Vraagje over eten opwarmen

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkertje, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Hooi dames!,

Vraagje over het opwarmen van eten..

Hoe doen jullie dat als jullie buitenhuis gaan eten met de kleine maar je wilt wel een verse maaltijd geven?

Wij zaten vd week met het dillema, we hadden toen een bakje met groenten ( haal ik iedere dag uit de vriezer) meegenomen en daar in het restaurant laten opwarmen, maar ik had geen vlees of aardappels om aan haar te geven.. want ik heb echt geeen idee of je smiddags bijv aardappel en kip kan koken en savonds nogmaals kan opwarmen in een magnetron.. dus dit niet gedaan.. weten jullie of dat wel gewoon kan?..

Soms kan je zorgen dat zei al gegeten heeft voor je gaat uiteten ( proberen we dus ook!) maar dit keer kwam het net ongelukkig uit :(

Wij hebben potjes geprobeerd maar dit vind ze vreselijk spuugt dit uit hihi, dus dar is geen optie!...

Hoe doen jullie dit meestal??

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja je kan dat gewoon opnieuw opwarmen in de microgolfoven.

3. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Kan prima juist, zelfde geldt met pasta.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan gewoon hoor, je kan ook vragen in een restaurant of ze iets klaarmaken bv kip. En een keer geen vlees en aardappelen is ook prima, zeker op de leeftijd van 6 maanden. Wij namen dan fruit en wat brood mee. Of ze at wat van ons eten.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik heb een periode gehad dat mijn zoontje precies moest eten als dochter dansles had. Ik deed dan een vers prakkie in een bakje, warmde het goed op (warmer dan je het een baby kan geven). Aluminiumfolie om het bakje en op naar de dansles. En daar was het dan precies de juiste temperatuur om te eten.
    En anders idd gewoon in de magnetron.

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Thanks meiden!! Dan weet ik dat super fijn!..

@snoopy, ja dat is ook weer waar!, dat zou nu ook nog heel goed kunnen!..

7. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38

Super!, dat is ook indd een optie!, die zal ik ook onthouden, maar meestal in restaurants willen ze het wel warmen, maar indd als je nou net zo iets hebt is dat wel een top oplossing! Bedankt!..

8. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38

Meestal heeft ze al gegeten van te voren, maar soms komt het net wat lastig uit!

Bedank!!

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat ik ook wel vaker deed is gewoon groente en fruit wisselen. Dus op restaurant even een banaan pletten en geven.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Waarom niet gewoon iets van jullie eigen eten aan haar geven? Paar frietjes, gebakken aardappel of schep rijst heb je toch altijd wel bij je eigen eten, of een stuk stokbrood? Wij vroegen meestal een extra bordje en een paar tomaten en komkommer voor onze dochter. Of we bestelden gegrilde groenten als bijgerecht. En dan vlees en frietjes van ons bord erbij.

11. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Omdat we zo ver nog niet zijn, met friet geven of stokbrood etc, rijst wel maar nog door de mixer zo geveb is nog wat te grof voor haar, komkommer vind ze ontzettend smerig! ( blijf het proberen er komt een dag.... hihi)... dus vandaar ons eigen maaltijd mee :)

12. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Ik kook 1x in de week wat groenten hapjes... als ik nou hapjes maak met aardappel en vlees of rijst en dat invries, kan je dat dan op die manier ook nog opwarmen?? Of kan je rijst/aardappels etc die al gekookt zijn niet ontdooien en dan in de magnetron warmen?? Voor osn zelf doen we dat nooit, vandaar dat ik er geen idee van heb haha..

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan prima aardappels en vlees 's middags bereiden en dan 's avonds - of een dag later - opwarmen :)

14. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Maar niet uit de vriezer ?

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk wel.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja inderdaad, dat kan ook prima.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kan prima, maar zou zelf gewoon iets bestellen in t restaurant of dochter thuis laten. Veel makkelijker.

18. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het eten koud geven was hier ook nooit een probleem :thumup:

19. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier kookte ik in het weekend toen de tijd paar verschillende soorten groente, grote pan vol aardappelen en twee verschillende soorten vlees. Deed dit alles dan in de diepvries. Mag 3 maand worden bewaard. Ik deed er stickers op met wat erin zat en wanneer klaar gemaakt. Dit deed ik toen ze gepureerd at ook nog met het fruit.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongens aten altijd alleen vers, potjes aten ze echt niet.

Vlees gaf ik pas na 1 jaar.
    Dus ik maakte voor vertrek even snel een aardappeltje klaar en groente uit de vriezer. In het restaurant even laten opwarmen en klaar.

Vlees kan je dit ook doen of je laat vlees voor een keer achterwege.

Deel Deze Pagina