Nou echt een onregelmatige eisprong niet. Over het algemeen altijd rond cyclusdag 12. Ik houd al jaren mijn menstruatie bij in een app genaamd P.D. Pro. Deze geeft ook de dag van ovulatie aan en heb ik dus altijd als ik erge krampen had dit aangegeven in de app. Dit viel altijd samen met de ovulatiedag. Maar goed, ik zie in deze app wel dat ik misschien 2 keer per jaar een veel kortere cyclus heb gehad. En wat blijkt, er staan in die maanden notities van krampen op cyclusdag 7 ofzo Ik baalde er in de "eerste" ronde gewoon van, omdat we eindelijk voor een kleine zouden gaan. En dan krijg je ineens veel eerder je eisprong. Maar uiteindelijk was de timing die maand toch redelijk, alleen mocht het niet zo zijn. Dus deze maand heb ik voor mezelf maar niet als ronde 1 geteld, die was voor spek en bonen, een oefenronde! En ik zou je wel vrij geven hoor Juulles, als je zou bellen dat je vrij wil vanwege je eisprong Heb ik alle begrip voor haha. En klussen is zeker hard werk! Ik ben er in ieder geval wel moe van na drie dagen op een rij Komt waarschijnlijk ook omdat wij vaak pas laat thuis zijn en dan nog klussen. Eer dat we gaan slapen is het half 2 's nachts ofzo
Knuffel noontje en bo Suus ik dacht ook heel even een zwangerschapstest te zien hihi dom he? Succes op het wachtbankje, we duimen voor je dat het raak is! Sabrina jeeej weer positief! Proficiat meis, doe op nod de digitale en dan echt genieten he!
Ik maak het wel iets vroeger hoor susanne haha ik ga rond een uurtje of elf maffen als ik er om half zes weer uit moet. ik denk dat mijn eisprong morgen komt, leuk hoor heb er zin in!! Heb niet echt ovu pijn, wel klein beetje afscheiding maar kon niet echt zien wat voor. ik heb eigenlijk nooit afscheiding dus maarja zal wel. noontje vind het echt super shit voor je ik leef met je mee meissie dus dikke knuffel en sterkte!!!
Victoire; Goed gedaan met het werk !! Noontje, helaas meid! volgende maand weer nieuwe ronde nieuwe kansen. Sabrina whoehoe je bent zwanger! Gefeliciteerd, wat leuk dat je vriend een traantje weg pinkte!
@ bo: misschien kom ik er wat laat achter, maar je hebt dus nog 2 kindjes als ik goed begrijp? @ victoire als ik jou bericht zo lees ken jij me inderdaad beter dan ik mezelf soms. ik ben inderdaad rap in paniek. Komt omdat ik zoveel sh*t achter elkaar meegemaakt heb dat ik nu vaak moeite heb om in het positieve te geloven! ik moet denken dat dit "geschenk" niet voor niets aan me gegeven is, maar gewoon een open mind houden. thx meid voor de positieve slap in the face ik doe m'n best! @ Susanne: hopelijk is het raak @ silverwings (en de rest eigenlijk ook) ik ben / was/ben net als jullie ivm dat te veel bezig zijn nonsens!! ik was altijd zo lastig op de mensen die dat zeiden ect, dat ik toen uit woede zei van ik ga er niet meer zo mee bezig zijn als andere maanden en dat is ook, ik heb niet meer getemperatuurd, niet meer alle dagen vanaf het misschien wel eens mogelijk kon zijn de ovutesten gebruikt en heb eigenlijk zelfs deze maand geen foliumzuur meer genomen tot aan mijn eisprong (en ma gelukkig ook ) ik heb maar 1 ovutest gedaan en ja de billingsmethode die heb ik wel toegepast maar dat is meer om over mezelf te leren voor de maanden erna. ik ga proberen te genieten nu dames, ik wou het vandaag ook tegen m'n moeder zeggen ma wacht ermee tot maandag. ik heb vandaag