Toktok-hok

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wvw, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Inderdaad érg leuk! Wel leuk dat we nu zo'n vijf jaar bestaan (eerst regionaal, daarna landelijk), maar toen ik zelf zwanger en later bevallen was van ons dochtertje, 'begreep' ik de vrouwen (veelal zijn het de vrouwen die het kaartje regelen) veel beter.. Wist toen zelf ook hoe wispelturig je kon zijn door de hormonen, haha ;)

2. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Idd victoire ik ben zo blij dat jullie me helpen!
    Wat doen jullie trouwens als je heel misselijk bent ik heb net gegeten en met de dag word de misselijkheid erger soms tot kokhalzen toe! En zelfs als ik wat heb gegeten ben ik nog misselijk alsof het in me keel hangt. Tips?

3. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Graag gedaan, vrouw!

Bij zoonlief 'leefde ik op' Sultana's. Tegen mijn misselijkheid, maar ik had ook berehonger steeds. En de laatste zwangerschap, afgelopen zomer, op pakje met van die droge toastjes met tomaat/zeezout, hoe heten die dingen ook al weer? Lu minicrackers! Ideaal, half pakje in mijn mik en ik kon weer door / was er weer vanaf. En veeleer minder suiker dan Sultana, heh. Toch beter.

4. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Ik heb bij m'n dochtertje een week of tien geleefd op stroopwafels en cola, hihi ;) Niet echt het meest gezonde, maar omdat ik al niet te veel weeg, was de verloskundige allang blij dat er iets was wat ik naar binnen kreeg.

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Oef.. Ik was dit topic ff vergeten! Solly dames, kan het de laatste tijd niet bij fietsen.. :p

6. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Maaaar mag je cola dan. ? Ik heb helemaal geen cola meer gedronken omdat ik bang ben dat dat kwaad kan?
    Slim trouwens sultana heb er helemaal niet meer aan gedacht.
    Ik at her vroeger altijd maar dan wel zonder suiker die naturel vind ik het lekkerst.
    +ik koop echt zo mn mogelijk ongezond nou heb ik geluk dat ik helemaal weg ben van appelsap en melk.

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ja victoire je streepje is duidelijk donkerder geworden!
    Ik durf het bijna niet voor te stellen;) maar misschien is je streepje s middags ook donkerder?
    Ik had namelijk ook zulke streepjes s ochtends. En s middags al knallers hihi :)

Stephanie ik eet heel veel citrusvruchten helpt echt goed hier en perrier/spa rood met citroen, dat lucht echt heel goed op!

Ik heb economie gedaan en bij de bank gewerkt. Nu officieel werkloos :D, maar over 4 dagen verhuizen we naar F rankrijk - vandaar :) heb ook kleine projectjes die ik ernaast deed en die blijf ik ook doen..:)

8. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ik ben nu helemaal weg van mandarijnen ik zou ze heel de dag door kunnen eten. Spa rood ben ik nooid weg van geweest. Word nu weer misselijk blehh.

9. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, Louloute, daag me nou niet uit, hahaha! Ik heb het al zo moeilijk vandaag, ik kan me niet concentreren, zit op mijn werk, maar kan niet stoppen met hier te kijken of er nog wat te beleven valt. Zonder dollen; het was al door mijn hoofd geschoten, maar ik heb net een liter water zitten wegtanken en twee koppen decafé, dus dat wordt niks. Bij zoonlief testte ik 'avonds om 8 uur, ik was overtuigd van weer niks, dacht 'laat ik het maar achter de rug hebben, kan ik janken, douchen, slapen en morgen weer door... maar die knalde er toen ook echt vanaf! Dat was 13dpo.

Wat leuk en bijzonder dat je naar Frankrijk gaat verhuizen! Heb je er al eerder gewoond? En ga je met een speciale reden, werk manlief ofzoiets?
    Ik zou zo met je meegaan om te helpen met verhuizen en klussen..hihi!

10. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Af en toe een glaasje cola kan, denk ik, niet echt kwaad, maar cafeïne en suiker zijn natuurlijk niet oké, ook niet als je niet zwanger bent.

