toilet na de bevalling..:)

Discussie in 'De bevalling' gestart door mar9, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Als we het toch hebben over de afvoer van.. Ik heb ook nog een vraagje. En dames.. Niet lachen maar ik vraag het me serieus af.
    Sorry dat het wat dom overkomt misschien..
    Maar als je thuis wilt bevallen hoe bescherm je de (houten)vloer dan wat goed want mn vriend en ik vermoeden dat het een waterballet word met al die lichaamsvochten of zitten wij er nu volledig naast?
    We hadden het al over een bouwzeil van de gamma we lagen dubbel maar vragen ons het wel af. :)

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik durfde ook niet! Onder de douche is idd een optie, meteen spoelen die handel :)

3. Sjee

Sjee Actief lid

26 jun 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Theebeeb, In principe is een zeil vd gamma een beetje overbodig.. Als het goed is heb je een kraampakket gekregen. Hier zitten groensige matjes in.. Die leggen ze onder je achterste als ze je vliezen breken.. Dan is het even één plens vruchtwater en dat matje neemt dat mooi op.. Daarna ist een kwestie van een nieuw matje eronder.. Ik zou wel een ietwat ouder laken en dekbed pakken als ik jou was...

Groetjes

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Denk dat ik 2 uur na het bevallen al vrolijk mijn eerste plasje pleegde op de wc.
    3 dagen later mijn eerste 'grote' boodschap, ook zonder moeite.
    Ik was echt bang gemaakt door alle verhalen maar het veel reuze en reuze mee!
    Als je pijn hebt kan je inderdaad altijd onder de douche plassen.
    Dat is sowieso wel goed als je verse hechtingen hebt, die moet je namelijk toch spoelen.

Ik spoelde altijd na met steriel water met kamille erin uit de ijskast.
    Dat was lekker koud en de kamille kalmeert.
    Het was heel mooi genezen allemaal en snel ook. :)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Plassen was niet zo'n probleem dat heb ik tijdens t douchen na bevalling gedaan. Ontlasting is wat lastiger, dat kwam na 2 dagen en vond ik best eng ivm pijnlijke onderkant. Een knip en pijnlijke aambei door t persen.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm hier beide bevallingen toch echt de vloer moeten dweilen hoor!! Vliezen braken spontaan en 't bleef komen tot de baby er was ( 1ex 18 uur 2e x 5 uur )

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    @theebeeb: alles wat er op bed uitkomt belandt in de celstof matten uit je kraampakket en eventueel in je onderlaken, vandaar je matrasbeschermer. (eventueel kan je een molton met waterdichte achterkant scoren bij de Hema, ook later handig bij lektieten). Als je vliezen, zoals bij mij, breken terwijl je met bijna vo snelwandelend een wee aan het opvangen bent, tsja dan moet manlief dweilen en het tapijt wassen :D

Oh en ik ben niet aan de baarkruk toegekomen, maar als dat een optie is voor je is een stuk bouwzeil misschien wel handig ja

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Viel hier reuze mee hoor maar schilders afplak zeil op de vloer hahaha.
    Heeft de vk zelf gedaan aangezien mijn man nog 1.30 uur moest rijden en ik erg snel ging.

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    plassen ging wel met tegelijk spoelen...
    ontlasting kwam sowieso pas na een dag of 3-4 op gang weer (is normaal dat dat een paar dagen duurt), dit is pijnlijk, omdat ik bij alledrie de keren aambeien heb overgehouden aan de bevalling...
    en de eerste keer vond ik ook wel eng... maar ging gelukkig wel.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik was flink in geknipt en had een pittige vacuumbevalling achter de rug....durfde dus niet te poepen hoor!
    Maar het was toch gelukt hahahahaha...maar wel pas na 2 dagen ofzo. Hier zei de kramverzorgster ook dat je even moest wachten met eventuele ijzertabletten tot je gepoept had want dit kan ervoor zorgen dat je ontlasting erg hard wordt ... niet fijn dus!

