toetjes

Discussie in 'Voeding' gestart door pink99, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik moest hier toch wel even om lachen :) NIet vervelend bedoeld hoor, maar je was je blijkbaar idd totaal niet bewust van hoe zoet en gesuikerd die toetjes zijn, als je die wel gaf en diksap niet :)

Diksap moet je gewoon heel dunnetjes aanlengen, beslist niet in de verhoudingen die op de fles staan: dan wordt het mierzoet :(
    Hier gaat er nog geen bodempje vol op een rietjesbeker van 250 ml.

2. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ze zijn inderdaad errug duur. Hier geef ik het wel. Ze vind ze heerlijk.

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier destijds begonnen met kale Biogarde yoghurt, vond ie heerlijk en hij vindt het nog steeds lekker. Tegenwoordig zijn we ook wat aan het experimenteren met andere toetjes. Gewone, normale toetjes, die wij ook eten. Eerst magere yoghurt met vruchten, toen eens een keer vla enzovoort. Wel leuk om hem met alle smaken kennis te laten maken en zijn reactie daarop te zien!

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoontje vindt "gewone yoghurt" het lekkerste! Het is maar net waar je ze aan laat wennen.

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Thnx meiden, dan ga ik dat eens proberen:D.

6. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant

Ik had inderdaad niet in de gaten dat er zo veel in zat (heb net eff op t etiket gekeken:$)
    Maar we hebben er nog 3 en dan gaan we over op yoghurt met oma's zelf gemaakte jam (daar zit geen suiker in)

Het maakt me niet heel veel uit wat het kost als ze het nodig heeft maar vond dit belachelijk duur maar ik ben blij dat ik niet de enige ben

7. maria04

maria04 Niet meer actief

Volle kwark met frambozen er in. Heerlijk vind hij dat.

8. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef ook geen toetje, omdat ik zelf ook geen toetjes eet. Maar mijn kleine mag wat aankomen, hij zit onder gewicht. Dus ik dacht om fruit te geven. Hij krijgt om 10 uur ook fruit, zou dat teveel fruit zijn? Ik ben namelijk ook geen voorstander om een echt toetje te geven of joghurt, omdat wij dat ook niet eten. Als we toetje eten, eten we fruit. Maar is dat overkill, 2 keer fruit op 1 dag?

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Toetje is hier bij ons ook joghurt :) Magere yoghurt voor onze dochter zonder verdere toevoegingen en onze zoon eet vaak vruchtenyoghurt gemengd met magere yoghurt. Hij vindt kale magere yoghurt en griekee yoghurt ook lekker.

Je kunt onze kinderen ook heel erg blij maken met aarbeien of frambozen na het eten. Vinden ze allebei heerlijk!

Toetjes als danoontje enzovoort vind ik niet nodig. Het is maar net wat je ze aanwent denk ik.

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier soms danoontje, of volle yoghurt, net wat we hebben.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lekker volle Turkse yoghurt, dat is absoluut niet zuur. Allebei de meiden moesten even aan de smaak wennen toen ze eraan begonnen maar nu lepelen ze zonder moeite zo een bak leeg. Voor de afwisseling is er natuurlijk weleens wat anders zoals vla, of ik roer een klein beetje jam of geprakt vers fruit door de yoghurt.

12. raspberry

Als ie wat aan mag komen, zou ik toch echt voor volle yoghurt gaan. Kleine kinderen hebben de calcium en de vetten daarin harder nodig dan wij, hebben dus ook een ander eetpatroon nodig en dus is het helemaal niet raar om je kind op bepaalde punten iets anders te laten eten dan jijzelf.
    Fruit bevat veel suikers, (en teveel daarvan is niet goed), ik zou echt voor iets gaan waaruit hij wat vetten kan halen.

13. raspberry

Hmmm, "Nestle babyvoeding" leest mee in dit onderwerp. Ben benieuwd of die gaat reageren en wat voor onzinnigs er dan gaat komen....

14. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier ook yoghurt als toetje met sindskort (ze is nu 15mnd) soms n beetje honing. In t weekend af en toe n klein danoontje.

Ze krijgt 2x per dag fruit, als dat smiddags soms vervalt ivm slapen dan fruit als toetje

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier wel 'foute' toetjes, de goedkope variant van danoontje...

16. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Even een vraagje tussendoor hoor: Vanaf wanneer mag je toetjes gaan geven? En dan bedoel ik gewoon yoghurt.

17. raspberry

Als er geen allergieen in de familie zitten, vanaf ongeveer 7-8 maanden. Als er wel allergieen in de familie zijn, vanaf 1 jaar.

18. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ok, dank je wel voor je antwoord!

19. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik was niet van de toetjes, maar toch maar aan begonnen aangezien m'n zoontje niet verzadigd was na een bak warm vers eten ;).

Meneertje ging pas slapen na een bak met warm eten en een fles 180/6 en dan ook nog een fles rond 22u (een klein flesje) ;). (2 flesjes dus)

Nu geef ik ém yoghurt van Alpro (soya) en hij slaapt eindelijk in zonder fles. En dan rond 22u krijgt ie een flesje om de nacht door te komen....

Anyway, wil ook even kwijt: wat is die yoghurt van Alpro lekker zeg!! En dan bedoel ik die met bosbes, mjam mjam!!

20. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik geef mijn kindjes ook gewoon volle yoghurt. Vinden ze heerlijk hoor, niks geen dure suikerhoudende toetjes! Ze hebben ook totaal geen last van de zure smaak!

@zonnestraal: ja die met bosbessen is echt onwijs lekker;)

Deel Deze Pagina