Doen of deden jullie trouwens iets speciaals om zwanger te worden? Om eens even een leuk onderwerp te starten dus bijv.: Ik slik tko capsules drie per dag de gehele cyclus, foliumzuur en ik gooi jaja mijn benen in de lucht als we hebben gevreeen rond de eisprong en we vrijen vaker rond de eisprong Zo en nu jullie, vertel al jullie geheimpjes maar
Uhm ik slik sinds deze ronde een hele lading vitamines. Baat het niet dan schaadt het niet Foliumzuur, vitamine D, Omega 3-6-9, zink en tko (1 capsule tot eisprong, daarna 3 capsules p.d.) Verder drink ik dagelijks 1 glas granaatappelsap en ik eet Linwoods CO-Q10 en maca in mijn yoghurt 's morgens. Rond de eisprong veel vrijen en inderdaad na het vrijen benen in de lucht en kussen onder mijn kont en blijf zo ong. 20 minuten liggen. Verder ga ik na de eisprong niet meer in bad i.v.m. temperatuur. Ohja en ik ben gestopt met roken OMG ik lijk wel een bezetene!
Ik slik alleen foliumzuur 600. Verder gewoon gezond eten en drinken. Ik gebruik geen alcohol en rook niet. Ik doe id 10 min benen in de lucht na vrijen. En deze keer was ik zo moe dat ik beide keren in slaap ben gevallen. Had vrijdag en zaterdag geklust en zaterdag cervixslijm en maandag ochtend mijn ei. Dus alles kon lekker zwemmen en op het ei wachten. Hoop dat het zin gehad heeft... Oh en deze ronde was de eerste na mij operatie en mijn geopereerde been moest mijn man vasthouden in de lucht omdat het anders pijn deed hahaha! Oh en kussen onder mijn kont als ik mijn benen in de lucht heb,
Haha vanesje en Susan, leuk om te horen 20 minuten vind ik nog best knap, ik verveel me altijd dus denk dat ik ook eerder een kleine tien minuutjes lig Ik had gisteren een redelijk donkere lvu test, maar mijn temp blijft laag ei kom nou
Goedemorgen dames @ Bo: ik hoop dat je met niet al te vervelende gevoelens je babyshower hebt overleefd. sterkte meid! @ Susanne: niet om valse hoop te geven maar de dinsdag voor mijn positieve test woensdag, droomde ook ik dat ik over baby's. en wat leuk die gadgets voor je man! @ Asuka: hé bah onenigheid met eender wie is niet leuk @ Victoire: ik heb er ook steeds meer plezier in, m'n testen bleven goed oplopen en ik voel me goed @ Juulles: ik deed de eerste 5 maanden ALLES!! benen omhoog, stil liggen, testen, tempen, een hele reesem pillen slikken. Deze maand heb ik slechts 2 ovusticks gebruikt (na m'n ei) en de billings methode toegepast. Ik ben NIET blijven liggen na sex (althans tot ik uitgeblazen was niet dus zo'n 5 min dat we met twee lagen maar niet express blijven liggen) en ik heb erna gewoon geplast. en onthou dat je temp ook pas 2 dagen na je ei omhoog gaat (ale bij mij) dan kon ik van 36,7 naar 36.9 of 37 schieten manlief gaat zo meteen een documentaire afhalen over 0-9 maanden zogezegd en die gaan we samen kijken en we hebben besloten een TIME LAPS te maken met 1 foto per week en ohja iemand tips tegen constipatie? voor het eerst na mijn operatie in augustus 2013 ben ik geconstipeerd en dat is NIET LEUK!! ik durf niet te drukken ik drink nu deca koffie ipv gewone en heb al kellog's allbrans opgegeten ... en voor alle dames die het moeilijk hebben
@Sabrina Mocht de AllBran niet voldoende helpen, dan kun je bij de apotheek lactulosestroop halen. Dat is laxerend en mag tijdens de zwangerschap. Sterkte! Ik weet hoe vervelend constipatie is...
