tokkie-stempel CB: iets van zeggen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik heb alleen de op gelezen. Ik denk dat je gewoon toevallig een hork trof op zijn verkeerde dag en dat je nu een hoop aannames doet die waarschijnlijk helemaal niet waar zijn.
    Waarschijnlijk heeft die arts je dossier nog geen eens van alle tot z gelezen, daar hebben ze helemaal geen tijd voor.
    Relax :)

2. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Dus eigenlijk ben je bang dat jullie en jullie zoontje later "last"krijgt van de verhalen die in het dossier bij de huisarts en het cb staan.
    En dat de arts van het cb en de huisarts niet naar jou vraag luistert maar alles koppelt aan wat er in je dossier staat.
    Dat jullie een stempel hebben die niet klopt.
    Tenminste dat Lees ik uit je verhaal..

Ik snap dat je dat vervelend vind, hopenlijk krijg je meer duidelijkheid door het dossier in te zien en kun je het loslaten of er tegen in gaan.

3. Ja, precies Ellebel! Daar maak ik me zorgen over!!

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik denk inderdaad dat info verkeerd geïnterpreteerd is van hun kant uit. Dat kun je met een simpel belletje recht zetten. Ik heb dat ook zo opgelost nadat een vervangende huisarts in onze papieren heeft gezet dat wij een zorgelijke situatie hadden thuis. Lees: ik was ziek, maar kon nog voor mijn kind zorgen. Dit was schandalig. Ik heb een klacht ingediend en excuses gekregen. Ook bij het cb was dit terecht gekomen. Daarvoor heb ik ze een belletje gegeven, even alles uitgelegd. Ze begrepen mijn zorg. En het was opgelost.
    Dus ts: bel even, ik vrees dat velen hier gaan oordelen over een situatie die niemand kent. Het cb is niet tegen je maar kan je wel soms helpen. Succes!

5. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Ik kan me dat best voorstellen hoor!
    Nogmaals, misschien is het inzien van het dossier geruststellend.
    En anders het gesprek eens aangaan met de huisarts en de arts van het cb.

Succes! en maak je niet te druk, je zei dat het heel goed gaat met jullie en jullie zoontje, vertrouw daar op.

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens met roos en ellebel

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb het ekd dossier een paar maanden geleden opgevraagd, een klacht tegen ze ingediend en een gesprek gekregen met de manager.
    Sindsdien zeg ik geen woord tegen ze wat ze niet aangaat.

Ik werd namelijk weggezet als een laag opgeleide moeder die thuis rookt en zo nu en dan Temazepam in m'n zwangerschap gebruikte.
    De realiteit is dat ik een afgeronde hbo opleiding heb, nu 3 á 5 sigaretten buiten rook en ik 'verplicht' 1 Temazepam had gekregen van m'n gyn toen ik 41.1 weken zwanger was omdat ik er helemaal doorheen zat van pijn (zware bi). Ik lag toen in het ziekenhuis.
    Als ik me niet zou ontspannen, zou de bevalling niet vlotten.
    Ik had 4 x zonder resultaat een ballonkatheter gehad.

Er stond nog veel meer onzin in. Toen ik dreigde stappen tegen ze te ondernemen zijn ze een stuk proffessioneler geworden.

Mijn advies is dan ook om altijd het dossier op te vragen. Deze wordt bewaard tot je kind 34 is

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik snap twee dingen niet.
    1) Hoe komt zij er bij, dat jullie uitkeringen hebben? Als dat in het systeem staat, staat het daar dus fout in.
    2) Hoezo leg jij de link tussen 'mensen met pre-zorg' en 'tokkies'? Uit de opmerking van de arts haal ik niet dat ze jullie tokkies vindt.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik kan me het gevoel wek voorstellen bolkje! Helemaal na zoiets bij een huisarts. Hier ook gehad helaas, weet hoe vervelend dat is. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid door inzage in het dossier.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Snap het wel maar leg het naast je neer hier NAO met borderline kenmerken ik ben altijd zo open dat ze het allemaal mogen weten die stempel heb ik toch wel.

Ze komen er van zelf wel achter dat ik wel mee val. Het is nu een maal zo en ben wie ik ben.

Regeer straks nog even moet nu kind uit school gaan halen.

11. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Pff CB, ik heb het idee dat er bij mijn zoontje zo,n dossier allemaal dingen staan die niet kloppen, ik denk dat het inderdaad een keer ga opvragen maar aan de andere kant denk ik waarom zou ik dat doen misschien staat er straks wel iets in waar ik me dan verschikkelijk druk ga maken wat eigenlijk niet meer hoef,

nu laat ze vooral via de pc zien wat ze opschrijven en ik geef zo weinig mogelijk informatie,

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je twijfelt over het dossier van het cb, deze altijd opvragen.

Het dossier wat het cb aan maakt gaat straks door naar de schoolarts en vult deze verder in. Officieel mag niemand er ongevraagd inkijken, maar er gebeurd "anoniem" meer dan je denkt.
    Het EKD wordt aangevuld tot je kind 19 is en zal hierna minstens nog 15 jaar worden bewaard. Dus tot zijn of haar 34e blijft dit bestaan.

