Herkent iemand dit? Ik voel me zo rot..... (oorklachten)

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Vorige week heb ik een topic geplaatst over een oorprop die ik zou hebben. Vorige week woensdag heb ik oordruppels gehaald om te druppelen.. Tot en met afgelopen maandag, toen ben ik naar de dokter geweest; het bleek dat hij een vliesje zag, verder niets. Geen prop o.i.d. Punt is dat ik na het druppelen doof ben aan mijn oor en continue oorsuizen heb. Soms hoor ik ook wat 'kraken' in m'n oor. De dokter zag wel wat vocht. Ik kreeg oordruppels mee om mijn oor te spoelen. Ik ben de hele dag zo licht in m'n hoofd, zo akelig!
    Herkennen mensen dit? Ik heb nu een neusspray, om hopelijk het vocht wat uit mijn trommelvlies te halen. Nu keek ik vanmorgen op internet en zag ik wat van een brughoektumor.. Heb al zoveel gehuild, straks heb ik dit! Straks blijf ik m'n hele leven doof of..... Zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad (als mij)? Ook oorsuizen, duizeligheid en wat doof zijn? Wat was bij jou de reden? Ging het over? En hoe?

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Van een middenoorontsteking kun je ook aardige tinnitusklachten krijgen en tijdelijk slechter horen...
    Braaf je neusspray gebruiken, en veel kauwen! Beterschap!

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik werd 4 jaar geleden getroffen door een virus in mijn oor dat Sudden Deafness veroorzaakt. In het Nederlands Plotselinge Doofheid.

KNO | Plotselinge doofheid

Van het ene op het andere moment hoorde ik minder goed, werd overvallen door duizelingen door de verstoring op het evenwichtsorgaan en ik had last van oorsuizen aan 1 kant.

Na een week of 6 waren de duizelingen weg en kon ik weer aan het werk. Waar ik wel de rest van mijn leven last van houd is oorsuizen en 25% verminderd gehoor in de hoge tonen. Maar in de dagelijkse praktijk merk ik daar niks van gelukkig.

Omdat het om een virus gaat kunnen ze er heel weinig aan doen qua behandeling. Als je er gelijk bij bent zoals bij mij dan kun je prednison krijgen in de hoop dat dan de schade beperkt blijft. Dat krijg je alleen niet als je zwanger bent. Ik moest die dag ongesteld worden en we waren voor een kindje bezig dus daar ter plekke een test moeten doen en die was positief en kreeg dus geen prednison.

4. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik heb ook vaak last van mijn oren. Het oorsuizen ken ik, maar dat wordt erger bij een ooronsteking. Je oor kan wel erg dicht gaan zitten bij een ontsteking. Voel je ook een druk op je oor, wat pijnlijk is? Als je er nog last van blijft houden zou ik een doorverwijzing voor de Kno-arts vragen, als dat kan. In ieder geval zou ik je oor niet laten uitspuiten, daar wordt het alleen maar erger van.

5. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Lieve meid niet zo veel zorgen maken. Ik heb dit ook gehad en ik weet echt hoe vervelend het is. Ik dacht ook dat het nooit meer overging. Zo'n middenoorontsteking doet echt heel pijn. Ik hoorde echt bijna niks meer aan dat oor en als ik wat hoorde dan was dat robotachtig. Ik heb ook druppeltjes gekregen en na een weekje was het een stuk minder geworden.

Beterschap meis.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Niet zo erg, maar had van de week wel dicht oor met beetje oorsuizen vooral als ik ging liggen. Zou vanochtend naar de dokter gaan, maar sprong na wat druppelen en uitspoelen onder de douche vanzelf open!! Oorsuizen ook gelijk weg. Misschien is t bij jou uiteindelijk ook simpel :)

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Is denk ik niet iets om je heel veel zorgen over te maken. Mijn man heeft dit ook een tijdje geleden gehad. Nadat hij druppels van de huisarts heeft gekregen heeft het nog een paar weken geduurd voordat hij alles weer goed hoorde.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! Echt een geruststelling!
    Het is alleen zo dat ik geen pijn aan mijn oor heb! Alleen maar een drukkend, suizend gevoel met daarbij duizeligheid!
    Waren er meer die geen pijn aan hun oor hadden?

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik had ook geen pijn, alleen dat doffe met oorsuizen en duizelingen.

10. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb ook wel eens last van 'dichte' oren en vroeger wel van oorontstekingen (ik zwom wedstrijden... da's niet bevorderlijk). Maar ik weet niet of je het gevoel ook hebt dat het oor waar je last van hebt echt dichtzit?
    Bij mij werkt dan standaard een watje met wat sla-olie erop gedruppeld en dit een nachtje laten zitten. Gegarandeerd dat het open is de volgende dag, en zo niet dan een dagje later wel.
    Het is héél vervelend, een pijnlijk en/of dicht oor maar ik zou me niet direct teveel zorgen maken.
    Googlen levert wat dit soort dingen betreft vaak meer ellende op dan dat 't daadwerkelijk helpt. ;)

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik heb zelf Méniére. Zijn veel symptomen die overeenkomen.
    Google er maar eens op....

12. juist niet googlen...daar word je alleen maar gek van
    laat de huisarts gewoon zijn kundigheid aanwenden en niet het internet

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Een vliesje voor het trommelvlies kan ook deze klachten geven. Ik begrijp niet waarom de ha dat vliesje niet heeft verwijderd?

Deel Deze Pagina