wel last van m'n stoelgang (diaree) maar ik lees dat veel vrouwen dat hebben dankzij de hormonen en m'n rugpijn is vandaag toch aanzienlijk minder dan gisteren dat is ook geruststellend. ik ben deze morgen naar de huisarts geweest omdat ik ziezo het sperma verslag van mijn man moest halen (die er helaas nog niet was) dus volgende dinsdag nog eens proberen. ik heb het verteld en ze heeft ook m'n bloeddruk genomen 14/8 omdat ik als ik opsta bonkende hoofdpijn had en duizelig maar dat heb ik al enkele dagen dus daar niet van. ze heeft me ook de juiste vitamine voor zwangerschap voor geschreven : prenatale omnibionta omdat ik deze vorm alleen verdraag dankzij mijn gastric bypass. en ook calcium tabletten omdat ik wederom dankzij mijn GB geen grote hoeveelheden zuivel verdraag (dus bv een scheutje melk kan wel) maar een beker melk wordt ik echt ziek van. kaas gaat wel maar yoghurt dan weer niet.. verder heb ik een leuke zwangerschapsbox gekregen van de apotheek en daar zit een fopspeen in vanaf geboorte, een drinkfles voor pap, staaltjes voor huidcremes tegen striemen, talkpoeder van dat babymerk (kom er niet om ma is altijd geel) en zalf voor op de baby z'n billetjes. zo, heb soep gemaakt voor straks en nu moet ik dringend even een dutje doen. THX MEIDEN voor al jullie goede steun!
Ik heb idd een zoon van 7 en een dochter van 4. Dit zou de 1e liefdesbaby van mij en mijn lief zijn. Maar hy zegt ook, ik heb dalijk 3 kindjes ♡ Ik slik nu teunisbloemolie. Staat op, helpt bij zware menstruaties (welke ik heb sinds ik bezig ben).. de huid (zit onder de puisten) én het zou het ei kunnen vervroegen.. nu ei op dag 17/18 .. ach zou mooi meegenomen zijn ! Mag tot en met het ei geslikt worden. En ook mama fit gehaald. Hoop dat het mag helpen...
Sabrina, bedoel je zwitsal Je zegt trouwens dat je geen foliumzuur hebt geslikt, maar dat vind ik niet iets wat met zwangerschap bezig zijn te maken heeft. Das alleen maar het beste voor je kindje. Ik heb trouwens zoiets geks, ik weet zeker dat ik morgen of zaterdag ga ovuleren. Testen liepen zoals elke maand mooi op, en vandaag....bijna echt bijna blanco! wat gek!!!! temp is nog laag trouwens ik wilde deze maand eigenlijk ook niet tempen, maar omdat ik wat nerveus was omdat ik misschien een bbz had ben ik weer gaan tempen. Ik bedoel, als mijn temp dan hoog had geweest Ben nu wel blij dat weer ben begonnen dan heb ik iig achteraf wat duidelijkheid! Eitje waar ben je!!!
haha inderdaad zwitsal! heb een vraagje maar ik weet niet of ik het in begrijpbaar nederlands ga kunnen uitleggen dus: Morgen zou ik dus 4 weken zwanger zijn als ik een cyclus van 28 dagen heb. ik VERMOED dat ik een cyclus van 31 dagen heb. ben ik morgen dan nog altijd 4 weken zwanger in de ogen van een gynaecoloog of ben ik maandag officieel 4 weken zwanger? aangezien ik niet weet of mijn ei vrijdag-zaterdag-zondag of maandag is geweest. mijn test was licht roze bijna wit op woensdag 7/1 .. dus dacht ik maandag.. maar goed begrijpen jullie de vraag? hier was ik dus mee aan het discussiëren met een vriendin van me. heb juist voor de eerste keer een licht misselijk gevoel gehad bij het eten van mijn lekker bouillonsoep! alleen dacht mijn lichaam er anders over
Ze rekenen sowieso altijd vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie, dus wanneer was je de eerste dag kngesteld?
