toilet na de bevalling..:)

Discussie in 'De bevalling' gestart door mar9, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ohw een tip voor als je gehecht bent: Ga op een stoel met een hard zit plateau zitten :p

Klinkt raar, maar dat helpt echt onwijs goed.

2. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plassen deed ik onder de douche, douchekop erop en plassen, dan is er niets aan de hand. Poepen vond ik vreselijk, maar heb sowieso al vaak last van obstipatie, na de bevalling al helemaal, was de eerste keer ook erg pijnlijk

3. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kost dat niet een heeele hoop werk, om 'even een plasje' te doen onder de.douche? Moet je elke keer de onderkant van je lichaam uitkleden, plassen, douchen, alles afdrogen en weer aankleden:O ben je toch bijna 10 minuten bezig?

4. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb tijdens de bevalling een subtotaalruptuur opgelopen. Plassen daarna ging gelijk goed. Wel goed spoelen met lauw water tijdens het plassen. Ik gebruikte daar gewoon grote flessen van SPA voor.
    Is me reuze meegevallen. Mijn ontlasting kwam de volgende dag gelijk op gang. Doodeng vond ik het! Vanwege al mijn hechtingen en ook een paar in mijn kringspier heb ik lactulose gebruikt na de bevalling zodat de ontlasting niet te hard werk. Ik was zo bang dat de hechtingen zouden scheuren. De verloskunde heeft mij verzekerd dat dit echt niet kan. Maar fijn is anders. Trouwens, lactulose is ook niet alles. Ga je ontzettend scheten van laten! Ook gezellig met je kraamvisite! :p

5. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het wel meevallen met het extra werk onder de douche, was ook maar 2 dagen dat ik onder de douche deed plassen, en met al dat bloedverlies vond ik het wel zo hygiënisch.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

trouwens handig om zo`n flesje te gebruiken met een bidondopje om erna te spoelen...denk geef even een tip hahahah

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Haha, ik vond het dood eng! Ik heb daarna ook vol trots mn moeder een sms gestuurd, dat ik gepoept had op de WC :D.

Ik voelde me net zo'n kleine meid die voor het eerste de grootte boodschap helemaal alleen op de wc had gedaan.;)

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik had na de bevalling een katheter door totaal ruptuur(gehecht op ok) en mocht pas naar huis als dat ding eruit was. Ben om 5 uur bevallen 's avonds en de volgende dag om half 12 naar huis. Kon prima plassen onder de douche en op toilet. Dat laatste vond ik minder fijn door de druk op de onderkant. Dus thuis ook onder de douche geplast ook goed voor de hechtingen. De ontlasting heb ik me niet druk om hoeven maken die kon ik niet tegenhouden door de laxeermiddelen en kwam dus op bed. Schaamde me er enorm voor op dat moment, maar heb me er niet druk om hoeven maken dus ach ja. Ik ben bevallen tijdens een warme periode dus dat afdrogen na het plassen viel mee. Hield mijn shirtje aan en droogde totaan mijn knieën af de rest was wel droog tegen de tijd dat ik weer op bed lag. Overigens kreeg ik de tip bij de intake van de kraamverzorgster om alvast Arnica van VSM te gaan slikken (tegen blauwe plekken). En ik denk dat ik daardoor weinig last heb gehad van heel erg beurs gevoel en de zwelling was ook vrij snel weg.

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    hier bij de eerste uitgescheurd en nog zeker 2 weken moeten spoelen tijdens en na het plassen. Met lauw water is prettig en de kannen van moeders voor moeders zijn er ideaal voor!;) bij de tweede niet gescheurd en geen centje pijn gehad.
    Bij de eerste kon ik 2 weken niet lopen door mijn bekken, bij de tweede liep ik na 2 dagen boodschappen te doen:)

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier meerdere hechtingen en plassen was erger dan de hele bevalling, ondanks douche, spoelen etc. Brandde ontzettend en moest er echt van "jodelen"...hele bevalling niet een geluidje gemaakt. Ontlasting was ik echt bang voor, maar daar niets van gevoeld.

Met plassen wel echt een week pijn gehad.

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

toen ik bevallen was ging ik daarna douche en na de wc en kon eigelijk alles weer en plassen deed ook geen pijn of wat dan ook... had nergens last van....

een vrouw lag naarst me op de kraamafdeling en die kon niet na de wc... terwijl ze eerder bevallen was dan mij een uurtje of zo... maar die kon alleen maar plat liggen terwijl ze een hele makkelijke bevalling gehad heeft en ik een hele zware om het zo maar te zeggen dus bij iedereen is het anders en je kan het nooit voorspellen...

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik kon eigenlijk direct plassen. Na de bevalling in bad moest ik op bed gaan liggen voor de twee kleine hechtingen. Ik stond gewoon op, droogde me af en ging daar liggen. Ik voelde me heel goed en hyper van de bevalling.

Na het hechten werd ik terug gedoucht en ik kon ook gewoon van en naar de douche en het bed lopen. Een beetje week in de benen, maar dat was alles.

Plassen deed ik direct daarna, het brandde een klein beetje maar werd goed nagespoeld met water. Ik ben ook de eerste dagen goed gespoeld met lauw water en Kamillosan, sindsdien ben ik echt een fan van dat product. Het leek alsof alles sneller herstelde en heb ook geen last gehad van veel bloedingen of onwelriekende kraamvloed.

Deel Deze Pagina