De titel zegt het al. Wat zijn de ervaringen met de tolbadge 1. Activeren registreren hebben wij gedaan maar dan die twijfel werkt die wel. Bij vrienden van ons dus niet. Wij hebben hem bij de anwb gehaald maar nu zag mijn man dat die nog op in behandeling staat wij hebben hem al ruim een maand geleden volgens alle handelingen geregistreerd aangemeld of hoe je het wel noemen. 2 betaling loopt dit soepel. Wanneer?
Wij zijn gisteren op vakantie gegaan naar frankrijk. 2 tolwegen gehad. Bij 1 van de 2 piepte het kastje en ging de slagboom open, bij de tweede niet en hebben we moeten betalen. Kan zijn dat wij het niet goed deden of niet snapte (alhoewel geen hogere wiskunde lijkt mij), maar zo soepeltjes als het filmpje op de anwb site ging t niet. Denk dat wij hem na de vakantie weer inleveren. Over achteraf betalen kan ik jenog niets vertellen. Heb wel onthouden welk bedrag het zou moeten zijn.
We hebben ook zo'n ding gehad. Deed het altijd prima, nooit problemen mee gehad. Meerdere keren gebruikt (wij wonen in frankrijk). Uiteindelijk opgezegd omdat het ons niks extra's oplevert (ja alleen tijdens de zomer dat je dan niet in de rij hoeft te wachten, maar het geeft verder geen korting ofzo). Volgens mij als je die badge hier bestelt hoef je geen aanschafkosten te betalen: OFFER | VINCI Autoroutes Dit is de Franse officiële website van de tolwegen.
We hebben hem al in t bezit. Wat ik lees is onduidelijkheid over de poortjes en dat soort dingen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn mijn man keek op de site waar zijn account was dat staat in behandeling zou die werken is dan de grote vraag.
Wij hebben er al een jaar of 8 een (we wonen in Frankrijk). Wij zijn er heel blij mee. Het kost bijna niets (we betalen 1,50 per maand indien we hem in die maand hebben gebruikt, anders kost het niets) en het scheelt veel tijd bij de poortjes, zéker in de drukke periodes.
Wij hebben de badge al een aantal keer gebruikt. Geen problemen mee, ik raad het iedereen aan!! We pakken meestal de poortjes waar je met 30km per uur door kan rijden zodat we helemaal niet hoeven te stoppen. Wel een keer gehad dat we echt helemaal tot aan de slagboom moesten rijden tot we het piepje hoorde. Verkeerde poortjes pakken.. Sorry maar diegene zijn dan behoorlijk dom.. Zo moeilijk is het niet om het poortje met een oranje T te pakken.. Betalen; het bedrag wordt de volgende maand automatisch afgeschreven.
Het is niet goedkoper. We konden er met 30 km/u doorheen rijden. Bij de andere tol poortjes stonden vaak lange rijen.
Ideaal! Geen rij, rozig doorrijden. En soms inderdaad tot bijna aan de slagboom. Wij vinden het een verademing! Nooit meer achter die suffe Hollanders die te ver van het hokje stoppen en dan de meest achterlijke toeren uit moeten halen (sorry, het zijn eigenlijk altijd Hollanders 😕
Wij zijn zaterdag op zwarte zaterdag naar Zuid-Frankrijk gegaan en hebben menig tolpoortje gezien. Kennelijk betaalt niemand met creditcard (icoontje met twee blauwe kaartjes), want er stond nooit een rij. Binnen 10 seconden weer verder.
Onze andere optie was inderdaad ook cash helaas 2 keer besodemieterd met de credit card aan de tolweg sindsdien nooit meer gebruikt dan maar cash, ik ben benieuwd we zullen het donderdag wel zien, als het goed is is die op de juiste manier geactiveerd, en heb al gelezen dat je nooit terug hoeft te rijden mocht die het niet doen, blijven staan ze komen vanzelf, gelukkig is de eerste test voor mijn man
wij vonden het te duur voor 1 jaar frankrijk, het ding koste al 10 euro en dan nog 2.50 voor activeren, dan kost het dus al 12.50 om zo te mogen door rijden aan de tol poorten.... dat vind ik toch veel geld, dan wacht ik toch wel een kwartiertje in de rij bij de tolpoorten hoor
Wij hebben vorige maand ook zo'n badge gekocht en nog geen 48 uur later gebruikt en werkte perfect bij de poortjes 30 km per uur 1ste keer spannend en piep open 2de keer geen piep maar wel open gelukkig !