Wij gaan eind juni 3 weken kamperen (met tent) in Zuid-Frankrijk. Nu zijn wel al een paar keer eerder op vakantie geweest, maar toen was ze een stuk kleiner (4 en 8 maanden) en vond alles leuk als ze maar bij ons was. Nu is ze op vakantie 17 maanden en vliegt alle kanten op. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je allemaal mee kunt nemen. Als het mooi weer is zullen we lekker veel buiten zijn, maar wat als het slechter weer is. Er zullen vast wel ervaren kampeerders onder ons zijn die mij verder kunnen helpen.
Wat leuk, wij gaan ook eind juni (2 weken( kamperen, waarschijnlijk in de Ardèche (ligt aan het weer, anders gaan we ook meer naar het zuiden, als het daar beter is). Wij zijn vorig jaar ook geweest, Eva was toen 8 maanden en nu is Eva dus 17 maanden. Vorig jaar was het slecht weer... maar Eva vermaakte zich prima met een bakje met speelgoed. En nu, nu hoop ik gewoon dat het goed weer is . Verder houdt Eva op het moment wel erg van boekjes lezen en we hebben een portable dvd speler. We nemen papier en viltstiften mee, kan ze in de kinderstoel lekker kleuren. En we zullen als het slecht weer is naar dingen gaan die overdekt zijn, een winkel is al leuk omdat ze daar lekker kan rondlopen. En een keertje lekker in de regen stampen is natuurlijk ook leuk! Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik hoop eigenlijk ook wel op tips! Verder dan dit kom ik niet... oh, toch wel: als het erg slecht weer is gaan wij óf terug naar mijn schoonouders (die wonen bij Macon in de buurt) óf we kijken of we ter plekke een huisje kunnen huren óf we verkassen met de tent naar een ander gebied in Frankrijk. Maar omdat wij maar een week gaan kamperen (de andere dagen zitten we bij mijn schoonouders) zoeken we meteen een gebied uit waar de voorspellingen op dat moment goed zijn.
Idd wat leuk Snoopy. Wij gaan ook naar de Ardeche, Vallon Pont d'Arc om precies te zijn. De camping is super leuk, dorpje ook, omgeving ook, dus daar vertrouw ik wel op. Maar wat neem je nou allemaal mee he? We gaan met de auto, dus zo heel veel mee kan ook niet (er moet al zo veel mee voor haar haha). We hebben in principe wel gereserveerd voor bijna 3 weken. Gewoon om eens een keer echt bij te komen en niets te moeten. Ik hoop idd op mooi weer. Zoals het er nu uitziet is het prachtig over 1 1/2 week. Meer tips zijn uiteraard welkom!
Wat leuk dat jullie ook naar de Ardeche gaan! Volgens mij heb ik wel eens een onderwerp van je gelezen daarover, maar die is waarschijnlijk weer verdwenen door de verhuizing. Wij gaan dus ook met de auto met onze tent en we hebben ook altijd een koelkastje bij ons en gasfornuisje enzo, wordt dus lekker proppen altijd. Maar goed, vorig jaar paste het ook, dus nu vast ook wel . Maar het is altijd wel weer lastig!
Voor in de auto mijn tip's bind haar tuit beker vast aan haar gordeltje zodat ze die altijd bij zih heeft. zo' magies tekenbord vinden ze ook erg leuk boekjes en liedjes zingen en luisteren. (je hebt van die verhaaltjes cd's zoals die van jip en janneke) Voor daar. emmer schep gieter. popje klein badje. en wat ander plastick speel goedjes. en een paar favorieten van thuis. en eigelijk vermaken ze zich dan altijd wel. je hebt ook kans dat ze een ander kindje tegen komt en die heeft danook weer speelgoed bij zich
Wij hebben zo'n klein opblaasbadje van Jip en Janneke (hema) bij ons. Ideaal om in te spelen en ook om 's avonds in te badderen en het neemt onderweg bijna geen ruimte in. Vorig jaar was mijn zoontje ook 1,5 op vakantie. We hadden weinig speelgoed meegenomen, een paar blokken, een puzzel, paar boekjes en autootjes, maar hij heeft zich geen seconde verveeld. Het leukst is om op een camping te staan waar je goed overzicht over het veld hebt, zodat je peuter lekker z'n gangetje kan gaan en jij hem vanuit je luie stoel in de gaten kunt houden. De mijne liep en loopt het liefst gewoon de hele dag een beetje rond te banjeren, hier te kijken, daar een praatje maken op zijn manier. Kon ie zich uren mee vermaken. En de speeltuin van de camping is ook altijd een succes, hier is vooral de glijbaan favoriet. Wij trekken meestal rond en op regendagen rijden we dan gewoon wat langer, met een lange middagpauze voor boodschappen etc. Die grote Franse supermarkten zijn altijd leuk om in rond te lopen, vind ik zelf. Of je zoekt een overdekt zwembad in de buurt op. Sommige campings hebben ook een recreatieruimte voor slecht weer waar je spelletjes enzo kunt doen en lekker droog en warm kunt zitten.
hey meiden, snoopy je bent nu al in frankrijk volgens mij, geniet er van meis! Wij gaan ook naar de Ardeche, wordt voor ons de eerste keer Frankrijk, we zijn meer italie gangers, maar vrienden van ons vroegen of we geen zin hadden om ook die kant op te gaan, dus hebben we dat maar gedaan, we staan op dezelfde camping dus dat wordt vast wel gezellig hun zoontje is drie en Dominque is bijna anderhalf, zie wel een beetje op tegen de reis, maar we doen dit in twee dagen, tegenwoordig is dominque s'morgens erg vroeg wakker, half zes dus we kunnen vroeg vertrekken!!! jette