Welk autostoeltje voor peuter van drie?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mukkie11, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    In mijn autootje wil ik een stoel en de oude gaat naar m'n ouders. Zij halen/brengen mijn zoontje ook naar opvang.

Nu wil ik liever op de groei kopen. Welke stoel is het best? Ik dacht eerst een groep 1 maar die gaat maar tot 4 jr...is groep 2 wel wijs voor een drie jarige?of toch beter een stoel voor kinderen tot 4 jr en dan pas naar een groep 2/3 stoel?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Alsjeblieft nog geen groep 2/3 verhoger als je kind nog in een groep 1 stoel past.

Een kind jonger dan 4 a 5 jaar is nog te jong voor een verhoger.
    De bekkenbotten zijn nog niet sterk genoeg om een klap van de heupgordel op te kunnen vangen, met interne verwondingen tot gevolg.
    Ook snappen jonge kinderen nog niet goed dat ze stil moeten blijven zitten, en dit is noodzakelijk om de gordel goed over het lichaam te laten lopen. Hoe jonger het kind, hoe meer het vaak ook nog in slaap valt tijdens het autorijden en ook dan zitten ze niet goed in de gordel omdat ze opzij vallen.

Een groep 1,2,3 combinatiestoel kun je wel aanschaffen op de groei. Dan kan hij tot 18 kg. het harnas blijven gebruiken en daarna gebruik je hem als verhoger met de driepuntsgordel van de auto.

Een achterwaarts gerichte stoel tot 25 kg. is ook een (enorm veilige) optie.

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ok dank je! ik heb inmiddels een tweedehands groep 1 tot 18 kilo gekocht. die heb ik al en deze gaat naar mijn ouders!

Deel Deze Pagina