hoi meiden, dankzij een lief mede forumlid heb ik dit recept gekregen. maar nou vroeg ik me eigen af of ik het gehakt kan vervangen voor vis?! Spinazie Ovenschotel je hebt nodig: 1 pak gehakte diepvries spinazie 1 pakje bladerdeeg 500 gram gehakt 1 doos maggi ovenschotel mix witlof 1 zakje puree ovenschotel je bakt het gehakt rul, kruiden naar wens toevoegen. bladerdeeg laten ontdooien spinazie in een pannetje ontdooien puree klaarmaken zoals op doosje beschreven ovenschotel klaarmaken zoals op doosje beschreven ovenschotel beetje invetten, de bodem en zijkanten bedekken met de bladerdeeg, dan gehakt, spinazie, puree erin, als laatste de ovenschotel mix eroverheen en dan de bovenkant dichtmaken met de bladerdeeg. de schaal in een voor verwarmde oven ongeveer 20/25 minuutjes op 250 graden. als de bladerdeeg dan nog niet donker genoeg is iets langer er in laten zitten.
thnxx voor je reactie! ik zat te denken aan pangafilet of kabeljauw maar is het niet erg dat het dan op zo'n hoge graden de oven in moet?! (in verband met dat het pap wordt)
Spinazie en vis gaan niet samen... Dit komt omdat er in spinazie veel nitraat zit dat in je lichaam in combinatie met vis wordt omgezet in nitriet en dat weer een stofje dat kankerverwekkend is. Al zou ik zeggen dat als je dat eens doet het echt geen kwaad kan, maar het voedingscentrum raadt het wel af. Maar als je het doet past zalm beter bij spinazie dan witvis trouwens...
bedankt voor je antwoord! ow wij eten altijd spinazie met vis enne thnxx voor de tip maar zalm gaat 'm echt niet worden, als ik iets vies vind is het warme zalm...
Als je de spinazie nou vervangt voor brocoli, dat gaat wel samen met vis (tenminste ik zie het in de vriezers bij de supermarkt ook kant en klaar liggen)
en heb je het met vis gemaakt? ik heb hem van de week ook weer gemaakt. mijn broer kwam eten en wilde ook al het recept hebben.