Wat naar dat je dat zo ervaart..! Ik zou ook zeker praten met een gynaecoloog en zelfs misschien met een psycholoog. Als het werkelijk een fobie is, kun je er vast mee geholpen worden. Of wie weet kan een gyn je wel helpen of een mogelijkheid bieden.
Ik snap je wel, maar de vraag is natuurlijk of je zo'n angst in je eentje kunt oplossen. En de gynaecoloog is waarschijnlijk wel iemand die dat probleem kent, weet hoe hij ermee om moet gaan en waar je wezen moet voor een gerichte oplossing. Ik vind het dus zo'n gek idee niet om naar de gynaecoloog te gaan voor advies. Dan nog iets, Bleom, je geeft zelf aan dat je niet alleen bang bent om te bevallen, maar ook om zwanger te worden en te zijn. Heeft die angst puur te maken met het opzien tegen de bevalling of heb je ook last van het idee van de zwangerschap zelf? Misschien zit je helemaal niet op dit advies te wachten, maar is in dat geval draagmoederschap niet iets om te overwegen? Uiteraard pas als zou blijken dat je zelf niet over je angst heen komt... Hoe dan ook, ik wens je succes!