Hallo! Ik heb even een vraagje.Mijn zoontje is nu 6,5 maand, en ben van de week bij de consultatiebureau geweest. Nu hebben we een nieuwe voedingsschema afgesproken. Hij mag nu na zijn groente een toetje. Maar nu zit ik me af te vragen wat voor toetje. Ik heb nu eerst van die speciale babytoetjes opgehaald die bij de rest van de babyvoeding liggen..Maar mag hij ook gewone yoghurt hebben etc? Wat doe jullie? Want die speciale babytoetjes zijn best wel prijzig..4 kuipjes voor iets van 2,40.. Wat geven jullie? Alvast bedankt!
Ik heb vaak eigen merk danoontjes, die zijn 6 voor 89 cent of zo, liggen gewoon bij de yoghurttoetjes in het koelvak. Dus dat scheelt nog al. En dan is het ook niet zo erg als ze een keer eentje niet helemaal opeet. Want ik vind 4 voor 2,40 erg prijzig. Af en toe krijgt ze ook een hapje van onze yoghurt.
Die eigen merk-danoontjes zitten wel vaak vol met suiker! Ik zou dat zo'n kleintje nog niet geven. Je hebt wel van Danoontje zelf een versie met enkel vruchtensuikers om het te zoeten... weet niet hoe duur (of goedkoop ) die zijn...
Wij zijn pas met 8 maanden begonnen met toetjes maar deden (en doen dat nu nog steeds) gewoon een beetje yogert met wat roosvicee ze vind het heerlijk. Hier voorlopig nog even geen zoete troep zoals danoontjes/kinderwarkjes ed en die andere toetjes van olvarit (dacht ik) vind ze niet lekker. Heel soms krijgt ze een beetje Optimel met fruitstukjes dat vind ze ook wel lekker.
Hier zijn we toen ook gewoon begonnen met yoghurt, soms met een klein scheutje diksap. Groetjes Anita
Jelle heeft heel lang gewone (naturel) volle kwark gegeten. Dat is iets minder zuur als yoghurt en het lepelt makkelijker weg vooral handig toen hij zelf ging eten... Yoghurt word dan zo'n knoeiboel. En hij vond het heerlijk... Nu nog trouwens, vooral als mama er wat vers fruit doorheen mengt...
oke ja 8 maanden kan ik me wel iets bij voorstellen, vindt nu al dat ze veel "moet" eten dus nog een toetje zou ik echt niet weten waar ik dat zou moeten laten hahaha
Ik geef toetje van danoontje ( mijn eerste toetje vanaf 4 maanden) hier zit ook opvolgmelk in. Heb 6 stuks voor 1,30 gekocht.
wij geven yoghurt, of kwark (idd makkeljiker te scheppen, niet zo dun) , puur, of met wat diksap. Soms ook vruchtenkwark of vruchtenyoghurt nu ze stukjes gewend is. En af en toe eigen merk danoontjes of iets dergelijks.
Nee hoor, yoghurt en kwark kan je gewoon geven vanaf 6 maanden en er hoeft niets in. Je kindje kent de smaak nog niet en wij vinden iets zuur... zij weten niet beter. Gewoon volle yoghurt of volle kwark... mmmm.. Danoontjes e.d. bevatten veel suiker en dat is niet nodig. Je kindje went aan de zoete smaak waardoor andere smaken minder favoriet worden of zelfs helemaal niet meer gegeten worden. Dat zou jammer zijn. Fruit is trouwens ook een prima toetje!
Hier altijd gewoon (magere) yoghurt of kwark. Beide zonder zoetigheid oid erin, maar gewoon naturel. Laatst (denk een maand of 2-3 geleden) voor het eerst danoontjes gekocht, en ze vonden ze wel lekker, maar ik kan nou niet zeggen dat ze er meer van smulde dan van de gewone yoghurt/kwark. Dus krijgen ze hier gewoon wat ze altijd kregen (niet elke dag overigens hoor) en heeeeel af en toe zal ik misschien die danoontjes halen, maar zie er dus echt geen meerwaarde in.
vanaf 6 maanden ben ik milde yoghurt gaan geven, naturel of met een klein scheutje roosvicee voor de afwisseling. af en toe een danoontje of kinderkwarkje. hij vind yoghurt nog steeds lekker, dus ik laat het zo.
wanneer geef je die yogurt dan? ik zou echt niet weten wanneer ik die ook nog zou moeten geven. En hoeveel voedingen kreeg ie nog dan?
Gelijk na de groentehap. Yoghurt ging er hier bijna altijd wel in als ik het aanbood. In het begin kreeg ze het niet iedere keer. Nu wel, simpelweg omdat ik het erbij wil laten horen. Momenteel eet ze slecht haar groente, maar dan ga ik gewoon verder met het toetje en is dat op dan is het klaar, maar heeft ze tenminste wel wat gegeten. Ik wil niet dat ze gaat denken dat het toetje als straf of beloning gebruikt wordt.
HIer hoort het toetje ook gewoon bij de maaltijd en is dus niet afhankelijk van de hoeveelheid er wordt gegeten. Wat hier wel vaak voor komt is dat kylian zijn buikje na het warme eten vol heeft en niet eens een toetje wil, dan bewaren we het en krijgt hij het voordat hij naar bed gaat. Het is volgens mij de bedoeling dat je kindje nu aan dingen gaat wennen (groente enzo) zodat je straks 1 fles kunt laten vallen voor een warme maaltijd + toetje. En wat betreft danoontje, die krijgt hij hier altijd van Oma F, zo'n eentje met smarties (nu hij ouder is hoor), de kleine kuipjes danoontje hebben we ook wel eens gedaan maar Kylian is zo gewend aan een tuitbeker vol met yoghurt dat hij die kleine dingen maar niets vind. Groetjes Anita
ik heb nu dus ook kwark gegeven met een beetje diksap en ze vindt het heerlijk!!!! Ja het gaat er dus gewoon goed in.... het is gewoon moeilijk af en toe hoe je het allemaal moet gaan geven, nu krijgt ze zelfs brood dus het gaat allemaal vanzelf he..... eerst denk dat het allemaal niet gaat en zo ben je een week verder en opeens eet ze een heleboel meer.... het wordt ook steeds leuker he het eten!!!!!