welke mama is ook "potjes-moeder" ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Annemarie76, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs eet hier niet met de pot mee.. Ik vind t nu nog veel te veel gedoe. Uit gemakzucht geef ik hem dus potjes Olvarit..

Heb ik "lot-genoten" m.a.w zijn er meer moeders bij wie hun kindje niet mee eet van eigen gekookte kost, maar ook potjes kant&klaar krijgt?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier dan wel geen potjes-moeder, nog nooit een potje in huis gehad ;).

Maar vraag me af waarom je er een schamende smiley -> :) -> bij zet in je topic (bij de titel). Je voelt je er toch goed bij dat je kleintje een potje krijgt? Dan hoef je je daar toch niet voor te schamen? Als je je er niet goed bij voelde had je immers wel een andere keus gemaakt neem ik aan ;). Dus ik zou zeggen niet schamen hoor :D!

En nu race ik snel weer weg, want mag hier helemaal niet komen :p!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid vertikte het om vers voedsel te eten. Te grof van structuur en te uitgesproken van smaak, denk ik. Dus ik heb de eerste tijd voornamelijk potjes gegeven. Rond 1 jaar begon ze steeds vaker vers te eten en at ze al snel helemaal met de pot mee. Ik zou me er dus niet te druk om maken, hoor! Komt vanzelf goed en je kleintje is nog maar 10 maanden.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik ben ook een potjes mama!!!
    Nog even en dan kan meneer beginnen met mee-eten. Tot die tijd vind ik potjes prima. Waarom vers klaarmaken en dat meneer het dan niet hoeft...pfff, echt geen zin in. Potjes zijn even goed, het is waar dat de smaken niet goed te onderscheiden zijn maar so what dat komt nog wel. Hij krijgt bij ons eigen avondeten altijd wel een paar hapjes mee van wat wij eten.

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hee dames, ik ga ook beginnen met potjes hoor. Nu 3x fruit geprobeerd. Gaat het bij jullie goed? Hier niet.. Ik weet niet of ik moet blijven proberen of een poosje wachten.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb tot ong 12 mnd potjes gegeven omdat ik geen zin had om ons eetpatroon aan te passen. En aangezien ze zeggen dat vanaf 12 mnd een dreumes echt met de pot mee kan eten doet ze dat ook, maar dan ook echt alles wat we eten. Behalve vanavond, dan eten we patatjes, en krijgt zij......een potje ;)

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @Juul, zo zie ik dat ongeveer ook voor me..

Onze tijden lopen ook uiteen, wat eten betreft... Samen aan tafel zitten gaat t makkelijk met de eigen pot mee eten dan wanneer er een uur tussenzit..

8. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    kinderen moeten soms 10x iets proeven voor ze iets lusten!
    (gewoon even een wetenswaardigheid tussendoor, wat miss stimuleert om het vers vaker te geven)

@ kiddie gewoon blijven proberen dus! ;)

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook een potjes-mama...
    L. weigert vers te eten.. haal elke dag een blokje groente uit de vriezer maar hij weigert het al ruim een maand.. (elk soort groente trouwens).. ik vind het prima, groeit hij ook wel van ;)

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, wij hebben haar etenstijd ook op ons werk aangepast. Ze eet dus pas tegen 18:15 uur, dus haar 4 uurtje is wel een flink grote. En het is gewoon makkelijker nu ze wat ouder is, dan houdt ze het wat makkelijker vol om later te eten. Ik vind het wel echt een gezellig momentje zo met z'n allen aan tafel en ze eet er ook goed door, moet ik zeggen. Het is dat ik het gewoon een gezinsmoment wil houden, anders at ze op de opvang gewoon warm.

Ik heb trouwens altijd wel redelijk snel potjes voor oudere maanden gegeven, daar zitten wat meer stukjes maar ook wat meer kruiden in....die 4 en 6 mnd potjes is zo'n flauwe hap.

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden

Ik was een potjes mama, behalve fruit dat gaf ik meestal al vers maar avondeten gaf ik een potje. Sinds ze 10 maanden is, eet ze bijna alles met ons mee, nu is het ook veel makkelijker. Daarvoor deed ik het ook niet omdat ik het toch wel veel gedoe vond en ze wilde in het begin ook niet vers eten. Nu vind ze het heerlijk!!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik heb mijn zoontje (nu bijna 2) nooit potjes gegeven met als resultaat dat hij het dus ook vertikt te eten.. zo onhandig! Mijn dochtertje krijgt dan straks ook één keer per week een potje, gewoon om het te leren eten. Met vakanties e.d. is het wel zo handig!

13. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    hier ook een potjes mama maar niet omdat ik het wil maar omdat ze niks anders wilt eten probeer zo af en toe wel vers te geven maar dit weigerd ze maar blijf het proberen.

14. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    hier ook een potjes mama.
    het fruit heb ik altijd zelf gemaakt, alleen als we ergens heen moesten en potje.

vers avond eten heb ik geprobeerd maar mijn kleine meid (9 mnd) gaat kokhalzen en is dan helemaal overstuur.

dus ben ik maar weer met de potjes verder gegaan.

elke keer besteed ik er aandacht aan en dan eet ze het niet.

zodra ze 1 jaar is mag ze meer qua toevoegingen denk ik. en dan is het makkelijker en wat smaakvoller. en zal ze het ook wel gaan waarderen hoop ik.

ik vind dat er aan potjes eten meer smaak zit dan in mijn eigen eten dat ik voor haar maak. maar er zit ook van alles qua toevoegingen in die potjes.

ik geef haar heel af en toe wel eens een mini hapje van ons eten en dat eet ze dan wel.

15. Shel

Shel Actief lid

27 okt 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hier ook potjes! Toch wel erg makkelijk. Ik wissel het af, ongeveer 2 avonden per week maak ik zelf een groente prutje met aardappel, rijst of pasta. En dat gaat er tot nu toe prima in, zolang het maar door elkaar is...groentehap alleen vind ie helemaal niks. Nog even, dan ons eten mee laten proeven...ben heel benieuwd. Zal wel goed komen!

succes!

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voor mij hoef je er ook geen schaam-smiley bij te zetten hoor.
    Het is immers gewoon voedsel dat in zo'n potje zit. Je moet doen wat je prettig vindt.
    Vind alleen de reden een beetje vreemd. Je kan toch ook koken voor jou en je kind en dan lekker samen eten dat je man na het melken het eten opwarmt? Of om de andere dag ofzo. Ik vind het reuze gezellig om 3x per dag met mijn zoontje aan tafel te zitten. Hij eet ook alles wat ik ook eet, ik weet niet of hij dat ook gedaan zou hebben als ik hem steeds eten zou hebben gegeven zonder dat ik zelf zou eten. Zien eten doet eten, het zijn kleine naapers die kleintjes!

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier ook hoor potjes en Joas is alweer 1 jaar geweest..
    Tot 1 jaar vertikte hij het om vers groente te eten. Nu geef ik eerst om 17.00 een potje en om 18.00 gaan wij eten en dan proberen we het elke dag.. Eerst was het steeds uit zn mondje halen maar nu heeft hij het al 2 dagen geaccepteerd..
    Dus het gaat de goede kant op.

Julllie kindjes zijn nog heel jong zie ik.. Dus wat maak het uit dat hij potjes krijgt?
    Mijn nichtje heeft tot 2 jaar potjes op want ze wilde het echt niet.

Kheb pas een topic geopend: Dan maar honger lijden.. Sommige mama's denken. Als je niet eet dan maar honger lijden..
    Nou dat dus nooit! Als het nog niet gaat dan ga ik ook nog niet tobben.
    Kom alleemaal wel goed!!

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wel ben ik benieuwd wat normaal is als ze aan verse groente eten..
    Is niet te vergelijken met een potje..
    Gisteren had hij 1 schep snijbonen en een aardappel.. en dat at hij naast zn potje nog op!!

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik geef L. altijd warm eten tot ze geen honger meer heeft, dus hou me niet zo aan hoeveelheden. Van boontjes en wortelen eet ze echt superveel. Snijbonen ong drie grote opschelepels, daarnaast nog 1,5 aardappel en een beetje vlees. Worteltjes eet ze er een stuk of 10 van, daarnasst ook weer 1,5 aardappel en wat vlees. Asperges is ze helemaal dol op, eet ze er zo twee dikke van op. Ik ga er altijd maar van uit dat ik haar met groenten niet kan overvoeden.

20. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Juul: Hoelang doe je erover om het te geven??

Deel Deze Pagina