18 of 19 december he? Ik zie net in je banner staan dat je op cd 28 zit dus ja dan ben je nu gewoon 28 dagen zwanger denk ik. Of reken ik verkeerd? IemNd?
19 december cd is cyclus day geloof ik? alé dat veronder stel ik? dus ze houden géén rekening met ongewone cyclussen? want stel dat een persoon 40 dagen heeft.. dan is het eitje ook later en tellende dpo dagen wel, maar klopt het toch niet bij bv 4 weken zwanger? dan zijn die mensen toch gelijk langer zwanger (ook al is dat niet zo?) vind het allemaal zo moeilijk om te begrijpen haha en ineens dat weken getel ook, ik tel altijd in maanden
Volgens mij is het officieel zo dat je op je nod 4 weken zwanger bent. Dat bevestigde mijn verloskundige ook nog aan de telefoon vandaag. Mijn cyclus duurde veel langer (ik ben weken bezig geweest om dat ei (die drie eitjes) wakker te schudden), maar ook ik tel officieel vanaf de eisprong twee weken (dus 14 dagen) terug voor zwangerschapsdag nummer 1. Je bent letterlijk dus maar 8,5 maand zwanger, de eerste twee weken krijg je 'cadeau'... Ik vind het sowieso bijzonder achterlijk dat er -zelfs in alle baby-magazines die toch als expert zouden moeten kunnen worden gezien- steeds nog gesproken wordt over je kind 9 maanden in je buik dragen...Feitelijk is het maar 8, want je kunt het pas weten wanneer je al 4 weken zwanger bent. En eigenlijk ben je 'het' dan nog maar twee. Stom gedoe. Ben niet boos hoor. Heb ook helemaal geen last van mijn hormonen. Er komt altijd stoom uit mijn oren als het over onbelangrijke zaken gaat....Whaaarghhh...puf puf.... ps > CD1 is idd cyclus dag 1, de dag dat je ongesteld wordt / werd.
Als je de eisprong zeker weet, dan tel je voor de zwangerschapsduur in 'aantal dagen vanaf de eisprong + twee weken'. Bij bijv IVF is het zelfs zo dat die telling vanaf de eisprong (punctie bij IVF) leidend is en niet bijgesteld mag worden aan de hand van echo's. Als je de eisprong niet weet, dan begint men met uit te gaan van de 'eerste dag laatste menstruatie' en doet men rond 10-12w een zogeheten termijnecho, waarop ze de termijn vaststellen. Deze laatste methode gaat in beginsel echter uit van de 'ideale cyclus' van 28 dagen met de eisprong precies op dag 14. Maar de meeste vrouwen hebben niet zo'n ideale cyclus.
er zijn ook nog een hele hoop vrouwen die niet tempen dus ze houden gewoon de eerste dag van de menstruatie aan. Dus je begint vanaf cyclus dag 1 te tellen, en idd de eerste twee weken tot je ei krijg je gratis ook als je je ei weet maakt het niet uit wat voor cyclus je hebt want je telt altijd vanaf je ei dag en dan plus 14 (de dagen ervoor dus die je gratis krijgt) dus ik had gelijk toch dat sabrina dan gewoon 28 dagen zwanger is?
Noontje en wvw.. voor jullie ff een dikke kroel !! Weet dat ik aan jullie denk En victoire hihi die hormonen ook tsss.. 😉 Susanne fijn dat je ei waars al geweest is !! Wachtbankje... leukste deel vd maand 😐😐NOT
WAARSCHUWING! GEEN ZWANGERSCHAPSTEST!! Bovenste is de ovulatietest van gister en de onderste van vandaag. Volgens mij wordt hij lichter of niet?
En nee, ik haat het wachtbankje. De eerste week gaat nog, maar die laatste week... Dan moet ik me weer gaan inhouden niet al heel vroeg te testen