Hallo mede mama's Ik ben erg benieuwd of jullie met de zindelijkheidstraining gebruik maken van een toiletverkleiner of een potje. Waarom kies je voor dat hulpmiddel en welk soort/merk heb je? Groetjes
Wij hebben gekozen voor toiletbrilverkleiner. Merk,geen. Gewoon voor 5 euro bij de "Turk". En op vakantie hadden we er 1 van Euroland meegenomen. Ik vind het hierna een kleiner stapje naar de wc zonder verkleiner. En Giulia heeft nu al een paar keer zonder bril wat op de wc gedaan als we ergens waren zonder verkleiner.
Wij hebben ze allebei voor Lianna en ze gebruikt ze ook allebei. Op vakantie plaste ze op de wc zonder verkleiner.
Toletbril verkleiner. eentje bij de babyplanet gekocht waarom. nou ik vindt het fijner dat ze meteen leer dat daar haar plasje en poepje op moet. de stap is nu kleiner naar gewoon op de wc gaan.
Ik heb een hele verzameling van deze dingen. Zachte bril v/d kruidvat, bril van de hema, potje van de hema en een potje van Van Asten. Mijn dochter vertikt het om deze te gebruiken en wil alleen op de wc zitten! Dus dat kan ook nog Ze is zindelijk vanaf 2j2mnd.
Beide.. maar het toilet werk nog niet. We hebben een dubbele wc-bril. Een grote voor ons, maar daarbovenop nog een kleinere. Die zit dus gewoon vast. Alleen zijn billen zijn daar nog te klein voor. Een andere toiletverkleiner van de Xenos hetzelfde effect. Dus nu gebruiken we een potje van de ikea. Dan zijn de billen nog smal, maar kan hij zichzelf nog ondersteunen met zijn benen. Dat scheelt een heel stuk.
Dus zonder verkleiner? valt ze er dan niet tussendoor??? Ik neig zelf naar op de wc. Vind het zo dubbel om een kindje eerst te leren plassen op een potje en dan op de wc. Bovendien vind Tess het potje alleen leuk om de poppen op te zetten en een plasgeluidje te maken De wc vind ze wel heel interessant maar ik weet dan niet zo goed welke verkleiner ik zou kunnen gebruiken.
hier hebben we 2 potjes, 1 euro van de Ikea 1tje voor boven en 1 voor beneden..... ze staan in de kamer en wanneer ze er mee gaat spelen oid zet ik haar erop en altijd met resultaat!!! ik ben niet bang dat ze het straks raar vind om op de wc te moeten gaan, want ze weet heel goed dat daar haar bah heen moet.....we zwaaien namelijk altijd haar bah gedag als we het doorspoelen!!! en ze kijkt altijd erg geinteresseert als ze bij me komt kijken als ik op de wc zit, hahahahha ik zag bij prenatal een wc verkleiner die je kan inschuiven, dat is wel makkelijk voor straks op vakantie!
toiletverkleiner, maar vind het nog een beetje onhandig haha want hij kan als hij het trapje oploopt zich moeilijk omdraaien potje hebben we ook maar nog niet grbuikt
Heb beide in huis maar wat denk je die van mij wil alleen maar staand plassen zittend lukt het hem gewoon niet. Ach bewaar ze wel voor Kinley die zal toch echt moeten zitten
We houden dochter vast en gaan dus altijd mee naar de wc. Ze is maar 82cm en kan er niet zelf op met behulp van een krukje. Volgens mij vindt ze het ook wel gezellig zo . Groot voordeel is ook dat alle wc voor haar gelijk zijn en ze gaat net zo makkelijk bij de ikea als thuis. We slepen nooit meer iets mee voor haar.
Ik had beide! eerst meestal op potje, maar dochter wou graag op de wc net als mamma. En aj potje maakt niet zoveel uit, tegenwoordig heb je wel potje met muziekje erin als erin gepast wordt. maar is duur en niet noodzakelijk. Ik zla veel stickers als beloning inslaan dat hielp hier goed
Hier een wc verkleiner, hebben die een tijd geleden bij de prenatal gekocht en sinds een tijdje word hij met trots door Malou gebruikt ! Potjes vind ik zelf eigenlijk niet zo handig, weet niet wat het is, maar zit wss gewoon tussen mn oren ! Zitten er wel aan te denken er toch 1 te kopen gezien Ruben niks van de wc moet hebben, misschien een potje wel?!
Mijn zoontje gebruikt de toiletbrilverkleiner van Prenatal. Als we ergens op visite zijn dan gaat hij gewoon op de wc, ik ga toch altijd met hem mee. Het potje lijkt mij echt smerig, vooral als je kind heeft gepoept, dan moet je die poep weer uit dat potje schrapen, bah!
Wij gebruiken een potje, maar zit eraan te denken om naar een verkleiner over te schakelen om de reden die Anakin hierboven noemt. Is overigens nog maar één keer voorgekomen, meestal geeft ze het net te laat aan. Komt wel goed.
gister heeft madam voor het 1st op een potje geplast en wou het nog een aantal x proberen die dag maar we waren bij me s.o en die hebben allleen een toiletverkleiner en dat vind ze echt heel eng dus wij gebruiken hier een potje
Zomaar even een ingeving, maar als je toch een doekje onderin het potje legt hoef je toch niet te schrapen ? Kiep je het er zo uit en daarna kan je het potje schoonmaken. Overigens is het schoonmaken ook onze rede om geen potje te nemen hoor, niet perse dat poepschraap verhaal, want dat lijkt me met een doekje opgelost, maar je moet toch elke keer dat potje na gebruik helemaal schoonmaken met allesreiniger of chloor oid, lijkt ons nl niet fris anders om het zo te laten staan !
Ik twijfel nog heel erg. Weet eigenlijk niet goed waar te beginnen met het zindelijk maken. Dochter geeft het soms aan, soms niet.
Hier gelijk een verkleiner gebruikt!! Ze vindt het zooo interessant als wij op de wc zitten dus dacht begin maar gelijk met de verkleiner. Zo nu en dan zet ik haar op de wc er is nog niks gebeurd maar ze is nu 20 maanden dus we zitten in de beginfase, en straks als het beter weer blijft in de blote kont naar buiten!!
We zijn begonnen met een potje (2jr en 2 mnd), daarna een krukje met w.c.-brilverkleiner, maar dat was nogal eens wat gestuntel om alles op tijd neer te zetten, dus daarna hebben we deze gebruikt: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.pasopshop.nl/contents/media/litaf_toily_lime.jpg Ideaal, daar klom ze zelf op en klapte hem na gebruik weer netjes in. Sinds een week of twee klimt ze zelf op de w.c., soms met en soms zonder w.c.-brilverkleiner. Haha, vanalles en nog wat gebruikt dus. 's Ochtends vroeg of 's avonds laat als ze wakker wordt, gebruikt ze het potje nog.