Ons poppetje loopt nogsteeds niet. In eerdere topics heb ik aangegeven dat ze hypermobiel is en vanaf 9 maanden al fysio heeft voor haar grote moteriek. Alles doet ze nu, behalve t lopen! Ze loopt overal langs: bank, tafel, deur, dressior, tegen ons aan echt overal! Maar zodra we der handjes pakken om te lopen gaat ze op der knietjes, zodra ze achter der babywalker van vtech staat en hij rijdt gaat ze op der knietjes zitten. We zijn een beetje radeloos want een kindje van 10-15 kg (volgende week cb dus weet der gewicht niet precies) constant te moeten tillen als je bv weggaat voor een dagje is gewoon weg niet prettig. We proberen der niet te pushen maar te stimuleren t te doen. Zover lukt het ons nog niet echt en misschien hebben jullie het verlossende tipje voor ons! Ik hoor ze graag 😇
https://www.google.nl/search?q=loopstok+kind&espv=2&biw=1600&bih=794&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqmbP57NfPAhUFXRoKHUwHCmgQ_AUIBigB De babywalker is niet met 1 hand te besturen, zeker niet als je hypermobiel bent en extra kracht moet uitoefenen. Onze zoon was ook een poos niet sterk in zn benen (gelukkig bleek dat hij niet hypermobiel was, maar het werd wel een poos gedacht) En eenmaal in de winkel zagen wij deze. Hij kon hem met 1 hand vasthouden en had alleen ook voor dit ding. Hij liep er zo mee weg. Thuis oefenen kan ook, handje vast en in de nadere hand dit ding. Bij ons was het net dat extra zetje waardoor hij het zelf durfde. Of eigenlijk, waardoor hij vergat dat hij zelf los liep. Want hij kon het wel, hij liep al tijden langs de bank of aan je hand kleine stukjes. Bij jouw dochter is het nog een stukje pittiger, omdat ze meteen gaat knielen als je haar handjes vastpakt. Als je nou iets heel moois vasthoud en jullie gaan tegenover elkaar zitten en laat je dochter naar jullie toe gaan? toen onze zoon wel aan de tafel kon lopen, maar nog niet aan de hand, zette ik de salontafel vlak naast een stoel of een ander kastje. Ik ging daar dan weer tussen. Toevallig was het net de tijd van pepernoten en daar si hij gek op. Ik had er wat op tafel liggen en in eenzelfde bakje stonden ze op de stoel/kastje/etc. Het was maar een stap of 3. En ik zat ertussen. Dat zorgde ervoor dat hij minimaal 3 stappen los kon doen, wederom voor het zelfvertrouwen. Toen durfde hij ook steeds meer stappen aan de hand te doen en je sterkt meteen de benen een beetje. Daar zal de fysio je ook wel tips voor hebben gegeven denk ik? En vandaaruit hebben we dus die loopstok gekocht.
Hier hebben we geoefend met spulletjes op de tafel leggen die hij dan aan mij moest geven terwijl ik op de bank zat. Zette de salontafel dan net wat verder zodat hij 1 stapje los moest zetten. In het begin zakte hij gelijk op z'n knieën en kwam dan kruipend, dus was er nog echt niet aan toe, poosje later probeerde hij t wel. Als 1 stapje goed ging dan zette ik de tafel weer net wat verder. Toen dat redelijk ging, zo'n 2-3 stappen ging ik oefenen door m met z'n rug tegen de muur te zetten en vervolgens te 'lokken' met wat lekkers of iets wat hij erg interessant vond. Toen hij daar eenmaal op reageerde en niet meer gelijk na de 1e stap door z'n knieën zakte, liep hij binnen een week. Hij was toen net 16mnd geweest en liep al vanaf 9mnd overal langs, hij moest hier gewoon echt even over een drempel heen. Maar hier geen ervaring met een hypermobiel kindje dus geen idee of dit werkt natuurlijk. Heeft de fysio niet nog tips voor je?
Hier dan geen dame die hyper mobiel is en liep met 12 maand maar wat ik wel merkte ze wou alles zelf doen. Helpen mocht ook niet. Dus ook niet geoefend en zo ineens had ze het zelf in de smiezen en onder controle. Nu nog als ik haar hand pak om haar mee te laten lopen valt ze door de knieën. Het is zelf doen.
Zoals je hierboven omschrijft t 'oversteken' moet ze oefenen van de fysio maar op t moment dat ze ziet dat ze tever moet gaat ze gewoon niet meer, dat kind is zo verdomd slim haha! Ze heeft bij alles over die drempel heen moeten komen want ze was zo ongeveer voor alles bang enzo maar t is wel gelukt haha!
UPDATE: jaja t is vanavond gelukt, ze stond met plezier achter t loopkarretje en heeft 2 stappen gezet haha 😂 sorry moest t eventjes kwijt! Morgen weer verder!
Dan denk ik dat je het gewoon echt nog even de tijd moet geven, waarschijnlijk is ze er echt nog niet aan toe. Mijn zoontje liep dus ook met 9mnd overal langs en rond de 14 maanden had ik zoiets van nou je moet nu toch echt los kunnen lopen, niet dat het moest, maar ik zag aan hoe hij liep dat hij prima het evenwicht had om los te kunnen lopen, maar hij durfde/ wilde niet. Zodra je z'n handjes los liet zakte hij door z'n knieeën en ging verder met knie-lopen. Zijn blijven oefenen, maar niet pushen en opeens met 16 maanden durfde hij de uitdaging wel aan en liep hij dus ook binnen een week goed los. Zie nu ook je laatste berichtje, wat goed van d'r! Ik denk dat ze binnenkort echt wel gaat lopen hoor, ze is wat later, maar niet super laat en dat ze vorderingen laat zien is juist een goed teken.