tokkie-stempel CB: iets van zeggen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mee eens!

En alsof je tokkie bent als je die pre zorg krijgt;)
    Wij zijn aangemeld bij stevig ouderschap, omdat ik tijdens en na de zwangerschap flink depressief was. Zijn wij dan ook tokkies?;)

Ik denk dat het een hele normale vraag is om wat meer inzicht te krijgen over jullie situatie. Niet zo druk over maken.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat jij een hoop aannames doet en dingen invult voor anderen vanuit je eigen onzekerheid.

Ik lees niets raars, fouts on aanmatigend in de vraag van de arts. Misschien zou je dat zelf ook los moeten laten.

3. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Zo lees ik het ook.

Omdat je nog een gesprek open hebt staan kun je je vraag daar stellen, zoals ik het lees.
    Ik zou mij niet druk maken om wat een ander vindt. Je kan je blijven verantwoorden. Het feit dat je hulp hebt ingeschakeld (al dan niet nodig) zegt genoeg over jou. Namelijk dat je wil leren en kijken waar het beter kan. OF het beter kan.
    Als het al iets zegt over jou, dan zegt het dat je je als moeder wilt ontwikkelen. Wie kan daar nou iets slechts over zeggen?

En uitkeringen? Daar hoef je geen 'tokkie' voor te zijn tegenwoordig. ;)

4. Ja, zo heette dat inderdaad wat daarna komt. Stevig ouderschap! Ik kwam niet meer op de naam. Maar dat hebben wij dus ook (gehad).

Maar ik had dus inderdaad het idee dat de arts het idee had dat prezorg / stevig ouderschap betekent dat je een tokkie bent. ;) Zelf denk ik daar uiteraard anders over, want kom op! Niemand noemt zichzelf een tokkie, toch? :p

Want wees nou eerlijk: als ik aan jou zou vertellen dat ik thuisblijfmoeder ben en dat we dus niet in aanmerking komen voor een teruggave via de belastingdienst voor het PSZ, omdat ik niet werk.... Zou dan jouw eerste gedachte zijn: o, dan zullen ze wel beide een uitkering hebben?!

5. Maar weet je, we gaan het meemaken!! ;) Ik ga dat dossier opvragen en ik ben heel, heel benieuwd wat daar in zal staan :)

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Misschien begreep ze je gewoon verkeerd.

Ik zou gewoon de peuterspeelzaal bellen met je vraag, die kunnen er vast beter antwoord op geven.

7. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Dit.....

Overigens vind ik 'tokkie' zo naar. Er zijn meer mensen die deze achternaam hebben....weet je hoe dat is?
    Je maakt van een mug een olifant. Ze vraagt!!! Of jullie beide thuis zitten en jij drukt er zelf een stempel op. Dat heeft de mw van het cb volgens mij nergens gezegd toch?

8. Ik ben over veel dingen onzeker, maar over het moederschap eigenlijk niet. Dat is een van de weinige dingen waarvan ik het gevoel heb dat ik het prima doe ;)

9. Tsja, dat is dus het lastige: zou ze deze vraag ook gesteld hebben als in het computersysteem niet het kruisje aangevinkt was bij stevig ouderschap?! Misshien kom ik daar wel nooit achter, maar het zit me wél dwars. Voor mijn gevoel heb ik onze situatie (thuisblijfmoeder, daardoor geen recht op kinderopvang-toeslag voor de peuterspeelzaal) vrij duidelijk toegelicht aan haar, dus snap ik gewoon niet hoe ze dan op het gedachtenspoor uitkeringen uitkomt.

Overigens wist ik niet dat "de tokkies" zo worden genoemd vanwege hun achternaam :$ Ik hoor de term wel eens vallen, maar heb me er nooit zo in verdiept waar het vandaan komt. Ik dacht dat het een bijnaam was

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Loslaten en verder gaan. Ik geloof niet dat ze het bedoelde zoals jij het hebt begrepen :)

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat precies is dan het probleem??

