Ik moest hier toch wel even om lachen NIet vervelend bedoeld hoor, maar je was je blijkbaar idd totaal niet bewust van hoe zoet en gesuikerd die toetjes zijn, als je die wel gaf en diksap niet Diksap moet je gewoon heel dunnetjes aanlengen, beslist niet in de verhoudingen die op de fles staan: dan wordt het mierzoet Hier gaat er nog geen bodempje vol op een rietjesbeker van 250 ml.
Hier destijds begonnen met kale Biogarde yoghurt, vond ie heerlijk en hij vindt het nog steeds lekker. Tegenwoordig zijn we ook wat aan het experimenteren met andere toetjes. Gewone, normale toetjes, die wij ook eten. Eerst magere yoghurt met vruchten, toen eens een keer vla enzovoort. Wel leuk om hem met alle smaken kennis te laten maken en zijn reactie daarop te zien!
Ik had inderdaad niet in de gaten dat er zo veel in zat (heb net eff op t etiket gekeken) Maar we hebben er nog 3 en dan gaan we over op yoghurt met oma's zelf gemaakte jam (daar zit geen suiker in) Het maakt me niet heel veel uit wat het kost als ze het nodig heeft maar vond dit belachelijk duur maar ik ben blij dat ik niet de enige ben
Ik geef ook geen toetje, omdat ik zelf ook geen toetjes eet. Maar mijn kleine mag wat aankomen, hij zit onder gewicht. Dus ik dacht om fruit te geven. Hij krijgt om 10 uur ook fruit, zou dat teveel fruit zijn? Ik ben namelijk ook geen voorstander om een echt toetje te geven of joghurt, omdat wij dat ook niet eten. Als we toetje eten, eten we fruit. Maar is dat overkill, 2 keer fruit op 1 dag?
Toetje is hier bij ons ook joghurt Magere yoghurt voor onze dochter zonder verdere toevoegingen en onze zoon eet vaak vruchtenyoghurt gemengd met magere yoghurt. Hij vindt kale magere yoghurt en griekee yoghurt ook lekker. Je kunt onze kinderen ook heel erg blij maken met aarbeien of frambozen na het eten. Vinden ze allebei heerlijk! Toetjes als danoontje enzovoort vind ik niet nodig. Het is maar net wat je ze aanwent denk ik.
Lekker volle Turkse yoghurt, dat is absoluut niet zuur. Allebei de meiden moesten even aan de smaak wennen toen ze eraan begonnen maar nu lepelen ze zonder moeite zo een bak leeg. Voor de afwisseling is er natuurlijk weleens wat anders zoals vla, of ik roer een klein beetje jam of geprakt vers fruit door de yoghurt.
Als ie wat aan mag komen, zou ik toch echt voor volle yoghurt gaan. Kleine kinderen hebben de calcium en de vetten daarin harder nodig dan wij, hebben dus ook een ander eetpatroon nodig en dus is het helemaal niet raar om je kind op bepaalde punten iets anders te laten eten dan jijzelf. Fruit bevat veel suikers, (en teveel daarvan is niet goed), ik zou echt voor iets gaan waaruit hij wat vetten kan halen.
Hmmm, "Nestle babyvoeding" leest mee in dit onderwerp. Ben benieuwd of die gaat reageren en wat voor onzinnigs er dan gaat komen....
Hier ook yoghurt als toetje met sindskort (ze is nu 15mnd) soms n beetje honing. In t weekend af en toe n klein danoontje. Ze krijgt 2x per dag fruit, als dat smiddags soms vervalt ivm slapen dan fruit als toetje
Even een vraagje tussendoor hoor: Vanaf wanneer mag je toetjes gaan geven? En dan bedoel ik gewoon yoghurt.
Als er geen allergieen in de familie zitten, vanaf ongeveer 7-8 maanden. Als er wel allergieen in de familie zijn, vanaf 1 jaar.
Ik was niet van de toetjes, maar toch maar aan begonnen aangezien m'n zoontje niet verzadigd was na een bak warm vers eten . Meneertje ging pas slapen na een bak met warm eten en een fles 180/6 en dan ook nog een fles rond 22u (een klein flesje) . (2 flesjes dus) Nu geef ik ém yoghurt van Alpro (soya) en hij slaapt eindelijk in zonder fles. En dan rond 22u krijgt ie een flesje om de nacht door te komen.... Anyway, wil ook even kwijt: wat is die yoghurt van Alpro lekker zeg!! En dan bedoel ik die met bosbes, mjam mjam!!
Ik geef mijn kindjes ook gewoon volle yoghurt. Vinden ze heerlijk hoor, niks geen dure suikerhoudende toetjes! Ze hebben ook totaal geen last van de zure smaak! @zonnestraal: ja die met bosbessen is echt onwijs lekker