hah als zuster weet ik genoeg natuurlijk twee kiwi's op een nuchtere maag pruimen laxo siroop van roosvicee lijnzaad in yoghurt veeeeeeel groene thee
sabrina, ik ken het had dat voorgaande cyclussen ook. alleen altijd wel heel voorspelbaar. mijn basale temperatuur is 36 3 en dan dag na ei 36.4 dag erna 36 6 en dag daarna 36.8 altijd in drievoud gek genoeg. nu was tie vanochtend 36.18 dus ben bang dat pas vandaag dan mijn ei is...denk ik....het zal wel
@Juulles, heb er bij het proberen voor onze eerste veel over gelezen, had ooit een wetenschappelijk onderzoek hierover in handen, maar dat is gesneuveld met mijn vorige pc. Weet niet meer hoe het heette. Hoofdlijnen van wat daarin stond was ongeveer: - 5 a 6 dagen voorafgaand aan ei beginnen met vrijen - het is belangrijk dat beiden goed opgewonden zijn, zodat 'transport' vergemakkelijkt (er bestaat ook speciaal glijmiddel, pre-seed) - beter bij vrijen voor zwangerschap geen orale seks, speeksel heeft een negatieve invloed op zaadkwaliteit - tegelijk climax bereiken werkt bevorderend - 10 min. blijven liggen werkt bevorderend Ik heb mijn benen al jaren niet meer in de lucht gehad. Hihi. Maar blijven wel altijd nog lekker even liggen. @ Sabrina, let op voldoende drinken. Ik heb het ook, al weken verstopt óf aan de dunne. Irritant! Verder vezelrijk eten. Maar een flinke zak patat met mayo kan ook wonderen doen!!!! 😬
Mogguh dames, Ik doe niet zoveel rare dingen om zwanger te worden.. Nou ja ik eet en drink wel gezond, ben gestopt met roken toen.. Heb compleet vitamines, en lig idd ook met de beentjes omhoog.. Nou dan verveel ik me stierlijk en krijg ik altijd de slappe lach van dat stomme gedoe dus dat duurt nooit zo lang En wat de obstipatie betreft.. Goed drinken, goed vezels eten.. Je mag idd wel lactulose tijdens je zwangerschap, maar lactulose is geen wondermiddel! Ik heb zelf al jaren last van obstipatie en ik ben nu bij een reform winkeltje geweest en heb daar een theetje gekocht, ik dacht ja hoor lekker zweverig! Nou die thee drink ik 3 keer per dag en sindsdien is het een stuk beter.. Niet te drinken overigens haha
goeie tips victoire thanks!!!! ik heb eerder overactieve darmen maar bij stress obstipatie. ik heb toevallig movicolon in huis dus ik red me altijd wel haha maar verder zweer ik bij lijnzaad en tis nog natuurlijk ook
Wij hadden gemeenschap voor de eisprong gelijk na me menstruatie en dan 2 a 3 dagen na de eisprong en toen had ik geen zin meer en wachten op de nod. Daarna weer heelde rond de eisprong deden we het best vaak en ik bleef dan ook altijd liggen of savonds gelijk slapen
In lijnzaad zitten fyto-oestrogenen (net als in soja), vandaar dat ik er toch wat voorzichtig mee ben. Psyllium daarentegen is geen enkel probleem.
ben juist al een zwangerschapsbroek gaan kopen.. al mijn broeken paste "net" maar omdat ik redelijk wat buk op het werk drukt het tegen m'n buik en dat HAAT ik... dus heb ik me er al eentje gehaald.
Hallo dames, Wij deden niet zoveel speciaals eigenlijk. Ben begonnen met foliumzuur (eerst gravitamon en daarna etos zwanger worden multi vit). Bleef na de sex wel even liggen maar ik moet altijd naar de wc dus dat doe/deed ik ook gewoon. Verder eten wij meestal wel vrij gezond. Obstipatie: Wat bij mij als een tierelier helpt is koffie. Dat drink ik niet veel, alleen op werkdagen bij klanten en max 2 kopjes per dag anders krijg ik het gevoel dat ik sta te trillen terwijl dat niet zo is. Koffie weigeren is met mijn werk moeilijk. Al weten mijn meeste klanten wel dat ik liever thee drink. Oh meiden, ik ben zo beroerd. Er heerst een heel vervelend virusje bij zl op de opvang (gastouder en bijna alle kids zijn al 1-2x ziek geweest). Vorige week had hij een dag diarrree en heb ik do op vr 3x de toiletpot geknuffeld. Deze week heeft zl 's nachts 2x gespuugd en ik was vannacht weer de pineut. Ben nu nog niet lekker, bah bah!! En dat terwijl ik dat beetje weeïge van de afgelopen 3 weken weer kwijt begon te raken. Heerlijk om momenteel extra vatbaar te zijn, blech! Op naar de thee en droge beschuit! Mijn buik begint ook aardig te groeien. Ben al bijna net zo 'dik' als de vorige keer 10 weken verder. Vooral 's avonds zwel ik op. 'S ochtends kun je het nu een mini beetje zien maar 's avonds moet ik het al wat verdoezelen. Nog 3 weken mijn mond houden!
meiden klopt mijn redenering? 1 dag cyclus: 19 december vermoedelijk ei: 5 januari op 10/2 ben ik : volgens de gyn: 7 weken 2 dagen zwanger volgens vermoedelijke conceptie: 6 weken 1 dag zwanger zouden ze dan al een hartje horen of ben ik volledig fout aan het tellen? ik vind het zo moeilijk
Even een vraagje... Zojuist bij toiletbezoek (grote boodschap, sorry tmi ) had ik bloedverlies Gisteravond dacht ik al te zien dat mijn afscheiding lichtroze was van kleur, maar dit was licht bloedverlies bij afvegen. In mijn ondergoed is niks te zien. Dit zou toch veel te vroeg zijn voor een eventuele innesteling en te laat voor een ovulatiebloeding? Ik snap er niks van...
Eisprong + 14 dagen = 4 weken zwanger Dus 19 januari = 4 weken zwanger. Dus op 10 februari ben je 7 weken en 1 dag zwanger. Dan zou het hartje al moeten kloppen. Dit begint ergens tussen week 6 en 7... Je kunt dit dan alleen zien kloppen, op het beeld van de echo (ziet er uit als een mini knipperlichtje aan-uit-aan-uit-aan-uit...). En het geluid (althans in NL) zullen ze pas vanaf 10/12 weken laten horen. Dit doen ze met een andere techniek dan het echobeeld. Mijn gyn zei dat het in het hele prille begin niet goed is voor de baby om ook het geluid te laten horen.
Beetje vaag idd..voor innestelling is het te vroeg (Implantation Calculator - When Is Implantation Likely To Occur? | Countdown to Pregnancy) maar misschien een contactbloeding?
Hmmm nee, we hebben de afgelopen dagen niet meer gevreeën. En een ovulatiebloeding lijkt mij 4 dagen na de eisprong ook niet meer helderrood of wel? Argh!! Ik word soms echt gek van mijn lichaam!