Zouden jullie dit vertrouwen? Mp

Discussion in 'De lounge' started by brownielover, Mar 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ik heb mijn telefoon te koop staan voor 150 euro. Kreeg een bod dat iemand hem voor 150 op wou halen prima, maar kreeg geen reactie meer dus verkocht aan een ander die zou langskomen. Je die eerste reageerde ineens met dat hij een soortgelijk toestel kon kopen voor 110 euro maar dat hij graag mijne wou omdat die wit was, en er 130 Euro voor wou betalen ipv 150. Ik aangegeven dat ik hem al verkocht had en dat hij opgehaald zou worden.

Dat meisje is niet komen opdagen dus ik heb de eerste koper weer gemailt of hij de telefoon nog wou. Dat wou hij wel, maf hij had de foto's niet goed bekeken en zag niet dat er schade aan de zijkant zat. Voor 115 wou die hem alsnog overnemen. Prima.

Dag afgesproken en tijd, morgen avond, en mijn adres gegeven. Krijg ik een mail dat hij het niet gaat redden en of ik hem ook wil verzenden op zijn kosten. Ja hoor geen probleem. Krijg ik z'n adres, woont ie in Amsterdam. Ik woon in Drenthe... ik vertrouw het dus niet. Wie rijd er nou zo'n eind voor een telefoon? En dan ook nog de prijs zo gek van 150 voor 115. Bedoel als die een witte telefoon wil kan die gewoom een achterkantje bestellen.

Ik ben bang dat hij dus met PayPal betaald en het geld er afhaalt als die de telefoon binnen heeft. Of kan dat niet? Of dat hij stampij gaat maken dat de telefoon kapot is oid en dreigt naar me huis te komen.

Wat denken jullie ervan?

2. thebooandtheboy

Sep 30, 2016
    80
    46
    18
    Ik zou hem het bedrag eerst over laten maken (en niet via Paypal) en zeggen dat het versturen op eigen risico is. Maar ik vind het ook een raar verhaal inderdaad..

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Kan ik ook nakijken of het is betaald via PayPal?want als dat het geval is stort ik het geld direct terug

4. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,122
    113
    Home
    is een nieuwe afspraak maken geen optie?

met zulke bedragen zou ik nooit voor opsturen kiezen

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dat hij hem eerst op wil halen klopt niet. Waarschijnlijk wilde hij achter je deed komen dat mocht je hem niet versturen hij weet waar je woont. Dat is een bekende snoes als mensen wat duurs via Mp willen kopen. Ik zou hem gewoon verkopen en versturen als het geld op jouw rekening staat. Dan kan er niks gebeuren.

6. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    Ik zou 'm alleen verkopen als iemand 'm op komt halen. Dit om gezeur achteraf te voorkomen over dat ie bv niet goed werkt.

7. thebooandtheboy

Sep 30, 2016
    80
    46
    18
    Dat weet ik niet..

8. thebooandtheboy

Sep 30, 2016
    80
    46
    18
    Bij nader inzien zou ik het niet doen.. Geheid dat je daar problemen mee krijgt.

9. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ja dat klopt dat lees ik hier ook wel eens. Maar hij kon dus een telefoon kopen voor minder geld dan mijn Telefoon, en bied vervolgens 20 euro meer omdat mijne wit is. Een hoesje kost 3 euro via Alie expres of 10 in de winkel dat vind ik zo gek

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Ja ik ook

11. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Zal ik dan terug mailen van; sorry ik heb liever dat hij word opgehaald zodat je hem kan testen. Dit om problemen voor te zijn? En dat als dat niet kan ik hem opnieuw te koop aambied en eventueel gels terug stort als die al betaald heeft? ets in die trant

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man werkt door heel Nederland.
    Ik koop altijd veel via marktplaats en hij haalt het dan op. Soms komt er iets tussen en dan lat ik het verzenden als het kan.
    Ik zou het dus gewoon doen.

13. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ik heb hem op Facebook opgezocht:) hij ziet er wel netjes en betrouwbaar uit maar dat zegt niks natuurlijk:p

14. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Laat maar dames hij zegt net dat ie hem toch niet meer wil😓 probleem opgelost. Nu hopen dat iemand anders het de volgende keer gewoon door laat gaan en niet weer elke keer eromheen draait of afzegt

15. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Het feit dat jij jezelf afvraagt of het betrouwbaar is, en hier een topic over opent, zegt wat mij betreft genoeg..

16. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Oeps, zag dat hij al afgehaakt is.. sorry, mosterd na de maaltijd ;)

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ik zou een telefoon nooit op durven sturen.
    Zou het alleen verkopen als het gewoon opgehaald zou worden

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Ik had het achteraf wel opgestuurd, wel vaker dure dingen verzonden. Als het geld binnen is dan stuur ik het zo op.

19. TJS

TJS Actief lid

Aug 19, 2014
    251
    2
    18
    Ik vraag ook altijd eerst of ik het product kan ophalen en wil dan graag het adres. Ben 'n keer flink opgelicht toen ik direct vroeg of het product kon worden verzonden. Ja hoor, was géén probleem. Geld kwijt en nooit wat gehad. Daarna via mijn man zn account gemaild of het artikel er nog was, kreeg keurig een berichtje dat het er nog was. Daarna gevraagd of ik het kon ophalen en nooit meer wat gehoord.
    Sindsdien vraag ik dus altijd of ik het kan ophalen, ook al weet ik dat ik het uiteindelijk wil laten verzenden.

20. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Misschien zat zijn vrouw hier wel op zp.

Share This Page