Wie kan mij helpen met het volgende: Wij wonen op de 2e verdieping van een portiek woning. Onder mij wonen dus 2 buren (begane grond, 1e verdieping en 2e verdieping). Onze balkons moeten hersteld worden ivm corrosie. Is de buurvrouw die op de begane grond woont verplicht hieraan mee betalen of niet? (We hebben nu een slapende VVE, we zijn bezig om deze te activeren maar daar hebben we nu even niks aan helaas) Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, bedankt alvast!
Ja zij zal gewoon mee moeten betalen. Betalen jullie nu ook maandelijks geen geld aan de vve ? Hier word het uit die pot betaald. Maar hier dan ook een actieve vve.
ik vind van wel. Volgens mij hoort dit bij de gezamenlijke kosten die nodig zijn voor het in goede staat houden van het pand. Ter vergelijking; als jullie een nieuw dak nodig hebben dan betaalt de hoogste verdieping dit toch ook niet alleen?
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben ook op zoek naar iets waar het zwart op wit staat dat ze wel of niet mee "moet" betalen. Is dat er? Op dit moment betalen we nog niks aan VVE omdat we het aan het opzetten zijn.