toettoet nog leuk met 3 en 4 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ons zoontje is net 1 geworden en die heeft de toet toet garage gekregen en een paar auto's. Van mijn broer heeft hij de treinset nog gekregen. Hij vindt de auto's erg leuk en probeert steeds op de garage te klimmen;) maar onze dochter van bijna 3,5 speelt er nog meer mee! En dan vooral met de trein, die vindt ze het einde want die gaat 'autiematies'. Maar ook wel met de garage, vooral de lift is leuk. Banen bouwen vindt ze zelfs nog lastig, maar we hebben ook geen extra wegdelen nog dus de opties zijn beperkt, we gebruiken vaak de treindelen ook voor de auto's.

Maar voor een jochie van bijna 3 zou het dus nog wel leuk zijn denk ik!
    Misschien is dan de racebaan leuk en/of de lanceerbaan.

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier de zoefzoef dieren (net zoiets) en mijn dochter is er nog helemaal gek mee. Ze kan nu zelf van die lange banen bouwen en dat vind ze geweldig.

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik vind Zoef Zoef niet compatibel met Toet Toet zoals ze zeggen! De autootjes zeggen allemaal iets anders bij de magische sensoren wat past bij het onderdeel ('hmmm olie ' bij tanken of 'o de windmeter draait' bij de windmeter etc) Maar Zoef Zoef Zebra zingt dan alleen 1 van de standaard liedjes, of zegt niks. In ieder geval niet iets wat van toepassing is, dat vind ik zelf juist leuk bij die nieuwe onderdelen dat alle autootjes dan net wat anders zeggen.

Hier ligt alles in 1 bak. Toet toet, 1 Zoef Zoef, metalen auto's, plastic auto's, en puzzelplaten met wegen erop. Dochter speelt er gewoon mee door elkaar, metalen auto's kunnen voor haar ook prima over de baan en hellingbanen af (die rijden zelfs veel harder/komen verder van de 'glijbaan'). Het liefst bouwt ze eerst met puzzelplaten een wegennetwerk, daar bovenop dan Toet Toet wegen of onderdelen, en daar bovenop dan alle soorten auto's. Vindt het juist wel leuk dat ze dat combineert

Pas sinds 2 jaar wordt het bij dochter eigenlijk leuker omdat ze zelf banen aan elkaar kan leggen en nu echt rollenspellen kan spelen. Maar hoe lang het nog leuk is weet ik niet! Hier vliegveld, brandweerkazerne, stoplicht, en veel wegdelen via marktplaats. Die oude garage snel weer doorverkocht, vond er niks aan en nam zoveel ruimte in om op te bergen. Die nieuwe garage of parkeertoren lijkt me wel erg leuk! Maar ik ben wel van het principe om niet teveel speelgoed aan te bieden, dus vindt dat ze moet leren om met deze hoeveelheid speelgoed zich wel te vermaken.

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier allebei nog volop mee aan t spelen

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hahaha heel herkenbaar. Hier doet Thomas de trein het veeeel beter van de glijbaan dan de toet toet auto's zelf :D Want die gaat lekker hard.
    Hier toettoet aangeschaft toen hij 1 werd. Hij ks nu ruim 2,5 en sinds kort vind hij het wel weer interessant omdat hij nu zelf de banen kan bouwen,
    Ik zelf zal het niet snel meer kopen als hij 3 wordt. Ik merk dat hij zich iets meer begint te interesseren in wat 'realistischer' speelgoed.
    Treinbanen bijv blijven hier toch populairder merk ik.

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn oudste (ruim 3,5) vind ToetToet nog heel erg leuk. "Mama, ik wil ToetToet. Hele mooie baan maken ga ik, helemaal zelluf!":D
    Hij bouwt banen door de hele woonkamer heen en vermaakt zich er kostelijk mee.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb het toevallig deze week weer uit de garage gehaald. Dochters zijn bijna 4 en 6. Er is al twee ochtenden weer mee gespeeld.

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier had onze middelste voor zijn 1e verjaardag de toettoet garage gehad, hij is inmiddels 3 en gaat er nu pas mee spelen. De jongste van 16 maanden speelt er nu al heel goed mee.

Deel Deze Pagina