Toeval of het lot?

Discussion in 'De lounge' started by Tweekids, Jul 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb mn vriend 2 jaar voordat we wat kregen een keer gezien, en toen vond ik hem echt heel knappe jongen.. maar we hadden allebei al een relatie. 2 jaar later (inmiddels vrijgezel) wou mijn beste vriendin me aan iemand koppelen, en ook al deed ik daar eigenlijk niet aan stemde ik toch toe.. en toen was het ineens die jongen van 2 jaar eerder en vervolgens kregen we iets :)

ik had nooit tegen haar gezegd wat ik van hem vond ofzo, dus was wel toevallig dat ze me precies aan hem koppelde. :)

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38

haha ja leuk!

Het mooie was dat toen ik mijn man op MSN vroeg waar hij werktte, hij de naam van het bedrijf noemde en vroeg of ik het kende?

Ik pieste in mijn broek van het lachen, helemaal toen ik vroeg welke afdeling hij zat(een verdieping boven mij in hetzelfde gebouw)

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik ben opgegroeid in Groningen, vriend in Brabant. Elkaar leren kennen en daarna kwamen we erachter dat zijn opa en oma (die in Groningen wonen) vlakbij mijn ouderlijk huis wonen. Vriend was vroeger kind aan huis bij deze opa en oma en hij ging met zijn opa altijd naar een bepaald evenement waar ik als klein meisje ook altijd naartoe ging. We hebben ook foto's van onszelf daar, maar helaas niet samen op 1 foto.
    Ook kwamen we erachter dat onze opa's elkaar kenden.

Best grappig om toch iets "te delen" terwijl onze levens zich zo ver bij elkaar vandaan afspeelden.

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Vriend en ik kende elkaar via een gezamenlijke vriendin. Ik had nog een relatie, vond het wel een leukerd om te zien. 2jr later ging mijn relatie steeds slechter en door gezeik met die vriendin hem een whatsapp gestuurd dat hij dat gezeik mocht oplossen omdat ik het zat was al die drama.. Die week samen weggeweest en sindsdien onafscheidelijk :)
    Hij heeft altijd gezegd dat hij gelukkig en oud gaat worden met iemand die hij al kende.... Well, that is me :D

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Leuk dit!
    Wij hadden elkaar ook al jaren eerder kunnen ontmoeten, woonden beiden tot ong. Middelbare school leeftijd in dezelfde stad, onze grootouders in dezelfde wijk waar we altijd buiten speelden met dezelfde kinderen, onze ooms en tantes woonden in dezelfde (andere) stad en wijk waar we dus ook met dezelfde kinderen buiten speelden. (Maar elkaar niet daarvan kennen)
    Op mijn elfde verhuisde ik naar een dorp ver van die stad vandaan, hij op z'n tiende naar hetzelfde dorp. Onze zusjes zaten toen bij elkaar in de klas. We hebben in ongeveer dezelfde periode allebei in dezelfde supermarkt gewerkt (maar kennen elkaar daar ook niet van!) op den duur veel wederzijdse vrienden, tot we elkaar ineens tegenkwamen toen ik aan het werk was in een restaurant en hij kwam eten met z'n vrienden. Toen heeft het overigens nog een paar jaar geduurd voor we echt een relatie kregen waarbij we elkaar makkelijk weer uit het oog hadden kunnen verliezen, maar gelukkig is dat niet gebeurd!! :)

6. BillyLF

BillyLF Lid

Jun 15, 2014
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het lot geloof ik niet in.
    Vind het wel heel leuk toeval!

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

ik zat samen met mijn man op dezelfde school.
    we vonden elkaar altijd wel leuk maar we wilde geen schoolrelatie.
    na de schoolperiode kwamen wij elkaar tegen in de stad, en meteen daarna afgesproken.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Een andere bijzonderheid :)
    Drie jaar geleden is mijn tante overleden en gecremeerd op 15 april.
    Afgelopen augustus was ik zwanger en de uitgerekende datum was 15 april.
    Dat was een miskraam en maart erna was ik weer zwanger. Dat ging mis op 15 april.
    Op diezelfde 15 april is mijn oudtante begraven.
    Ik kreeg voor mijn afgelopen verjaardag een foto boek met foto's vanaf mijn geboorte tot mijn 18e ongeveer. Bij geen enkele foto stond een datum, behalve bij eentje.. 15 april.

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    @logan: wow dat is zeker bijzonder! Hoe toevallig dat steeds die datum weer terugkeert.

Ik had dat met mijn beste vriendin, in 2010 was ik zwanger, de uitgerekende datum had 4 september geweest dit ging helaas mis. Toen raakte ik wederom zwanger in 2011 van mijn dochter, ik was uitgerekend op 18 jan de verjaardag van mijn beste vriendin, mijn dochter kwam een maand te vroeg op mijn eigen verjaardag, en precies een jaar later raakte mijn beste vriendin zwanger op de eerste verjaardag van mijn dochter en haar dochter is geboren op: 4 september! (Cirkeltje weer rond!)

