Ik bedoel idd bruto Ik geef ook altijd een duizend of 5 meer op zodat ik 1 keer per jaar een bult zorgtoeslag en KGB terugkrijg en nooit hoef bij te betalen
Wat heeft hypotheekrenteaftrek er nou mee te maken? Ik heb de belasting gebeld en ze zei dat je je brutomaandsalaris moet pakken en dan keer 12 plus eindejaarsuitkering en vakantieuitkering.
Dat heeft er heel veel mee te maken Als je een eigen huis hebt mag je de hypotheek eraf trekken Dus 12x bruto maandsalaris, vakantiegeld = een bepaald bedrag en dat bedrag moet je MIN de hypotheekrente doen en wat dan overblijft is je toetsingsinkomen Je krijgt dus meer zorgtoeslag en KGB als je een eigen huis hebt omdat je dat af mag trekken
Je toetsingsinkomen staat gelijk aan het verzamelinkomen dat je opgeeft aan de belastingdienst. Dat is dus minus hypotheekrenteaftrek indien van toepassing.
En minus eventuele andere aftrekposten die je hebt... Wat je ook zou kunnen doen is je definitieve aanslag over 2010 pakken, daar je verzamelinkomen vanafhalen (staat op de achterzijde als ik het goed heb) en daar eventueel nog wat bij optellen voor evt loonsverhogingen. Of nog beter: alvast het aangifteprogramma van 2011 invullen en daar de verzamelbedragen vanaf halen.
loon voor loonheffing is als je bijvoorbeeld pension betaal en een bijtellening betaald voor een lease auto. Bij sommige mensen is dit gewoon het zelfde als het bruto loon. Maar volgens mijn dat weet ik niet zeker mag je bij je toetsinkomen ook de hypotheekrente aftrekken. zie dat je al geholpen bent.