De titel zegt het al, ik heb nu al een paar keer gezien dat als er wat tomaat (of zoals van het weekend tomaten soep) op mijn dochter haar huid komt het rood wordt. Ze lijkt er verder geen last van te hebben en eet het ook gewoon. Hetzelfde met mayonaise, als dat op haar huid komt laat het ook een rode plek achter. Zouden jullie deze produkten niet meer geven? En zou het een allergische reactie kunnen zijn? (ze is overigens 2.5)
Finn heeft dat ook...en aangezien hij KMA heeft was ik al helemaal in de stress... Wij zijn pas nog bij de KA en allergoloog geweest voor weer een reeks testen. De allergoloog vertelde toen dat dat niet echt een allergie is...de huid reageert alleen op een stofje wat in tomaat zit. Hetzelfde kan gebeuren met aardbei...daar krijgt Finn ook rode vlekken van rond zn mond en waar het sap druipt Verder ook nergens last van! Moet wel zeggen dat het bij tomaat nu alleen nog een roze verkleuring is. Hij reageert ook niet op de vlekjes...geen jeuk ofzo. Mayonaise weet ik niet...dat krijgt Finn nog niet.
Ik kreeg destijds van de allergoloog te horen dat op de wang smeren een goede manier was om te kijken of mijn kind ergens op reageerde. Sloeg de huid uit, dan was de kans dat het ook misging als hij het at groter.
mijn zoon heeft het ook met mayo ( de middelste ) ze noemen het een contakt allergie. dat betekend niet dat hij er allergisch voor is als hij het eet ( het kan natuurlijk wel maar hoeft niet ) maar wel op de huid trekt ook na een tijdje weer weg.
Als ik tomaten snij dan krijg ik idd rode plekken op mn vingers en het brand/prikt. Maar eten is geen enkel probleem. Dus ik denk dat het geen indicatie is.
Dat klinkt goed! Ze eet namelijk graag tomaat als 1 van de weinige dingen Dus ik blijf het gewoon geven. Mayo krijgt ze zelden dus dat is niet echt erg!
Mijn jochie heeft het ook met Mayo, niet alle merken, ook niet altijd even heftig. Dan zie je echt de stukjes waar de mayo rond zijn mond gezeten heeft rood uitslaan. Dat trekt na een uurtje meestal wel weer weg. Verder heeft hij er met eten geen last van. Tomatensoep heb ik het nog niet mee gemerkt, met tomatensaus voor de pasta niet.