Tips om een drie maand oude baby in zijn wiegje te laten slapen..!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SJ86, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi hoi allemaal..

Mijn zoontje is drie maand oud. Hij heeft vanaf een week of vier want meer moeite met in slaap vallen overdag. 's avonds en 's nachts slaapt hij op zich prima... dus daar maak ik mij niet druk om..

Overdag vindt hij het moeilijk om in slaapt te vallen. Hem wakker in bed leggen, slapend in bed leggen, niks zorgt ervoor dat hij in slaap valt. Het grootste deel van de dag draag ik hem nu, wieg ik hem in slaap en slaapt hij in de draagdoek.... Wanneer ik hem slapend wegleg slaapt hij af en toe 10 - 30 minuten. Niet langer...
    Vandaag lukte het hem ook niet, waardoor hij vanavond echt supermoe was. ZO sneu!
    In de kinderwagen valt hij niet in slaap. Soms wel als ik wandel, maar zodra ik stil sta, gaan de ogen ook weer wagenwijd open.

Ik weet dat er reacties zullen zijn van mensen die vinden dat ik hem zo lang maar in de draagdoek moet houden of op mijn arm. Helaas is de realiteit hier niet zo makkelijk, want er moet weer gewerkt worden. In het werkveld zijn de meeste moeders op dit moment al weer aan het werk, maar ik heb het geluk dat ik pas over 5 weekjes weer hoef. Ik zie het niet zitten dat de schoon(moeder)/oppas de hele dag mijn kindje moeten dragen.

Dus.... ik wil graag TIPS om mijn zoontje te helpen overdag de rust te vinden om in slaap te kunnen vallen. Mocht iemand een tip hebben om hem slapend weg te kunnen leggen, dat mag natuurlijk ook! Alles tips om mij zoontje te helpen "alleen" te slapen zijn welkom!

GRoetjes!!

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Wat denk je dat het verschil is met snachts? Pak je overdag wel de juiste slaap signalen?

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Hier was de oplossing zijligging. Weet niet of je dat al geprobeerd had? Onze dochter sliep ook zo beroerd overdag. Tot ik haar een keer op haar zij legde en ze sliep ineens een paar uur. Ze bleek gewoon niet lekker te liggen op haar rug. sinsdien altijd op haar zij geslapen en vanaf dat ze zelf kan draaien is het een echte buikslaper geworden.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Buikligging hier ook de oplossing.

Edit: en inslaaphuiltje
    Is nu langzaam aan het transformeren tot op de tut kauwen en grommen/jengelen.

Heb de eerste maanden met heel veel liefde gedragen, bij mij in bed genomen. Maar op gegeven moment werkte dat niet meer en sliep hij nauwelijks nog in de draagdoek.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Weg leggen op de buik al geprobeerd? En dan niet gelijk, maar als hij een minuut of 10 lekker bij je slaapt. Dat is vaak ook de houding dat ze bij de moeder in slaap vallen. Tenminste, mijn zoontje lag altijd op mijn buik/schouder.

6. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Lief dat jullie meedenken en mijn verhaal hebben gelezen... even wat reacties op jullie tips/vragen:

JuullesD:
    Het verschil is dat het donker is en misschien wat minder geluid van buiten ook. Verder niet echt veel verschil.
    De slaapsignalen pikken we wel op, maar hij laat ze best laat zien. Ook moet hij i.v.m. spugen na het eten best lang rechtop blijven zitten. Hierdoor zijn we soms wel wat aan de late kant met hem wakker in bed te leggen, daarom proberen we hem dan maar slapend weg te leggen.

Februari
    Een tijd geleden heb ik inderdaad een zijliggingskussen besteld. Deze vond hij toen verschrikkelijk, maar wellicht is het een goed idee om dat nog een keertje te proberen! Bedankt!

Fee..
    Ik merkte vandaag inderdaad ook dat hij minder lang/vast slaapt in de draagdoek.. dus het is gewoon echt tijd om een vast slaapplekje voor hem te creëren.
    Ging het bij jou door de buikligging direct beter? Hoe oud was je kindje toen je hem zonder toezicht op zijn buik legde?

Olifantje..
    De momenten dat hij overdag een half uurtje slaapt is inderdaad inde box op zijn buik. Dan heb ik hem slapend weggelegd, maar als hij net niet diep genoeg slaapt/al te lang geslapen heeft, dan tilt hij direct zijn hoofd om en draait zich om op zijn rug. Op de buik in zijn wieg durf ik niet echt aan, omdat hij vaak plat op zijn gezicht ligt.

7. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hebben wij Tot 4 maanden ook gehad. Mijn ervaring is dat dit vanzelf over gaat en vooral zelf rustig blijven. Als ik hem in bed legde en daar zelf gespannen over was, zo van 'hij gaat toch niet slapen", of juist "grrrr ga nou eens een keer slapen" dan sliep hij niet.

We zijn lagzaam gaan proberen hem in de draagdoek in slaap te laten vallen en na 5 min eruit halen en in bed leggen. Steeds was hij binnen 10 min wakker
    Maar wel consequent boven doen. Na verloop van tijd ging hij steeds langer slapen. Toen na 3,5 maand hem niet meer in de drager in slaap laten vallen maar in bed en hem dan wiegen. Dat duurde de eerste weken wel zeker 20 min voordat hij sliep, dat was na 5,5 maand nog maar max 5 min. Toen in bed gelegd en heel even (3min) laten huilen en weer terug komen. Nu slaapt hij sinds 2 weken helemaal zelf in. Maar het was een hele reis.

8. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Kijk mevrouw Pinguin..aan zulke ervaringen heb ik wat. Dankjewel

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je hebt het over spugen. Ik herken het gedrag van mijn beide kinderen die reflux hadden. Ze konden overdag niet liggen en vielen niet zelf in slaap. De nachten gingen wel beter.

Hoeveel spuugt hij, hoe gedraagt hij zich tijdens het voeden, oversteekt hij zich?

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Buikliggong was hier de oplossing en hem iets langer ophouden ipv direct bij het eerste gaapje al naar boven brengen. Nu wacht ik tot hij rode oogjes heeft en aan het gapen is. De kleine man is blijkbaar een wakkere baby dus wat langer wakker dan de aangegeven richtlijnen qua slaapcycli.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hadden ook een wiegje. En kregen hem maar niet in slaap de eerste maanden. Van alles geprobeerd. Inbakeren en zo. Per toeval achter gekomen dat hij wel in zijn ledikant met super goed matras sliep. Geen problemen meer gehad sinds wij hem over gezet hebben.

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Is het wiegje misschien al wat aan de kleinere kant voor hem?
    Hier lag ze namelijk heel snel al met dr armpjes door de spijlen.

Edit; ik zie alleen dat het overdag is
    Misschien het kamertje donkerder maken? Hier ook altijd gewoon de gordijnen naar beneden gedaan en ze ging dag en nacht echt niet omdraaien

13. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Carino
    Hij gedraagt zich over t algemeen rustig tijdens t drinken. Laatste week af en toe een huiltje tussendoor.
    Na de avond en nachtfles spuugt hij nooit. Gek he?

Grasspriet
    Jullie wachten dus tot je kindje echt heel moe is.

rietje
    Goed om te proberen inderdaad. Wel eens eerder geprobeerd maar lukte niet. Wellicht lukt het nu wel.

xmoonlightx
    Hij past nog prima in de wieg. Is een ruime ovaalvormige wieg met bekleding. Geen spijlen dus en ook geen mogelijkheid on zijn armpjes er tussen te krijgen. Overdag iets donkerder maken heeft voorheen niet gewerkt... maar dat langer volhouden helpt misschien

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier was bij mijn zoontje de buikligging de oplossing.

15. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Dankjewel Nazli!!
    Buikligging komt in veel verhalen terug..

16. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    hee, herkenbaar...
    Mijn zoontje slaapt ook zo slecht overdag...maar 's nachts wel goed gelukkig;)
    Het zelf in slaap laten vallen lukt hier niet dus valt hij eerst bij mij in slaap en dan leg ik hem weg maar hij is dan ook vaak na 10 minuten of hooguit half uurtje weer wakker...bekaf tegen de tijd dat het avond is...
    Heb hier ook nog een zoontje rondlopen en moet weer aan het werk dus voor mij is draagdoek echt niet handig...
    Ik heb niet echt tips voor je maar lees graag mee!!;)

17. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Wow behalve een tweede kindje is jouw verhaal precies hetzelfde.

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    lees het boek: de babyfluisteraar lost alle problemen op - Tracy Hogg
    ben je er zo vanaf

19. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Bedankt voor de tips mensen! Ik ga er zeker wat van gebruiken.

Deel Deze Pagina