10. Logan

Logan Niet meer actief

Bijzonder is dat he?:) ik geloof dan niet meer in toeval.
    Mijn hondje is geboren op 18 juni, de verjaardag van mijn opa die ik maar heel kort kende. Wij wonen in dezelfde wijk als mijn moeder vroeger dus ik loop onbewust ook vaak langs hun oude huis.

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Vriend zijn oma woont in het huis waar mijn opa en oma vroeger woonden haha! Mijn moeder ging vroeger al om met zijn moeder en oom.. Wel grappig aangezien we elkaar dus gewoon zelf ontmoet hebben en niet via ouders of grootouders :)

12. jes89

jes89 Actief lid

Jan 2, 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Manlief bleek als klein jochie op de zelfde camping als ons te staan. Maar ik heb hem jaren later leren kennen via internet dat hij bij ons op de camping stond heeft die denk ik verteld toen we 2 jaar samen waren en het een keer te sprake kwam over vakanties :)

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man staan met elkaar op de foto toen wij elkaar nog niet eens kenden haha. Was een foto met meerdere ( blijkbaar ) gezamenlijke vrienden. Niet zo super veel, een stuk of 10, hij staat vooraan en ik achteraan.
    Erg grappig :D

14. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik fietste vroeger weleens met een meisje naar school. Geen idee dat zij een broer had. Pas dat ik hem ontmoeten jaren later, ergens anders zonder zijn zusje. Viel het kwartje later.
    En ik opende mijn plakboek. (We hebben op dezelfde school gezeten maar schelen vijf jaar. ) stond hij voor me. Toen de hele school een ballonnen gingen oplaten.

Bizar...

15. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Mijn man hing altijd samen met zijn vrienden als hangjongeren in de speeltuin waar ik dan met mijn zusje speelde. Hij was 17 ik 10. Dat jaar verhuisde we van het noorden terug naar het westen. 6 jaar later leerde we elkaar kennen door mijn zwager die destijds in attractiepark slagharen werkte :) Inmiddels zijn we bijna 10 jaar samen.

16. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Mijn man is zijn ex is een goede vriendin van mij geweest en dat was in de zelde tijd. Ik heb hem alleen nooit ontmoet in die tijd.

De peetvader van mijn man is verloofd met mijn tante.

Wij zijn op de zelfde datum als mijn ouders getrouwd.... Ik wist niet wanneer mijn ouders waren getrouwd, ik was 3 jaar toen ze scheiden.

Ik ben op ben zelfde datum bevallen als de sterf datum van mijn oom.

Van de tweede ben ik op de zelfde datum bevallen als op de trouw dag van diezelfde oom en tante.

Een goede vriend heeft het oude huis van mijn oma gekocht (ze woonde er al 20 jaar niet meer)

Ik kende mijn schoonmoeder eerder dan mijn man!
    Het zelfde bij mijn andere 2 vaste relaties, ik kende hun moeder eerder en nee ik heb mijn exen of mijn man niet via hun leren kennen.

17. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Mijn man was vroeger best een kwajongen en gooide wel eens een ruit in bij een rivaliserende basisschool in zijn wijk.

Mijn vader werd als directeur zijnde regelmatig uit bed gebeld 's morgens omdat er een ruit was ingegooid op zijn basisschool.

Je raadt het al, teruggerekend en dat zal een aantal keer door mijn man zijn gedaan!

Gelukkig kon mijn vader er nu wel om lachen, maar vroeger als hij weer eens om 6 uur werd wakker gebeld was dat wel anders! Haha!

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn vriend leerde ik 6 jaar geleden kennen.
    Hij woonde in een dorp waar wij heel vaak kleding gingen kopen voor mijn ouders omdat vrienden van mijn ouders daar een eigen winkel hadden.

Verder heeft mijn zusje bij mijn vriend zijn peettante gewerkt ( eigen bedrijf )
    En heeft mijn zusje tijdens een stage bij mijn schoonmoeder gewerkt.
    Dus mijn zusje kende zijn familie al eerder dan ik.
    Mijn schoonmoeder kent mijn tante en zagen elkaar wel eens.

Tijdens mijn opleiding was ik even naar een andere leerplek gegaan en daar werden de kinderen opgehaald met een bus. Zat mijn schoonmoeder op de route als bus begeleidster. Wist niet eens dat ze deze route deed... haha...

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Onze vaders waren lang geleden collega's.

20. miepkip

miepkip Bekend lid

Feb 22, 2012
    930
    0
    0
    Toen ik op de basisschool zat ben ik bij het kasteel geweest waar hij in de buurt woonde. Ook een aantal keer op bij zandbulten in zijn dorp geweest en achteraf blijkt hij er diezelfde dag gespeeld te hebben. Wij hebben bij elkaar op school gezeten, maar slecht kort op het zelfde gebouw, en later in de zelfde groep gestaan op twee verschillende scholen. (achteraf bleek mijn man mij leuk te vinden) Hebben elkaar vanaf 2008 regelmatig gezien, maar pas toen we het erover hadden kon ik mij herinneren wie hij was :$. Nu alweer 2 jaar getrouwd

Share This Page