Tussendoortjes (6mnd).. Wat geven jullie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lt20, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochter is bijna 6 maanden en krijgt 4 flessen 180+6 en een half potje groente sinds een week. Met fruit wil ik nog even wachten. Verder krijgt ze nog niks van tussendoortjes.

Haar nichtje (bijna 7 maande oud) krijgt 4 flesssen, groente, fruit en van alles aan tussendoortjes. BV lange vingers, liga, diksap en danoontje. Ook laten ze haar bv vla of ijs proeven.

Maar soms voel ik me schuldig dat ik ons meisje nog helemaal niks geef. Ik denk/ dacht dat een kindje op die leeftijd nog niet echt toe was aan tussendoortjes.

Nu vraag ik me eigenlijk af of jullie tussendoortjes geven en zoja wat geef je ze dan?

Vast bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze op die leeftijd echt nog geen 'tussendoortjes' dat zijn vooral dikmakers vind ik. Ze begonnen net met vast voedsel.

Wij hebben er gewoon naar toe gewerkt om ze zo snel mogelijk met de normale eetmomenten van een dag te laten eten, dus ontbijt, koffietijd, lunch, theetijd en avondeten.
    Ze kregen wel eens iets tussendoor toen ze een jaar of anderhalf waren. En in elk geval niet al die dingen die je nichtje krijgt. Je geeft zo een hele lijst van dingen waar een kind van 7 maanden nog helemaal niet aan toe is.
    Kijk maar niet naar je nichtje of naar wat haar ouders met haar uitspoken, dat moeten ze vooral zelf weten. Kijk naar je eigen kind en doe wat je ZELF goed voor haar vindt.

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Je hebt ook gelijk hoor! We kijken ook naar ons eigen kindje en wij vinden dat nog helemaal niet nodig maar ik hoor best vaak verhalen dat ze op die leeftijd al tussendoortjes krijgen dat je toch weer gaat twijfelen of je niet een zeurpiet bent...

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.576
    14.159
    113
    Vrouw
    Hier heb ik meneertje ook nog nooit een tussendoortje gegeven. Dat hebben ze op deze leeftijd nog helemaal niet nodig. Tenzij je fruit ook een tussendoortje noemt... ;) Net als wat Dirksmama zegt zijn het volgens mij ook dikmakers.

Hier eet hij met de lunch een boterhammetje, smiddags fruit en in de avond groente met wat rijst/aardappelen etc., van het weekend zijn we begonnen om daarna wat yoghurt te geven.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier ook een 'zeurpiet'. :D
    Tja...je krijgt àltijd wel opmerkingen dus dan krijg ik liever opmerkingen over iets waarvan ikzelf vind dat ik het goed doe dan andersom.

Onze zoon krijgt als tussendoortje héél af en toe (want hij eet niet zoveel bijvoeding) een rijstwafel, rozijntjes/ander gedroogd fruit of soepstengel. 's Ochtends eet hij een boterham, 's middags na zijn slaapje ook een boterham en/of een stuk fruit en 's avonds warme maaltijd.

Hij heeft nog nooit een lange vinger of dergelijke gekregen en zolang hij er niet zelf achter vraagt, geef ik het niet. Waarom zou ik? Hij is even blij met een rozijn of een appel, zenne!

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lucas at op die leeftijd ook nog geen tussendoortjes. Kreeg nog 5x bv en daarnaast fruit en groente als 'hapjes' om te wennen aan het vaste voedsel.

Laat haar inderdaad eerst maar gewoon lekker wennen aan vast voedsel, fruit, groente, brood, etc. Op den duur kan een broodkorstje voor een jong kindje ook best als tussendoortje gelden bijv.
    Tussendoortjes hoeven niet altijd koek enzo te zijn, liever niet zelfs!

Mocht ze nou eenmaal goed gewend zijn aan vast voedsel en er gaan echt flessen afvallen, kun je altijd toewerken naar de 3 maaltijden en een paar tussendoortjes die grotere kindjes nodig hebben.

Dan kun je idd fruit geven, broodkorstje, wat yoghurt, rijstewafeltje, soepstengel, etc.
    Komt vanzelf! Ze gaan snel genoeg lopen lonken naar het koekje wat mama eet ;):D

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn hier wel zo met een maand of 7 begonnen aan tussendoortjes. Maar geen ligas en lange vingers enzo hoor.
    Wij eten samen een rijstwafel, abrikoos, of sinds kort eet ze graag een stukje van een volkoren cracker. Hier vraagt ze er wel echt om, tenminste, ik pak zelf een tussendoortje en dan wil zij ook.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Met 6 maanden zaten mijn kindjes aan de melk, en daarnaast begonnen we net met fruit en groente.
    Toen kregen ze af en toe een heel dun plakje komkommer, of een halve druif zonder schil als tussendoortje.
    Met een maand of 7 kwam daar een half cracotte-crackertje of een stukje soepstengel bij.

Ik vind al die koekjes, danoontjes etc. niet nodig; en eerder slecht dan goed.

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Evelien is nu 6,5 maand en krijgt 3 a 4 flessen van 210 met 7 schepjes,
    150 tot 200 gram fruit, groente is meestal maar een paar hapjes is ze nog niet zo gek op ;) wel krijgt ze nog een beetje yoghurt na haar groente savonds.
    En af en toe krijgt ze een stukje brood korst.
    Maar voor de rest krijgt ze ook nog geen tussendoortjes,
    behalve van de week...toen stopte zuslief een poffertje in evelien dr hand...en tja dat was ook wel erg lekker! :D

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee hoor met 6 maanden kreeg ze hier ook geen tussendoortjes....eerst maar wennen aan groenten en fruit!

Ben geloof ik rond 7,5/8 maanden begonnen, anders had ze rond 16.30 al zoveel trek voor het avondeten dat ze vervelend werd, dus ze was er echt wel aan toe rond 15.00 uur iets te eten.

Hier krijgt ze afwisselend een rijstwafeltje, een halve soepstengel, een halve cracotte en een keer in de week ofzo een babykoekje. Fruit krijgt ze 's ochtends, en yoghurt of kwark na het avondeten

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla krijgt nu sinds een maandje denk ik tussendoortjes. 's Morgens krijgt ze fruit (als ze lang genoeg wakker is, anders krijgt ze het fruit 's avonds door de yoghurt) en 's middags rond 16.00 uur krijgt ze thee met een rijstewafeltje of een soepstengel. Dat is het, verder geen lange vingers ofzo, vind ik allemaal niet nodig en een soepstengel vindt ze net zo lekker.

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ryan krijgt nu fruithapje, groentehapje en zijn flesjes.
    tussen de middag krijgt hij waterige roosvicee of thee. verder geef ik nog geen koekjes of soepstengels enzo, dat durf ik nog niet

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 6 maanden? Geen tussendoortjes hoor. Tussendoortjes zijn er om eetmomenten te overbruggen als ze op regulier 3 volwaardige maaltijden per dag zitten. Zolang er nog veel flessen zijn dan is het nergens voor nodig.
    Mijn dochtertje krijgt sinds een paar dagen geen fles meer tussen de lunch en het avondeten. Om de tijd te overbruggen krijgt ze nu (natuurlijk) drinken aan geboden en iets te knabbelen. Dit kan fruit zijn of een soepstengel. Dochterlief is 8,5 maand en vlot met goed eten.

Deel Deze Pagina