Gekriebel onderin de buik

Discussion in 'Zwanger worden' started by Friesland90, Mar 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo,

6 maanden geleden ben ik bevallen van onze prachtige zoon.
    Inmiddels ben ik al weer 4 maanden aan de pil. Daarom verbaasd het mij al een paar dagen een gekriebel onderin de buik te voelen. Dit voelt precies het zelfde als ik bij onze zoon voelde rond de 16 weken.

Uiteraard heb ik een zwangerschapstest gedaan, omdat ik dacht zwanger te zijn (hoe kan dit mogelijk zijn met de pil? toch maar getest voor de zekerheid) Deze was negatief. Het was een test van de c1000 eigen merk. Absoluut geen streep te bekennen.

Verder heb ik helemaal geen kwaaltjes. Ook ben ik in de stopweek ongesteld geweest. Bij onze zoon was ik misselijk vanaf week 5, kreeg al snel een buikje en kon niet meer tegen bepaalde geurtjes. Hier heb ik allemaal geen last van. Je zou denken, test negatief, klaar! Dat dacht ik ook, ik zal de kriebels wel verbeelden. Maar het is niet zo, ik voel het echt. Ik ben met de was bezig en denk er totaal niet aan en opeens voel ik het gekriebel weer. Ik wordt hier zo onzeker van.

Iemand een idee of het iets anders kan zijn? Heb geen moeite met ontlasting of iets dergelijks. Misschien geen betrouwbare test? Moet ik er nog 1 doen voor de zekerheid?

2. Femya

Femya Niet meer actief

Dat heb ik ook gehad na de bevalling van mijn zoontje, ik denk dat het je darmen zijn die weer terug op hun plek ploppen...

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Dat zou ook kunnen.. Maar nog na 6 maanden? In de kraamweek was mijn baarmoeder al weer volledig op de plek en de goede grootte.

Trouwens vergeten erbij te zetten, maar het is zo erg het zelfde als mijn zoontje, dat ik mijzelf erop heb betrapt met de hand op mijn buik te zitten en te voelen. Onbewust, ik schrok ervan! En elke keer denk ik dat ik het gevoel me inbeeld, maar dan voel ik het weer en weet ik zeker dat er iets zit. Wat verschrikkelijk dit, hoop dat het gauw over of dat ik gauw zeker weet wat het is..:(

4. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Misschien even een afspraakje maken bij de HA, hij kan de stand van je BM voelen. Want als dit een beebje zou zijn wat beweegt moet je BM ook al weer hoog zitten. Of je kan natuurlijk even een kv2v5 testje halen en nog een keer testen, maar als je al verder zou zijn kan deze vals nega zijn ivm hormonen die de test niet meer waarneemt.

Succes!!

*Edit* ik ben ook in okt vorig jaar bevallen maar voel dit niet hoor dus lijken niet dat het je darmen zijn die weer terug op zijn plek gaan. Kunnen wel gewoon je darmen zijn die van slag zijn natuurlijk.;)

5. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    Ben toch niet de enige zo te zien, ik heb dit ook gevoeld! Een paar keer, eigelijk verder nooit aandacht aan besteed maar t is toch even raar zeg maar want het voelde idd precies zo als n baby die beweegt in je buik! Maar ik steek het erop omdat ik nu al heeeel graag een tweede kindje wil en het misschien denk te voelen, tenminste dit heb ik mezelf proberen wijs te maken, maar nu begin ik te twijfelen. Misschien dan toch iets wat terug op mn plek komt te zitten?? T schijnt dat je lichaam een jaar nodig heeft om weer helemaal volledig te herstellen van de bevalling he dus zou best kunnen..

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

Misschien toch verstandig om een afspraak te maken bij de HA denk ik! Je weet maar nooit!
    Voelt voor jezelf ook fijner denk ik als je echt weet hoe het zit, of dat je in ieder geval weet of je wel of niet weer zwanger bent.. Succes!

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Klopt Hilse, het geeft veel onzekerheid. Al moet ik zeggen wel wat geruster te zijn nu er meer zijn die het ook hebben en de negatieve test wat meer is tot me doorgedrongen.
    Ik kan altijd nog een testje doen, maar ik wacht het nog even rustig af.

Melodios, Wat apart dat jij het ook zo hebt. Ja het voelt echt als het bewegen, onder de navel. Daarom schrok ik er ook zo van. Heb jij ook al een zwangerschapstest gedaan? Zou ik voor de zekerheid wel even doen, je weer maar nooit.

8. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    Heb t ook gehad een paar keer! Waren bij mij m'n darmen!
    Zit in de mmm en heb vaak echo's en heb echt geen baby in m'n buik!
    Mijn kind is al 3,5 jr en soms voel ik nog geplooid of kriebels maar m'n baarmoeder is leeg!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb dit ook gehad, in ieder geval na de oudste, idd ongeveer een maand of 5 6 na de bevalling. Ook na de jongste toch al een paar keer een test gedaan voor alle zekerheid.

En ik was die keren ook niet zwanger, maar het lijk idd sprekend op een bewegende baby. Kennelijk heeft het toch met je hormoonhuishouding te maken.

10. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    Ik heb idd wel een keer een zwangerschapstest gedaan rond de tijd dat ik het ook wel eens voelde, maar dit was niet de reden dat ik hem deed hoor. Dat was omdat ik eigelijk iedere dag wel een keer ontzettend misselijk werd en savonds heel moe was (had ik ook tijdens de zwangerschap) dus vandaar. Ook naar de HA geweest en heb pilletjes gekregen tegen de misselijkheid. die heb ik een hele tijd ingenomen en toen toch maar gestopt en toen had ik er eigelijk geen last meer van ook.. heel raar, weet nog steeds niet wat het geweest is, heb nu nergens meer last van..

Share This Page