Hier volle yoghurt of de Griekse. In het begin inderdaad gewoon zo gegeven al trok hij wel een zuur gezicht erbij altijd. (1e hapje) doe er nu altijd een scheutje Diksap in of iets van fruit. (Soort smoothie idee). Wat ik ook weleens doe is hem yoghurt geven met een beetje vanille vla erdoorheen, gewoon een beetje voor het zoet. Danoontje etc af en toe.. Hier let ik wel op de suiker, maar een toetje is een toetje..
Hier gaven we volle yoghurt/ kwark ed, maar tegenwoordig lusten ze bijna geen enkel toetje. Geen kwark, yoghurt, vla, pudding, ijs, zelfs gebak niet. Ook wel jammer..
Ons zoontje krijgt een paar hapjes griekse yoghurt na het eten. Meer hoeft hij niet, maar hij vind het wel lekker.
Hier ook alleen Griekse yoghurt zonder iets erdoor. Of de volle yoghurt (bio) van de Colruyt. Die vindt ze ook zalig. Ik vind smaakjes en zoetigheden nu echt totaal onnodig.
Ik geef soms wat fruit na het eten. Mijn dochter lust nog steeds geen yoghurt/kwark en ik vind al die zoete toetjes nu niet gezond voor haar. Ze eet trouwens ook geen yoghurt met een zoet smaakje erin, haha. Een toetje is geen verplichting verder hoor, geeft niet als je nu niks geeft. Een warme maaltijd vult nu al best veel. Als je wel wat geeft, zou ik inderdaad yoghurt proberen.
Nope.. Alleen yoghurt met heeeeel veel suiker Maar zal morgeb van mn werk is kwark meenemen.. Ben benieuwd haha
Hier Turkse yoghurt (is volgens mij bijna hetzelfde als Griekse yoghurt), van die blauwe emmers van Yayla die bij elke Midden-Oosterse supermarkt staan. Is inderdaad totaal niet zuur. Gewoon zonder iets, of een beetje yoghurt aan een stukje dadel, hmmmmm! Laatst gaf ik dochter een likje van gewone magere yoghurt, en daar was inderdaad een zuur gezichtje bij, maar ik denk dat ze t na nog een paar hapjes best lekker gevonden zou hebben.
Vanaf een maand of 9 Volle Franse kwark of volle Griekse yoghurt geen vla (mierzoet) en geen toevoegingen. Op speciale gelegenheden een Danoontje (voor het eigen gevoel want voor de kids maakte het niets uit )
Toen ze nog jonger was kreeg ze vanille yoghurt, baby danoontje of gewoon danoontje. Sinds een maand of 3 krijgt ze gewoon elk toetje. Alleen wij eten niet elke dag toetjes, ik denk dat ze 2 á 3x in de week een toetje eet.
Nou gatver. Wat is griekse yoghurt sme-rig! Echt niet dat ze dat krijgt hoor, arm ding Heb vanille yoghurt mee genomen.. Zuur genoeg
Huh, Griekse yoghurt smerig? Welk merk heb je genomen dan? En je dochter weet niet dat het zuur is he, haar smaak is nog niet beinvloed en ze weet nog niet dat zoet 'lekker' is. Probeer het gewoon en als ze het niet lust weet je ook genoeg. Straks wil ze helemaal niets meer eten zonder zoete smaak... lijkt me ook niet ideaal.
Wij geven een eetlepel volle kwark of Griekse yoghurt. No way dat er iets doorheen gaat. Maar goed ik vind yoghurt ook heerlijk. Hoe zuurder hoe beter, yum!
Hmm daar heb je punt! Heb gewoon huismerk genomen om te proberen.. Heb t nog wel in de koelkast, zal morgen als ze nog zin heeft is n paar hapjes proberen. Mama vind t iig niet lekker Ja.... met ranja, beetje vlaflip idee hahah. Maar ik ben ook wel een beetje een zoetekauw Zou mooi zijn als zij dat niet te erg word hihi
Dan zou ik dat ook niet gaan stimuleren door zoet te geven. Oudste eet soms sojavla (sojayoghurt vond ze niet lekker en zit ook suiker in) vanaf 2 jaar en sinds een tijdje kan ze ook tegen koemelkproducten en eet ze meestal s morgens een beetje yoghurt. Aangezien zij maar een klein beetje wil en wij halfvolle hebben, eet zij dat ook. Jongste durfde ik nog geen koemelkproducten te geven maar daar gaan we langzaam wat mee starten. Ze heeft van de week een paar minihapjes yoghurt geproefd (halfvolle mild van AH) en ze vond het heerlijk. Hier lust ze eigenlijk alles wat ik haar voorschotel en ze krijgt in elk geval het 1e jaar geen toegevoegde suikers en daarna met mate.
Mijn dochter krijgt niet altijd een toetje (ze eet nog niet zoveel bijvoeding, vind groente en fruit nu belangrijker, ze krijgt onbeperkt bv) Maar wel eens griekse yoghurt gegeven en dat smaakt haar prima. Ze kijkt bij de eerste hap wat zuur maar daarna vind ze het lekker. Vind het zelf ook lekker. Zou niet zo snel al allerlei zoete toetjes geven. Dat zoete went volgens mij erg snel en een baby heeft nog geen benul van zoet/zuur/bitter etc. Ze moeten alle smaken gewoon leren.
Hier krijgt ze 2 danoontjes, maar ze heeft ook wat in te halen qua groei... En daar zitten 200 (!) kcal in! Als ze gewoon goed gaat groeien krijgt ze yoghurt of kwark evt. Met een beetje Diksap erdoor!
Wonderbaarlijk.. Ze vond t lekker! Wel zuur kijken bij elke hap, maar wel braaf mondje los hahah. Ze heeft alleen wel wat uitgekotst net.. (eten is al meer dan uur geleden, 7uur ong).. is dat omdat t buikje miss niet tegen "zuur" kan ofzo?
Haha, ik ben dol op die gezichtjes nieuwe smaak, en koud opeens! En dan weer die mond open prachtig. Misschien is het meer het koemelk dan het zuur wat last veroorzaakt? Even oppassen als je het weer geeft. Kijken hoe ze erop reageert. Blijft ze spugen, zou ik er even mee stoppen en na een paar weekjes weer proberen.