Geitenyogurt of geitenkwark, waterijsje, yonanas machine aamschaffen, maak je het heerlijkste ijs met enkel fruit als ingredienten.
Ah zag al mooie tips, ik zou heel graag die ijsrecept willen! En ik moet eens naar de AH dus, even wat verder rijden. Soja mag ik inderdaad niet. Amandelmelk ken ik niet maar mag dus niet? En geitenmelk schijn je oook beter niet te kunnen doen. Ik vind de rijstemelk niet lekker maar icm dessertrijst proef je dat natuurlijk niet Kun je daar vanillevla van koken? smaakt dat? Die kloppudding van Oetker blijft dun daarmee.
Reageert ze als jij iets van geitenzuivel eet? Probeer anders eens geitenyoghurt dat is heerlijk! Of bestel eens via de supermarkt geitenvla. En met geitenmelk kan je veel toetjes zelf maken waar melk in moet.
De eiwitten van geit zijn vele malen kleiner dan die van koe en soja en via jou nog meer verwerkt. Zelf gebruik ik geen koeienzuivel meer kan er niet tegen en straks bij de 2e hoop ik vurig op de bv die slaagt en zal ik ook gewoon geitenzuivel nemen. Dan is dat ws zelfs nog beter dan soja. De kans op herhaling bij kma is groot helaas.
Oke dankjewel. Binnenkort ga ik naar de dietiste voor overleg dan vraag ik naar geitenmelk. Waar koop je dat bij de supermarkt?
Ja bijna bij elke supermarkt. De geitenvla van den Eelder ben ik nergens tegen gekomen maar die kan ik bij de Jumbo bestellen.
Geitenmelk kan ook niet. 92% van de mensen met een koemelkallergie is ook allergisch voor geitenmelk. Dan is soja een veiliger product om eens te kijken of ze dat via jouw melk wel kan verdragen. Dat ging hier namelijk al redelijk snel goed, nadat ik op dieet was. Qua toetjes, iemand noemt bladerdeeg: even uitkijken welk merk je pakt, sommige zijn koemelkvrij, andere niet. Ik heb altijd die van AH, die is lekker. Euroshopper is vrij zoute bladerdeeg, niet geschikt voor zoete dingen. Kloppudding misschien eens proberen met kokosmelk? Dat is vetter dan rijstemelk, maakte ik altijd chocolademousse van dr Oetker mee, (koemelkvrij, maar ik kan 'm zelf niet meer vinden hier in de supermarkt, dus weet niet of die nog bestaat, of dat ze daarmee gestopt zijn).
Bedankt voor de tips RM! Die mousse is hier wel geloof ik. Bladerdeeg heb ik veilig maar vind dat niet zo lekker voor nagerecht. Dacht ik al van die geitenmelk ja.Soja ging laatst niet en durf niet zo goed.. net weer vervelende nacht achter de rg door mijn schuld.. ff wachen dus. Maar dat zou anders wel handig zijn ja.
Wacht ik chechte laatst die kokosmelk en daar zat iets in wat niet mocht.. even googelen wat dat was..
Aan lactosevrije melk heb je niets als ze inderdaad koemelkallergie heeft. Ik heb zelf koemelkallergie gehad toen ik klein was (kun je overheen groeien rond de pubertijd) en mijn vriend heeft lactose intolerantie. Ik heb een tijdje terug opgezocht wat nu precies het verschil is: Met lactose intolerantie (waarvoor je dus die melk kunt drinken) kun je niet tegen de suiker moleculen in de melk, dus die worden alvast in kleine stukjes geknipt (daardoor smaakt lactosevrije melk ook zoeter, dat hebben wij nu thuis ivm vriend). Met kma kun je niet tegen de eiwitten in de koemelk. Daardoor kan het wel mogelijk zijn dat je bijv. tegen geitenmelk kunt, dat konden mijn zus en ik vroeger namelijk wel. Als je er weer vertrouwen in hebt kun je dus misschien een keertje geitenmelk proberen. Wij gingen vroeger in de lente ook altijd naar de geitenboerderij, daar kon je jonge geitjes een flesje geven en yoghurt en geitenmelk softijs kopen!
Wat leuk Ballie! Ja ik weet niet precies welke van beide ze heeft. Maar deze melk bevat dus koemelk. Opzich wel logisch ,maar je weet maar nooit tegenwoordig..
Mijn man eet nooit toetjes en ik ben er mee gestopt sinds ik op dieet ging. Maar af en toe nam ik sorbetijs. Ik heb ook een keer custard gemaakt met rijstemelk maar vond er een wat vieze nasmaak aanzitten.