Lange autorit

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LovelyDK, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hi meiden,

Komend weekend gaan we naar Oostenrijk, lekker even eruit! Maaaarrr... Het is ruim 1000km.
    Hoe ga ik mijn jongen van 4 zo'n 10 uur in de auto vermaken?? :)

Alle tips zijn welkom!!

Heb sowieso de Ipad voor hem, zijn Nintendo DS en een portable dvd speler.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Gedeelte van de nacht rijden misschien dat hij dan nog wat slaapt?

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, met al die elektronica aan boord kan hij zich toch wel een tijd vermaken denk ik?
    Wij spelen ook vaak ik zie ik zie wat jij niet ziet. Of wie het eerst een rode sportauto ziet rijden, of een paarse vrachtwagen.
    Meezingen met een cd.
    Boekjes lezen op de achterbank, evt. luisterboekjes, die vinden die van mij ook erg leuk.
    Af en toe stoppen om hem uit te laten.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Is ook zo.. Echter is dit de eerste keer dat we zolang in de auto zitten dus ik zie allerlei beren op de weg ;)
    We rijden sowieso snachts aan dus hij zal vast ook wel zeker een uurtje slapen...

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij gaan volgend jaar en hoewel dochter een stuk jonger is heb ik naast de iPad ook kleine kadootjes (hoera voor Action en Wibra) en eten achter de hand (rauwkost, maar ook lekker chipjes en snoepjes enzo hoor). Verder willen we veel stoppen zodat ze kan uitrazen, hopen we dat ze veel slaapt en hoop ik nog net meeste dat we mét hele trommelvliezen aankomen op plaats van bestemming ;)

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Wat ik deed was de dag toch een beetje proberen in te delen:
    Eerste stuk rondkijken, iets te eten, zingen, spelen, dvd kijken, koekje/drinken, cd luisteren etc. Dat maakt het voor je kind duidelijker had ik het idee dan wanneer steeds alle dingen binnen handbereik liggen.

En alleen tijdens vakanties mag er in de auto gegeten worden, desnoods een hoes om de autostoel. Maar dan heb je ook dat als activiteit en kun je bij het stoppen gaan rennen, voetballen, hinkelen en ff plassen naturlijk :)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Ik zou denk ik in de avond gaan rijden (om een uurtje of 11) zodat de kids kunnen slapen. Moet je alleen zelf wel een nachtje doortrekken

8. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

Ik lees mee. Rijden deze zomer 6 uur.

9. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Wij rijden regelmatig grote afstanden met onze zoon. Mijn ervaring is dat hij het liefste een filmpje kijkt. Om de 2 uur stoppen en even de benen laten strekken. Dat is alles. Wij hebben nooit speelgoed of cadeautjes bij ons. Hij kijkt er niet naar om. En als ze slapen ... gewoon lekker doorrijden!

Deel Deze Pagina