb nooit potjes gekocht!

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier mikte ik gewoon ons eigen eten (zonder zout) in de staafmixer. Als we eens een keer iets aten dat zich daar niet voor leende (pizza, pannenkoeken, hevig gekruide dingen) kreeg de kleine een potje.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier eet onze dochter ook gewoon met ons mee. Ik pas het gewoon aan op haar. Soms haal ik het eerder uit de pan en voeg later kruiden toe. Ik maak eigenlijk niets meer uit pakjes/zakjes en zout kan er op tafel wel bij. Pasta saus gewoon nu van verse tomaten en zo zijn overal wel variaties op te bedenken. Overigens eten we heel soms wel iets wat ze niet mag hoor, maar dan maak ik gewoon los iets voor haar. Altijd wel pasta en groente in huis voor haar. Of een aardappel.

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter eet grotendeels hetzelfde als wij. Alleen meestal geen vlees, soms een klein stukje. En als wij saus uit een pakje eten krijgt zij zonder saus. Eventueel een klontje boter erdoor. Ze wil lang niet alles van een lepel, eet liever met haar handen, dus dan is saus toch lastig. En is het te droog, dan dip ik het soms even in yoghurt. Alles is lekker met yoghurt, vindt mijn dochter namelijk:D

8. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Je kan ze gewoon nasi bami macaroni geven. Alleen ik deed voor haar weinig kruiden en piemelde de prei en ui en kool eruit.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.934
    113
    mag yoghurt al wel dan? ik meende pas vanaf een jaar..

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nee hoor, yoghurt mag gewoon, wij zijn er met 7 maanden mee begonnen. Mijn dochter eet veel kruiden al wel vanaf een maand of 7 trouwens. Groene kruiden, kerrie, knoflook. En dan niet teveel, maar ze vind het erg lekker en we hebben goed gekeken of ze ergens op reageerde. Maakt het mee eten wel makkelijker.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor M maakte ik heel lang apart, maar vooral omdat zij het liefst alles los at (euhm ... eet, je maakt haar nog steeds zielsgelukkig met een bord losse pasta met kaas en stukken courgette).

T at heel snel met de pot mee, inclusief groene kruiden, knoflook, kool, ui etc. Wel zonder zout (muv tomatenpuree en gerookte zalm). Hij is nog steeds de grote fan van roerbakgerechten, lievelings = couscous (inclusief komijn, ed). Chilipeper doe ik later bij het eten, hoewel hij het wel trekt als het niet te is.

S is niet zo dol op eten (zie melkverslaafdtopic), maar voor hem maak ik wat wij eten, inclusief groene kruiden en ui ed. Knoflook en heftiger kruiden doe ik later (en zout natuurlijk). Maar vooral omdat hij al niet zo goed eet, laat hem eerst maar wennen aan wat milder eten.

12. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Eva eet los de spaghetti of noedels en stukken groente erbij uit haar knuistje. (Rapley )
    Rijst prak ik met bv wortels of andere groente die ik in de nasi gebruik. Haal eerst voor haar de rijst of pasta en groente uit de pan en zout het daarna.
    Smullen maar, en om de prakjes smeuïg te houden doe ik er groentenat bij.

Deel Deze Pagina