Ik weet wel nog dat het allemaal zo dik en opgezet was daarbeneden voor mijn gevoel dat het plassen ook vreemd aanvoelde...wat vooral fijn was .. het afspoelen met water na iedere toiletgang. Even lekker koel ahahahaha. Maar het ligt er echt aah hoe je bevalling was hoor.....ik was flink toegetakeld en dus was het allemaal niet zo fijn in het begin.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Plassen heb ik helemaal geen last van gehad! Ze hebben me moeten knippen, dus had hechtingen, maar voor dat ik ging plassen vulde ik een fles met lauwwater en deze zette ik tegen mn vagina aan en liet t water er langzaam uitlopen, hierdoor "koelde" het direct af en prikte het ook niet. Na het plassen nog even alles goed na spoelen.

Poepen vond ik echt dood en dood eng! Ik heb veel vet eten gegeten en roosvice laxo gedronken, dat t er na 3 dagen uit liep.
    Ik was zo bang dat alles op nieuw zou scheuren, dusja dan maar laxerend eten/drinken :)
    Uit eindelijk viel t reuze mee hoor, heb t erger gemaakt dan t was. Maar o wat was ik blij. Ik had op gepoept :) was helemaal trots op mezelf haha

12. beccie

beccie Niet meer actief

hallo,

ik was bij mijn zoontje ook ingeknipt, en durfde ook niet te plassen,
    maar uiteindelijk moest ik wel;), en het viel me heel erg mee,
    ik had weinig last van de hechtingen
    ontlasting weet ik eigenlijk niet meer zo goed,

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hihi G89 was eng he hhahahah herkenbaar!
    Het viel ook mee uiteindelijk maar ik was ook zo bang!

14. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh oh, had ik dit topic maar niet geopend, hahaha:D..
    Ik vroeg me alleen maar af of je naar de wc kon lopen, had er nooit bij stil gestaan dat het plassen/poepen zelfs eng of pijnlijk kon zijn, hihi! Nog iets leuks om me op voor te bereiden:p
    Nee hoor, ik heb er alle pijn voor over om dat kind er maar zo snel mogelijk uit te krijgen! (dat zeg ik nu, waarschijnlijk duidelijk dat ik nog nooit bevallen ben, hahaha:p)

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Als je zo bedlegerig bent mag je echt niet thuis blijven hoor.

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik had alleen wel met ontlasting dat het van binnen zeer deed. Ik denk ter hoogte van de baarmoedermond ofzo. Maar weet niet meer zeker of dat bij beide bevallingen was (1x ks, 1x normaal). Dus eigenlijk heb je hier ook niets aan.

Niet meepersen inderdaad.
    Maar dat wil dan toch niet, want dat voelt alsof je gehele binnenkant naar buiten zakt, hahaha.

17. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Ik had 5 kleine hechtingen maar kon gelukkig pijnloos plassen.
    Toen de catether eruit was na de bevalling en ik beetje opgekalefaterd hihi gelijk op z'n stoel geweest nou pff ondanks de catether meer dan een liter hihi.
    De verpleegster zei nog nou daar hoef je dus ook niet voor te blijven dat werkt allemaal hihi.
    Daarna ook geen last meer gehad.

Groetjes paula

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hahaha je bedoelde alleen het "naar de wc lopen" hahahah had ik dus niet zo begrepen wat stom:D

19. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn lukte het eerst niet om te plassen.. Maar ik had wel duidelijk druk om mijn blaas. Een paar uur na de bevalling heb ik wel geplast. Had nog verdoving van ondere dus weet niet of het pijn deed haha.. daarna is het gewoon weer zoals normaal geweest.
    Het poepen duurde wel een paar dagen... darmen moeten eerst weer goed gaan liggen enzo

en ja het lopen lukte idd wel, maar deed soms een beetje pijn... trap lopen is geen pretje...

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Plassen ging redelijk goed hier (ondanks knip), wel na elke plas met water gespoeld. En de grote boodschap deed wel pijn. Maar goed voldoende vezels eten enzo dat je ontlasting zacht is, doet al wonderen.

( hier trouwens na de bevalling maar 1 dag op bed gelegen, en de rest gewoon lekker beneden in de woonkamer rond gelopen/gehangen etc.)

Deel Deze Pagina