Ik heb een inwendige echo gehad bij de gynaecoloog om te kijken of ik een DES-dochter zou kunnen zijn. Dat vermoeden was er namenlijk. Tijdens onderzoek bleek ik al 3 weken zwanger te zijn! Gynaecoloog en ik wisten dit natuurlijk niet. Kwam er pas 1,5 week na dit onderzoek achter met een zwtest. Kan het zijn dat de gynaecoloog niks heeft kunnen zien of moet ik me nou zorgen maken en had hij wel iets moeten zien en zit er nu ws niks? Ik ben nog niet bij vk geweest. Krijg op 23/11 een termijn echo.. Spannend..
Heb het antwoord al gevonden via een andere site... maak me ook weer veel te snel druk... >Met hoeveel weken zwangerschap kan middels een inwendige echo >geconstateerd worden dat je zwanger bent? Is dit eventueel al zichtbaar >een aantal dagen voor de te verwachten menstruatie? Of is dat te vroeg? > Nee, dat is veel te vroeg. Een of twee weken later kan eenzwangerschapsring worden gezien. Bij 7 weken (3 weken over tijd) moet het hartje zichtbaar zijn. Maar alles is afhankelijk van wie de echo doet. Er zijn vrij veel hulpverleners die nog niet voldoende ervaring met de echo hebben. -- Dr J.W. van der Slikke Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam.
IK was precies 4 weken zwanger(wat we nog niet wisten) We liepen bij de gyn voor onderzoek en met de inwendige echo was een mooi dik bm-slijmvlies te zien. Dat zag er goed uit ze. Je wordt of binnenkort ongesteld of je bent zwanger! Geen ring oid te zien. Een dag later hadden we een knapositieve test en met 7 weken en 5 dagen zagen we met een uitwendige echo een prachtig kloppend hartje!
Ik heb met 5 weken zwangerschap een inwendige echo gehad, maar was niets te zien. Toen ik twee weken later weer voor een echo bij de gyn kwam, bleek ik 7 weken zwanger. Geen zorgen maken dus! Het was gewoon nog te vroeg om iets te zien. Minke
Je was dan wel 3 weken zwanger maar ze beginnen altijd te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Een gemiddelde vrouw heeft 2 weken daarna een eisprong. Dus het vruchtje was toen dus 1 week oud. De bevruchting vind (als ik het goed heb) plaats in je eileider en moet dan nog richting baarmoeder en dat duurt ook een tijdje (al zou ik niet weten hoe lang). Daartegen even het vergelijk, bij de echo van 7 weken was Kylian 10 mm (1cm) groot, dus kun je nagaan hoe klein het vruchtje ten tijde van de echo geweest is (als die al in de baarmoerder gearriveerd was). Al met al zou ik me dus geen zorgen maken. Groetjes anita
Nu je het zo zegt, hij zei wel dat er een vergroot 'eitje' zat in de eileider. Is er verder niet op doorgegaan. Baarmoedermond en eileiders zagen er prima uit. En daar keek hij dan ook uiteindelijk naar. Zou dat vergrote eitje dan toch? haha.. je gaat je de gekste dingen in je hoofd halen om maar bevestiging te krijgen. Test en symptomen schijnen voor mij niet voldoende bevestiging te zijn.. Oh.. ik kan niet meer wachten tot de termijnecho over ruim 1 week!
je hebt je eigen dan idd zorgen voor niks gemaakt meid, want nu achteraf weet je dat je toen dus net 3 wkn zwanger was, dat houd in dat de innesteling net gaande was en dat er dus nog geen vruchtzakje o.i.d. te zien kon zijn.... hij had dus echt niets kunnen zien meid, ik was destijds bij de gyn (2 dgn voor nod op vrijdag ) en hij dacht een vruchtzakje te zien helaas of dat zo is geweest weet ik niet want 2 dgn overtijd werd ik dus plostklaps ongesteld maar zelfs toen kon hij het niet met zekerheid zeggen, het kon een vruchtzakje zijn maar ook een stolsel van aankomende menstruatie...denk eerlijk gezegd het 1e omdat ik pas ruim 4 dgn later ongesteld werd en heviger dan normaal, en ik toen ook licht positieve testen had.... maar wees gerust hij had idd nog niks kunnen zien....die 1e 2 wkn krijg je er gratis en voor niets bij, eind van de 2e week gaan ze ervan uit dat je dan je eisprong hebt, en dan de week erna kan zelfs nog wat later zijn, gemiddeld 5-10 dgn na bevruchting is de innesteling en daar kan geen gyn iets van zien... gefeliciteerd en succes met je zwangerschap meid
EICEL In de eierstok, het ovarium, van elke vrouw zijn heel veel stam-eicellen aanwezig. Onder invloed van hormonen ontwikkelt zich elke maand één - soms twee - eicel(len). Wanneer deze rijp is, barst de follikel waarin ze zich ontwikkelde open en wordt de eicel uitgestoten. Dit noemen we de eisprong. Tegelijk met het ontwikkelen van de eicel zorgen hormonen er voor dat het baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd. De eileider is 10 tot 12 centimeter lang en heeft een trechtervormig uiteinde. Dit uiteinde tast het oppervlak van de eierstok af om rijpe eicellen op te vangen. Direct na de eisprong bevindt het eitje zich in de buikholte, waarna het snel in de trechtervormige opening van de eileider wordt gestuwd met behulp van trilhaartjes op de trechterwand. Het eitje is ongeveer 0,13 millimeter in doorsnee - veel groter dan een zaadcel - wanneer het in de eileider belandt. Vanaf dat moment kan de eicel gedurende tien tot twaalf uur - in sommige gevallen vierentwintig uur - bevrucht worden. Bevruchting vindt dus in de eileider plaats. Het eitje blijft - bevrucht of onbevrucht - zo'n drie tot vier dagen in de eileider, op weg naar de baarmoeder. Indien een eitje onbevrucht in de baarmoeder terechtkomt, zal de baarmoeder het baarmoederslijmvlies ongeveer een week daarna afstoten; er is sprake van menstruatie. Komt er een bevrucht eitje in de baarmoeder terecht, zal dit zich in het baarmoederslijmvlies innestelen en is er sprake van een zwangerschap. zoals je kunt lezen blijft het eitje in de eileider zitten bevrucht of onbevrucht aan de hand van jouw positieve test die zwanger uitwijst heb jij dus idd tijdens die echo waarschijnlijk al tegen je "kindje" aangekeken....
Wat een gek idee... ik hoop over precies een week weer tegen mijn kindje te kunnen kijken. Dan eerste officieele echo.. Zo spannend...