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.283
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat zou inderdaad ook heel goed kunnen dat ze je gewoon verkeerd begreep.Ik heb ook weleens in mijn werk dat ik iets verkeerd heb begrepen en dan een vraag daarover stel en dan kunnen mensen soms heel onredelijk reageren en gaan direct stijgeren omdat ze zich heel erg aangevallen voelen terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
    Vaak is zo'n gesprek heel lastig nog in goede banen te lijden.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Pffffff... oke? De arts (dat is een jgz arts en idd geen kinderarts) stelt jou 1 vraag en alleen op basis daarvan is je eerste berichtje geschreven?

of ik mis een hele hoop info of ik snap het echt niet helemaal??
    Ik hoor altijd een hoop gezeur over t cb, maar als dat allemaal zo goed gefundeerd is.....

1 vraag en jij bent helemaal in de bonen en er komen een hoop aannames en bijna complottheorieeen...

ik vind het vervelend dat je je vervelend voelt. Maar echt... het is niet nodig!

14. Dat is eigenlijk een goede vraag! Ik maak me zorgen dat zij allerlei onjuistheden in hun systeem hebben staan, waaronder dat wij een probleemgezin zouden zijn, omdat ik prezorg en stevig ouderschap heb gedaan, en dat deze gegevens weer worden doorgegeven aan de school-arts, waardoor je eigenlijk nooit meer van dat stempel af komt.

En dát komt dan weer doordat ik bij de huisarts heel veel moeite heb om van een bepaald stempel af te komen. Ooit een keer psychologische hulp gehad omdat ik vastliep (wat op dat moment niet raar was, gezien de omstandigheden!!) en direct is het nu elke keer als ik met klachten kom, dat ze me weer naar een psycholoog willen sturen en niet eens nakijken of bepaalde klachten ook lichamelijk kunnen zijn.

En dat wil ik niet voor ons zoontje. Ik wil niet dat alles wat er in zijn leven fout zou kunnen gaan wordt gekoppeld aan het feit dat hij een "slechte start" zou hebben gehad (wat ik dus bang ben dat ze denken aan de hand van dat vinkje bij stevig ouderschap, maar wat dus helemaal niet zo is!)

15. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Genoeg andere plekken waar het gaat om CB's ;)

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben heel benieuwd naar je dossier. Doe je er even verslag van? Ik was ook nooit zo wantrouwend naar het cb, tot ik van heel dichtbij verhalen hoorde over aannames en nergens op gebaseerde conclusies door het cb. Ze krijgen van mij dus geen informatie over mijn prive situatie en ga en alleen heen boor de vaccinaties en het volgen van de ontwikkeling. Voor de rest heb ik andere bronnen.

17. derisa

derisa Lid

14 jan 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je het allemaal te zwaar tilt.
    Hier bij 't cb vroegen ze ook steeds gaat het allemaal nog wel?
    Helemaal in het begin, wij zijn allebei jong ouders geworden en hun vroegen steeds of het nog wel ging of we wel rond konden komen etc. Nu zijn we bijna 1,5 jaar verder en ze vragen het bijna nooit meer.
    Word wat zelfverzekerd, dan komt het vast allemaal goed.

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Tjah..heel eerlijk begrijp ik dat wel. Je zal niet de enigste zijn die terugvalt en dus nogmaals psychische hulp nodig heeft. En ja..ook begrijp ik dat het een aandachtspunt blijft als iemand prezorg heeft ingeschakeld. Ik denk dat je dan gewoon wat extra in de gaten wordt gehouden, en dat is alleen maar goed vind ik. Je hebt het niet voor niets ingeschakeld toen. Bij jou gaat het nu misschien goed, maar er zullen vast vele andere gezinnen zijn waar die hulp wel gewoon noodzakelijk blijft.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Reagerend op het initiële bericht: ik vind je conclusies veel te snel. Je vult te veel zelf in.
    Deze arts heeft wellicht je eigen gegeven informatie verkeerd geïnterpreteerd.

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja, dit dus wel een beetje. Diep ademhalen en relax. En als je iets wilt weten is het altijd beter om dat aan die persoon zelf te vragen dan er van alles omheen aan te nemen. De verpleegkundige zal jou niet kunnen vertellen waarom de arts die vraag stelde. Dat kan alleen de arts.

Deel Deze Pagina