Zorgverzekering:alleen basisverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door monica73, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik zit in een dilemma...momenteel ben ik aanvullend verzekerd(slechts 5 euro per maand extra). Mijn twee jonge kinderen van 2 en 5 zijn bij mij meeverzekerd. We zijn alle drie gezond en maken tot op heden geen gebruik van de aanvullende verzekering! Ik denk erover om hem eruit te gooien. De enige "maar" die ik kan bedenken is fysio voor mezelf....stel dat ik last van mijn rug krijg of ik krijg een ongeluk en ik heb behandelingen nodig....je leest het al "stel dat..."

Mijn huidige aanvullende verzekering is het laagste pakket en vergoed geen brillen, alternatieve geneeswijzen etc. De vergoedingen die er in staan gebruik ik niet, ook niet voor mijn kinderen...en we hebben geen kinderwens, beugel duurt nog x jaren, medische kosten in het buitenland dekt een eventuele reisverzekering dacht ik, geen adhd of andere etiketjes te verwachten etc. Ik prijs mezelf gelukkig dat we zo gezond zijn😀

Zie ik iets belangrijks over het hoofd waardoor het toch verstandig is om aanvullend verzekerd te zijn?

Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie....de laatste 10 jaar heb ik, op kraamzorg na, nooit gebruik gemaakt van mijn aanvullende verzekering. Achteraf had ik die kraamzorg zelf kunnen betalen zonder dure aanvullende verzekering😏

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Tandarts? Is meer dan alleen een beugel hè. ;) Zeker met twee kleintjes. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je bent zo een paar honderd euro kwijt.

3. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tandverzekering vergoedt een behandeling door een ongeval (vaak) niet!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.926
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man heeft al jaren alleen een basisverzekering. Hij mankeert nooit iets. Ik heb altijd het goedkoopste pakket, maar ik heb dan ook geregeld fysio of mensendieck nodig gehad.

5. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik heb een beperkte tandartsverzekering voor mezelf omdat ik twee keer per jaar ga. Ik heb deze buiten beschouwing gelaten😉 Het gaat dus niet om de tandartsverzekering, die hou ik. Het gaat om aanvullende zorg, ik heb nu het goedkoopste pakket en ik twijfel of ik die eraf kan gooien gezien onze situatie..

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hey!

Ik had hetzelfde dilemma. Ik neem al jaren een aanvullend pakket voor het geval ik fysio nodig heb. Maar dat heb ik nog nooit gebruikt natuurlijk. ;)

Ik heb nu alleen de basis met een aanvullende tandartsverzekering.
    Met het laagste eigen risico ben ik 112 per maand kwijt.
    Kindje van 1 is meeverzekerd.
    Afgesloten via independer, dus een gratis ongevallen tandverzekering erbij :)

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ps.. fysio kost ongeveer 30 euro. Ik vond dat wel meevallen. Ik calculeer dat risico dit jaar dus in.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij hebben nooit een aanvullende verzekering, ook niet nodig gehad. Vanaf komend jaar wel ivm mogelijk een beugel van de oudste.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Als je de evt onverwachte zorgkosten zelf kan dragen, waarom niet? Ik was afgelopen jaar alleen basis verzekerd, met het hoogste eigen risico. Gezond, geen zwangerschap in het vooruitzicht, goed gebit. Ik ga me nergens voor verzekeren als het niet nodig is.

Voor aankomend jaar heb ik wel een flink aanvullend pakket, ivm kraamzorg en een beugel die er aankomt volgend jaar voor de oudste. Dan kan het uit, aangezien ik verwacht zon 3000 euro aan kosten te maken komend jaar.
    Maar ik bekijk het echt per jaar.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik kijk altijd naar de voorgaande 2 jaren. Bereken je zorgkosten, vergoeding en premie.

Stel je krijgt 200 per jaar vergoed voor fysio. Het pakket kost per jaar 125 euro, maar je verbruikt maar 50 euro van die 200 dan is zo'n pakket diefstal van je eigen portemonnee.

Ik heb dit jaar een tandverzekering met een 100% dekking van 700, maar heb maar 400 verbruikt. Het pakket zelf kost 155 per jaar. In zo'n geval is het haalbaar om het af te sluiten.

11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Heel veel mensen komen prima uit met een basisverzekering. Fysio is ook niet zo duur dus dat zou je misschien zelf nog wel kunnen betalen. Schade aan het gebit bij een ongeval is soms ook nog te verhalen op de tegenpartij.

12. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben al jaren alleen basis plus tand. Mijn kinderen krijgen al jaren fysio maar ik heb nog nooit een rekening gezien, dat is altijd vergoed. Mijn jongste had steunzolen nodig, die werden dan niet vergoed maar kostten maar 155 euro incl consult en nacontrole. Kosten die we zelf maken zijn echt te verwaarlozen.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben de afgelopen 2 jaar ziek geweest en heb qua basisverzekering 1700,- per maand gekost.
    Met heel veel moeite heb ik uit m'n aanvullende verzekering het dubbele gehaald van wat ik betaald heb
    Maar als ik niet ziek was geweest had ik voor die paar keer fysio gewoon betaald, is niet shockerend duur ofzo

14. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Als je nooit iets hebt en in principe gewoon gezond bent, is het vaak overbodig om een aanvullende verzekering te nemen. Natuurlijk, je kunt ook een keer fysio of iets dergelijks nodig hebben, maar om daar nou jarenlang premies voor te betalen. Als je een keer iets zelf moet betalen (ervan uitgaande dat dat financieel haalbaar is voor je) heb je al heel veel bespaard. Wat ook veel korting oplevert is een hoog eigen risico (ook alleen als je zelden of nooit gebruik hoeft te maken van je verzekering) levert veel korting op. En je kunt ook nog korting krijgen door in een keer het jaarbedragen te betalen. Ik doe dit al een aantal jaar en ik betaal nu omgerekend dus €80,- per maand.
    Anderzijds, voor mensen die al regelmatig gezondheidsklachten hebben is deze 'methode' natuurlijk minder geschikt. Maar je moet ook maar eens goed nagaan wat er nou eigenlijk precies vergoed wordt met zo'n aanvullende verzekering.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben al jaren alleen basis. Voor de kinderen wordt vrijwel alles sowieso vergoed. Betreft tandarts is dat voor ons goedkoper (alleen reguliere controles) om het zelf te betalen dan om het te verzekeren (dit jaar opnieuw naar gekeken en kwam weer goedkoper uit). Fysio ed, ik verzeker het gewoon niet. We hebben het vrijwel nooit nodig gelukkig. En anders moeten we het zelf betalen. Wel nemen we gewoon 385 eigen risico. Ik heb toevallig vanavond onze nieuwe verzekering afgesloten en we betalen nu voor twee volwassenen 197 euro. Bijna hetzelfde als vorig jaar.

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb altijd alleen basis gehad. De kids dus ook.
    Tandarts wordt voor kids toch wel vergoed vanuit de basis? Heb voor mn oudste nog nooit een rekening gezien. Ik heb geen tandverzekering. Ga 2x per jaar en mn leven lang nog nooit iets gehad. Ben maar 38 euro per jaar kwijt in totaal voor 2 controles.
    Ben met 1 van de jongsten aantal x naar osteopaat geweest na zijn geboorte. 3x 70 euro zelf moeten betalen maar een enigszins betaalbaar aanvullend pakket zou maar 25 euro per keer vergoeden en met een maximum aantal keren.
    Hier geen zorgtoeslag en vind die steeds maar duurder wordende basisverz al een heel bedrag voor 2 pers elke maand... i'll take my chances...

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dan heb je zomaar kans dat je kind een jaar moet wachten op de beugel wil je het vergoed krijgen..
    mijn zus had ook altijd alleen maar basis.
    toen moest de er ook een beugel komen en moest ze dus eerst een jaar aanvullend verzekerd zijn voor ze die wilden gaan vergoeden..
    daar zou ik dan eerst bij je verzekering naar informeren voordat de beugel er straks in zit en je kan alles zelf ophoesten..

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik heb nu een verzekering zonder wachttijd, dus het kan wel :)

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij zijn zelf wel aanvullend verzekerd.
    die van mijn man gaat volgend jaar zelfs wat omhoog omdat de oudste dan hoogstwaarschijnlijk een beugel krijgt.
    onze aanvullende verzekering is een combi met tandarts dus kan niet kiezen om de 1 wel en de ander niet af te sluiten..
    wij hebben zelf toch wel hier en daar dingen zo door het jaar wat door de aanvullende verzekering gedekt wordt..
    zouden we ook vast uit eigen zak kunnen betalen maar wij houden niet van rekeningen achteraf..

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    1 gewone zitting idd....maar de intakeis al rond de 42 euro en met 1 zitting (afspraak ) ben je er natuurlijk nog niet😉

Deel Deze Pagina