Het ekd staat los van een medisch dossier.
    Het ekd mag je inzien, verzoek doen te verwijderen of te wijzigen als iets niet klopt.

13. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik ga er nog eens goed over nadenken :)

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Klopt wat Averlach zegt. Ze gaan er niet zo snel vanuit dat dat dossier wordt opgevraagd door de ouder(s). Als dat wel zo zou zijn, dan waren ze niet 'zo vrij' dat dossier vol te kalken met negatieve onzin.

Waarschijnlijk ben ik paranoïde geworden, maar ik heb heeeeeel erg het gevoel dat het dossier zo wordt bijgehouden zodat het altijd tegen je gebruikt kan worden als je ooit te maken krijgt met BJZ.

Elk dossier moet gewoon feiten weergeven en jij als ouder hebt ook de taak om daarop toe te zien.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ach, wat een onvoorstelbaar,oeverloos gelul. Ouders hebben het recht een dossier op te vragen, als ouders dat niet doen, dan is dat vooral een probleem van de ouders. Dat recht is namelijk gewoon bekend, net zoals je je eigen medisch dossier mag opvragen. Dat is echt geen hush hush actie hoor.

Helpt het CB niet, is het niet goed. Helpt het CB wel, is het ook niet goed. Het is nooit goed, mensen moeten eens niet zo panisch doen en niet overal een complot achter denken.

Daarbij denk ik dat ouders niet altijd objectief kunnen kijken als het hunzelf of kinderen betreft. Want je zult toch zelf niet toegeven dat je iets fout kunt doen??

Ik vind nog steeds dat ts het veel erger maakt dan dat het is.

16. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ja daar heb je wel gelijk in. toch denk nog even goed over na en overleg het met mijn vriend,
    we hebben echt met ons zoontje (vanwege zijn achterstand) een heel loopbaan bij veel instellingen die helpen (denk aan audiologisch centrum en ook een centrum wat testen doet voor autisme en je ontwikkeling) en ook zat mijn zoon bij CB in een soort zorgteam, en ondanks dat ze me wel goed geholpen en advies, vraag ik me toch soms af wat ze hebben neer gekalkt, en laatst las ik hier inderdaad die topic over wat er soms zomaar bij staat en toen dacht ik al zou ik het ook doen ?

trouwens fouten die ik gemaakt heb in mijn opvoeding tot nu met mijn zoontje herken zeker en ook heb die wel verbeterd :) ik ben niet perfect

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Daarom zeg ik toch ook dat je als ouder zelf de plicht c.q. recht hebt om er op toe te zien dat het dossier feitelijke informatie weergeeft?

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, dan moet je toch ook niet zeuren als er achteraf info instaat die jij totaal niet relevant vindt? Wat feitelijk misschien wel relevant kan zijn, maar omdat ouders altijd vinden dat ze het zelf nooit fouten maken, daardoor een stuk hulp missen omdat ze zich vooral in hun eer aangetast vinden. Maar haal het er vooral uit dan.

Het is sterker toe te geven dat je hulp nodig hebt hoor, dan altijd maar je achter een muur van "neejjj hoor, totaaaaaal geen problemen" met alle gevolgen van dien op latere leeftijd.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dit is dus de reden waarom ik nooit naar cb ga tenzij ze een prik moeten hebben. verder kom ik daar niet.

weet nog met mijn oudste toen hij baby was. ik kwam daar op inloopuurtje, gewoon ff wegen en meten. kreeg commentaar dat hij teveel dronk bla bla bla en moest gaan minderen (ja tuurlijk, ik verhonger mijn kind wel even joh) en stond in de computer dat ik volgende dag een afspraak had staan (nóóit uitnodiging van gehad) dus volgende dag weer die kant op en toen kreeg ik te horen dat hij te mager was en hij meer moest drinken bla bla bla... ehhh.... 2 tegenstrijdige adviezen in 24uur tijd?! sure tuurlijk joh!

met mijn dochter ook fijne actie gehad daar. ze moest haar prikje hebben met 1jaar, we waren iets eerder want dat kwam beter uit. volgends mij met 11maanden en 2weken ofzo geweest. madam liep vrolijk rond en zat lekker te spelen. zegt die mevrouw van cb dat ze haar gaan testen/controleren als een 2jarige want ze loopt al en ze stapelt al blokjes en weet ik t wat. en dat ze met 10 a 11maanden al liep was slecht voor haar heupjes en ik moest haar remmen in haar ontwikkeling want ze ging te snel en dat zou haar lichaam niet aan kunnen ofzo??

ehhh ja foei dochterlief, niet lopen! vooral niet gaan ontwikkelen op je eigen tempo want dat gaat niet volgens het boekje

ik ben er nooit meer terug geweest :p ze kunnen van mij de boom in

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Eens.

Deel Deze Pagina