Veel medezwangeren hebben inmiddels al een vluchtkoffer klaar staan. Ik dus niet. Wil dat pas rond 37 weken gaan doen. Heb zoiets van: als het eerder komt heb ik toch snel genoeg wat kleren bij elkaar gezocht? Bovendien draag ik nu de pyjama en ochtendjas etc die ik mee wil nemen nog dus is beetje onhandig om dat nu al in te pakken. Denk ik hier nu te makkelijk over of zijn er meer van jullie die pas later een koffertje hebben ingepakt?
nee hoor. Ik heb niet eens een vluchtkoffer gehad. Alle dingen die ik thuis nodig had zouden dan ook in die tas moeten. Dus fototoestel, kleertjes, piama enz. Dat heb je ook bij je thuisbevalling nodig. Ik had wel een lijstje en ene tas klaarliggen om alles in te gooien. Op het moment dat ik dus toch naar het ziekenhuis moest was de tas in 5 min. ingepakt.
Ik ben een controle freak en ik zet alles wel klaar. Een bed voor thuisbevalling met alles erop en eraan, Een vluchttas dus ook. Die zet ik denk ik vanaf 37 klaar, ook met alles erin. Ik koop gewoon alles dubbel. En de camera er ook in natuurlijk, ( maar die koop ik niet dubbel, die halen we er wel uit als ik niet weg hoef)
ik wil toch n het ziekenhuis bevallen en heb toevallig vanmorgen mijn vluchttas klaargezet! heb er geen ochtendjas in gedaan want die gbruik ik waarschijnlijk toch niet wat dat betreft denk ik misschien te gemakkelijk over de bevalling ik ga gewoon naar het ziekenhuis poep het kindje uit en dan ga ik weer lekker naar huis! dus heb er gewoon een big shirt in voor in te bevallen en een schone voor na de tjid en wat kleertjes voor de kleine en de camera fototoestel en wat toilet spulletjes om me te douchen maar die heb ik in een klein flesje gehaald bij de drogist heb jeniet zon grote fles erin liggen
Ik heb van bv shampoo en douchegel en deo, mini's van gekocht en die in mijn toilettas gedaan, kleren had ik al klaar liggen en ook mijn bevalling shirt zat erin. Toen de vliezen braken heb ik daar gewoon mijn shirt uit gepakt en later ook mijn kleren , na de bevalling. Heb hem dus niet nodig gehad. Maar als we naar het ziekenhuis moesten, dan had ik dus al wel alles klaar liggen.. zelfs het foto toestel en de camera had ik OP de tas gelegt.
Ik heb ook niets klaar staan voor als we naar het ziekenhuis moeten hoor. Denk dat ik ook gewoon een tas klaar leg en een lijstje en zorg dat de spullen binnen handbereik zijn (nu dus ook nog niet gedaan), ik heb die spullen idd ook nodig als ik thuis ga bevallen.
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh ik geloof dat kleren inderdaad wel makkelijk zijn haha voor als ik weer naar huis ga niet aan gedacht
Laat ik eerst maar eens een normale tas kopen, kan slecht aankomen met een plastic tasje van de coop. Maar wat voor 1? Een badtas ofzo....
Ik zou het toch maar doen! Want als je als een gek naar het ziekenhuis moet en dan ook nog je tas in moet (laten) pakken, dat is alleen maar meer stress, en geloof me dat kan je er dan echt niet bij hebben! Ik had alles trouwens in een weekendtas. En ik moest op het laatste moment naar het ziekenhuis en heb daar ook een nachtje geslapen. Ik was blij dat ik wat te lezen in mijn tas had gestopt.
Waarom kan je niet aankomen met een tasje van de coop? Zie mezelf zo een plastic tas meenemen hoor. Denk niet dat me dat op dat moment iets kan schelen . Maar anders gewoon een tas waar alles inpast. Ik denk dat ik gewoon een tas klaar leg waarvan ik denk dat het erin past, maar best kans dat ik op dat moment toch snel een plastic tas pak, omdat ik vergeten ben waar ik het zo netjes heb klaargelegd .
Zowel het zeiltje op het matras als de vluchtkoffer heb ik pas klaargemaakt toen ik 37 weken zwanger was.
ik maak straks bij (35,5 weken) mijn vluchtkoffer klaar want het zelfde geld komt de kleine eerder en dan moet je zowie zo naar het ziekenhuis en als er ineens iets gebeurd heb je geen tijd om alles te pakken, dat had mijn schoonzusje nl. die had er ook eeuwig spijt van want de eerste fotó's draagt het kind ziekenhuis pakjes omdat ze in de haast babykleren was vergeten en ze moest na het wassen een opeeratie shirt aan omdat ze ook een schoon nachthemd was vergeten. Het kan maar klaarstaan, en het is nadien makkelijker en ontspannender uitgepakt dan stesvol ingepakt, Maar ieder zijn ideeen daarover,
Ik had mijn vluchtkoffer optijd klaarstaan met een lijstje erbij met dingen erop die ik op 't laatst pas erin kon doen. Ik wilde graag thuis bevallen, maar ik ben bevallen met 36 weken en 2 dagen dus moest ik naar het zkh. Als je dan in de weeën zit is het niet prettig om dan nog veel bij elkaar te zoeken. Leg alvast voldoende klaar mocht je eerder beginnen. Ik had te weinig in de tas gedaan omdat ik 10 dagen in het zkh heb gelegen omdat ik bv gaf aan mijn kleintje en hij was te vroeg en mocht nog niet mee naar huis. Mijn advies is om alvast de tas klaar te zetten met zoveel mogelijk dingen erin (ook babykleertjes) en een lijstje met dingen erop die je op 't eind pas erin kunt stoppen. Zo ben je goed voorbereid en hoef je op het moment dat je met weeën zit en naar het zkh moet niet zo erg na te denken en te stressen.
ik heb dat bij mijn andere 2 ook nooit gehad. maar het is wel handig, want mijn man weet niet eens de pyjamas te vinden. en het kan ook zijn dat je tijdens een controle ineens moet blijven
Het belangrijkste is dat je je verzekeringspasje en je ponsplaatje meeneemt naar het ziekenhuis. Voor de rest had ik al wel iets in de tas gepakt, schone kleding, een pyama, een schone onderbroek en kleren voor de kleine. De rest hebben we gepakt op het moment dat we weg zouden moeten. Omdat ik over tijd ging moest ik vanaf week 41 om de dag komen voor een echo en als de echo goed was dan mocht ik weer naar huis en zo niet moest ik blijven. Dus vanaf week 41 tot week 43 heb ik met die tas lopen te slepen naar het ziekenhuis en weer terug naar huis Groetjes Anita
ik had weken van tevoren een wasmand klaarstaan met dingen erin, en een lijstje. dan hoefde ik alleen de mand leeg te kieperen en het lijstje te checken. nu ga ik het wel ruim tevoren doen, maar das omdat de meisjes naar oma gaan als ik ga bevallen. ga dus drie vluchtkoffers klaarmaken. een voor mij, en een voor elk van hun.... wordt het voor hun ook een echt avontuur... groetjes, lidwina
bij mijn eerste had ik wel een vluchtkoffer maar goed ook maar bij mijn tweede niet was ik wel wat laks