Is dit een verstopt melkkliertje?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Marieketjes, Mar 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

Dec 11, 2007
    128
    1
    0
    Ik heb vlak boven mijn tepel een klein bultje in mijn borst zitten. Ik heb geprobeerd dit weg te masseren tijdens het kolven en onder de douche, maar dit lukt niet. Het wordt groter als ik een tijd niet gekolft of gevoed heb en slinkt daarna weer flink. Ik voel het sinds twee dagen. Ik dacht zelf aan een verstopt melkkliertje, maar ik weet niet waaraan ik dit kan herkennen....

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zou goed kunnen.
    Leg voor je gaat kolven of aanleggen een paar minuten een warm compres op die plek. Dan gaan de kanaaltjes wat meer openstaan en plopt het er makkelijker uit. En je kind met de kin richting bobbel aanleggen (dat kan als je op bed gaat liggen en Simon liggend aanlegt).

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe gaat het nu?

4. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

Dec 11, 2007
    128
    1
    0
    Wat lief dat je daar nog even naar vraagt!
    De situatie is onveranderd. Ik heb even gebeld met de huisarts. Zij komt morgen langs voor de baby en zal dan meteen even naar mijn borst kijken. Ik maak me toch wel een beetje zorgen, vooral omdat het niet weg lijkt te gaan. Een bultje in je borst is toch nooit fijn...

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Hoi Mariektetjes, goed blijven masseren, warme compressen.... het kan overigens ook een klein melkblaartje zijn, waardoor dat stukje niet goed genoeg leeg gedronken wordt omdat eerst het blaartje kapot gedronken moet worden en dan de melk erpas uit kan....
    mocht het een melkblaartje zijn, gewoon met steriele naald doorprikken (lijk heel eng... is het niet!)
    Masseren tijdens het voeden help ook vaak en kinnetje in de richting van de harde plek leggen!
    succes en sterkte

Share This Page