Wil er iemand ervaringen delen? Mijn kleine man (bijna 5 maanden) is altijd zo snel uit gespeeld.. box, kleedje, wipstoel, allemaal niet zo lang. En slapen doet ze ook niet meer heel de dag. Hoe doen jullie dat, of is mijn mannetje daar gewoon moeilijk in? Hij gaat niet naar een kinderdagverblijf, maar denk wel eens hoe zouden ze dat daar doen, want daar moeten ze de aandacht toch ook verdelen en kan niet altijd je kind alle aandacht krijgen. Verwen ik hem dan teveel door de hele dag hem bezig te houden. of komt er een fase dat ze straks prima alleen kunnen spelen. Nu is het best vermoeiend, aangezien hij nog niet alleen kan zitten. wel in de wipper, maar voor de rest wil hij op schoot of vastgehouden worden.
hmm moeilijk.. ik had ook zo'n kleine vent die niet alleen kon spelen en nu nog steeds moeite heeft met zichzelf vermaken. Hij is inmiddels anderhalf en heeft een klein zusje erbij. Hij moet zich nu vaak wel alleen vermaken en ik merk dat hij dat niet zo goed kan. Maar ik kan hem gewoon niet elke keer aandacht geven, ik heb meer dingen te doen. Ik maak een aantal keer per dag even tijd voor hem om met de blokken te spelen of een boekje te lezen en dat vind ik ook heel erg leuk en hij ook. Maar als ik zijn zusje moet voeden dan kan ie heel boos worden en moeilijk gaan doen. Nu heb ik hem ook niet op de creche gehad en ik vind dat nu best jammer. Daarom heb ik vrijdag een intake bij een kdv, voor 1 ochtendje in de week. Ik hoop dat hij daar leert spelen, zichzelf leert vermaken en minder verlegen en bang zijn. Misschien kun je proberen om meer muziek en geluidspeeltjes bij hem in de box te leggen? Dat ie dat interessant vind misschien.. tja blijft moeilijk.
Gelukkig kan mijn dame van 5 mnd prima zelf spelen; de oudste kon dat ook goed. Het is ook wel een beetje 'leren' denk ik; als een kindje niet goed zelf speelt begin je met 5 minuutjes alleen en zo bouw je dat uit. Heeft hij toevallig een mobiel boven zijn box hangen? Als Evi een beetje moe is maar nog niet moe genoeg is om te slapen dan ligt ze lekker daar naar te kijken.