Ik heb pas een filmpje gezien over Cola: in zo'n medium beker (bijv van de McDonalds of bij de Bioscoop) zitten maarliefst 45 (!!!) zakjes suiker!!! Shocking!!

11. Louloute

Louloute Niet meer actief

Sorrryyy victoire!!! Ik weet hoe super lastig dat is hoor!! Oh ik hoop het zó voor je meid!!!
    Hihi ja al eerder gewoond (8 maanden) 2 jaar geleden ofzo maar gaan nu in een ander regio wonen dus word toch nieuw alml!
    M'n man is Frans en heeft een vast contract aangeboden gekregen daar! :)
    Hihihi oh yesss hulp heb ik hard nodig want ben misselijk s ochtends en moe s avonds, blijft niet veel tijd over om in te pakken hahaha!

12. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    45:$zakjes suiker.
    Wow!
    Dat is echt veel.

13. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Tja, als je alles naleef, mag je bijna niets meer. Ik heb me netjes gehouden aan de dingen waarvan de verloskundige aangaf dat je dat echt niet moest eten/drinken en verder zeiden ze dat er heel veel is wat je gewoon met mate moest nemen, maar wat daardoor ook op de not-done-list kwam, maar helemaal niet waar was. Cola moet eigenlijk met mate, maar ze gaf zelf aan dat als ik dat binnen kon houden, ik dat lekker moest blijven drinken.

14. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Hmm, dat klinkt nu ik het teruglees, toch wel alsof ik alles maar met een korreltje zout nam, maar dat is echt niet waar. Ben vrij streng voor mezelf geweest tijdens de zwangerschap, maar werd dan juist afgeremd door de verloskundige. En de cola en stroopwafels was daar dus een voorbeeld van :p

15. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    O oke, ja ik leef wel aardig naar het lijstje en wat ik denk dat ik beter niet kan eten doe ik niet, misschien wel als ik wat verder ben er stond ergens dat vanaf 5 tot 6 a 7 weken heel kritisch is ivm. De ruggengraat en het hartje enzo wat ging groeien.

16. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Oeps, heb jullie even verwaarloosd... Sorry!

Voor de lijst:
    21 jan vk (mijn vk maakt veel echo's, jeej!) Duurt nog wel lang. Ben dan bijna 10 weken. De vorige keer was de eerste controle met 8 weken.
    maandag komt mvm langs.

Heb best veel krampen van de groeiende boel down under. Kan ik me niet heugen van de vorige keer. De dames groeien ook al langzaam. Dat vind ik dan helemaal niet erg ;) gelukkig nog geen misselijkheid te bekennen alleen geen eetlust....
    oh en mijn honden zijn een partij aanhankelijk, jemig! Ze willen steeds op schoot. Best gezellig maar wordt wel wat moe van het zwaan kleef aan gedrag.

17. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Dat heb ik ook me chihuahua is meneer saggo tegen de jackrussel als hij in de buurt komt. En de jackrussel en de hond van me moeder gaan tegen me aan liggen en zijn niet weg te krijgen. Plus die jackrussel en chihuahua van mij zijn beide nog vol reu dus dat helpt ook niet mee!

Wel super fijn dat je veel echo's heb. Ook heel leuk als je een boek bij houd met foto's

18. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik snap er niks van:( gister een bijna positieve ovu test. En echt flinke krampen ook die s avonds ineens weg waren, en vandaag nergens last van en een lichtere test:S

19. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Juulles kan het dam niet zijn dat hij gister was of was hij nog niet donker genoeg? Ik kan je er niet echt mee helpen, omdat ik niet precies weet hoe het werkt

20. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik vind het ook lastig hoor wvw, als ik het goed heb is het zo: als je een positieve ovu test heb, dus echt positief dan heb je je eisprong binnen 24-36 uur. Maar wat ik daar nou echt uit moet geloven....beetje naief denk ik hihi.
    Ik heb dus het idee dat ie gisteravond laat of snachts gesprongen is...maar of het goed was weet ik pas met de tempjes. Jammer genkeg betekent dat dus dat ik vroet moet opstaan in mijn vakantie:(

Deel Deze Pagina