Hallo dames, Mijn man heeft vandaag de huisarts gebeld ivm zaadcellen onderzoek. Hij kreeg te horen dat hij de "kwakje in een potje moest doen a.s. vrijdag. In de ochtend moet hij deze inleveren en in de middag krijgen wij de resultaten te horen. De huisarts zelf gaat dit onderzoeken met behulp van een microscoop. Is dit wel mogelijk? Is dit de manier waarop deze onderzoek wordt uitgevoerd? Graag hoor ik jullie mening hierover. Alvast bedankt ladys!
Hey, Wij zitten vanaf febr in de MMM, en moesten 12 febr zaad inleveren in het ziekenhuis. Op de fert poli. Maar wij moeten eerst 3 weken wachten op uitslag. Dus maar weet niet of dit mogelijk is. Onze huisarts heeft ons gewoon doorgestuurd naar het zh
Geen idee, wij hebben het op afspraak moeten inleveren bij het fertiliteit-lab in het ziekenhuis.. Daar was 1 vrouw, met een lading lab-apparatuur, waaronder idd een microscoop..
Volgens mij gaat het erom dat ze zwemmers zien onder de microscoop. Ik dacht dat het wel te zien is. Heb alleen ervaring met zaadonderzoek bij de gyn.
mijn ervaring is alleen bij de gyn. of bij het lab, dat een huisarts het onderzoekt doet nog nooit gehoord. succes
Wij moesten toen in het streekziekenhuis een potje inleveren bij het laboratorium, duurde volgens mij een kleine week voor we de uitslag hadden (daarvoor moesten we dan wel naar de huisarts bellen) Hoop dat er een goede uitslag is!
Hoi Gonca, Het kan best zo zijn dat de huisarts dit onderzoek zelf doet. Maar over het algemeen wordt het door het lab uitgevoerd. Zelf werk ik ook op een lab en doe dit onderzoek zelf ook. Het grootste gedeelte word onder de microscoop bepaald, zoals telling vd hoeveelheid, verdeling van snelle zwemmers, trage, beweegend op de plek en stil liggende en beoordeling van afwijkende vormen. Ook PH, hoeveelheid, geur en kleur worden bij ons bepaald. Als de huisarts het zelf doet, is het logisch dat de uitslag dezelfde dag bekend is, bij ons kunnen ze met een week de huisarts bellen voor de uitslag. Als je nog iets wilt weten erover beantwoord ik het graag voor je. Ik hoop dat het een goede uitslag is! Groetjes