hai dames, elke keer neem ik me weer voor dat wij thuis meer vis moeten eten, maar in hoeverre kan smurf ( 10 maanden) mee eten? gewone gebakken vis kan ze mee eten lijkt me, maar gerookte vis? gerookte zalm zit zout in zag ik, maar makreel of zo? vissticks? lekkerbekje? haring? Alvast bedankt
Onze zoon is dan ietsje ouder maar die eet ook al een tijdje met ons mee en die eet hier : -kibbling -tonijn -gerookte zalm -gebakken zalm -pangasius filet JA ze mogen idd geen zout maarja een x klein beetje zout kan geen hele erge kwaad( vind ik dan en is mijn mening)
Gebakken vis (lekkerbekje) te vet. Gerookte vis (zalm, makreel) te zout. Rauwe vis (haring) kan verkeerd vallen. Stukje gegrilde of gestoomde vis niks mis mee.
ik bak mn vis altijd grin...maar dat kan dan ook wel..als ze gebakken vlees mogen mogen ze vast ook gebakken vis. maar rauwe vis kan verkeerd vallen..als in ..??? allergische reactie?
Rauwe vis en rauwe schelp- en schaaldieren kunnen besmet zijn met ziekmakende bacteriën (zoals de listeriabacterie en de salmonellabacterie), virussen (zoals hepatitis A en B, rotavirus, Norwalkvirus) of met gevaarlijke parasieten (zoals de haringworm Anisakis). Omwille van het mogelijke risico op besmetting met de listeriabacterie, worden rauwe vis, schaal- en schelpdieren en zeevruchten ten zeerste afgeraden voor jonge kinderen.
daar heb je een punt rauw vlees wist ik.. maar had de link niet naar rauwe vis doorgetrokken.. dank je.. t wordt dus binnenkort gewoon gebakken vis
Doe dat dan in een anti-aanbakpan of grillpan met weinig boter of olie, want vis en helemaal gepaneerde vis zuigt!
Komt goed ik heb een speciale vispan en t wordt ongepaneerde vis voorlopig.. gepaneerde vis koop ik eigenlijk nooit...
Ook hier eet de kleine gewoon stukjes in mee. Net als voor jezelf gewoon alles met mate... alleen kleinere mate voor de kleine. Op dingen als listeria moet je niet zitten wachten. Tijdens de zwangerschap kan het verschrikkelijke consequenties hebben, maar je hebt altijd een mogelijkheid om ermee besmet te raken. Meestal ben je er even ziek van. Echter het ziek zijn voelt niet lekker, ook niet voor de kleine, maar... de kans is wel erg klein dat je het überhaupt wordt zeker met rauwe vis pur sang (gerookte zalm en tonijn etc daargelaten). Norovirus (norwalkvirus) en rotavirus... we zijn geen derde wereldland waar dit echt levensbedreigend is als de kleine het wel krijgt. Ook hier weer vervelend als de kleine het wel krijgt, maar ziek zijn is nooit leuk. Ook hier geldt dat je het zelf ook kan krijgen. Salmonella, ook verschrikkelijk als je ermee besmet raakt... maar simpel op te lossen door goed te verhitten en grootste besmettingsbron is kip niet vis. Geen vis eten die op een plankje met rauwe kip heeft gelegen. Overall, wil je echt zeker zijn dat ze geen "slechte" dingen binnenkrijgt, geef de kleine wat je at tijdens je zwangerschap (enige echte belangrijke uitzondering is honing, dat pas na de eerste verjaardag).
Aanvullend op mejosje... gerookte zalm e.d. ach, Dit zijn allemaal dingen die je meestal niet dagelijks eet en dan kan het dus best een keertje. Dit geldt natuurlijk ook voor gebakken vis.
Rare reactie.. maar gegrilde verse haring is best lekker. Je moet alleen niet de zure of de zoute hebben dan! Kun je geen verse krijgen, dan kan je wel de zoute kopen en even in melk een dagje laten liggen. En je kan ook best wel een gewone haring geven...
Bedankt voor alle reactie's Ik denk dat ik t voorlopig nog ff op alleen gebakken vis houd kijken of ze dat lekker vind en dan kunnen we altijd nog verder kijken naar andere dingen.
Nee, was bedoeld om te lachen. Tuurlijk kook je salmonella dood, maar het ging om RAUWE vis zoals haring. Ik geef liever een medium gebakken stuk rundvlees aan m'n kind, dan een haring. Heb ooit een docu gezien wat ze daarin aantroffen, echt.... never nooit dat ik zo'n vies ding ga eten, laat staan aan mijn kind zal geven!
@zogelukkig Dat is een reden dat ik sommige programma's niet kijk... lang leve de struisvogelpolitiek. Ik denk soms wel eens dat we teveel weten.. Begrijp me goed..vrijheid blijheid iedereen moet doen waar hij of zij blij van wordt, maar van sommige dingen wil ik t niet weten. Ik zou daar niet blij van worden.. ik probeer op mijn eigen manier haar ewen goed voedinsgpatroon mee te geven en ja..daar gaat toch echt haring in passen op een gegeven moment... net als kant en klare juszakjes Maar...voorlopig nog niet
Zo moeilijk om af en toe op dit forum echt te begrijpen hoe mensen hun reactie bedoelen! Prima... snap hem! Ach ja, de meeste mensen hebben niet eens een idee wat ze in hun mond stoppen. Soms moet je er ook niet te veel bij nadenken en gewoon opeten. (ik houd niet van pakjeseten, maar als ik bij iemand eet en het is pakjesvoedsel eet ik het heus wel op!)
Tsja, ik kijk al dat soort programma's dus wel. Heb al veel opgestoken van de Keuringsdienst van Waarde, ook de BBC heeft mooie foodfacts programma's. Ik eet overigens wel rauwe vis, maar dan weer geen haring en die ga ik ook echt nooit eten. Als mijn kind later als ie groot is en we lopen op de markt, zegt: "Mam, ik wil een haring", dan krijgt hij een haring.
Zo eens in de drie jaar een Hollandse Nieuwe. Dan weet ik weer hoe het smaakt en kan ik weer drie jaar vooruit... Ik ben dol op Scandinavische ingelegde haring, vooral in dille of mosterdsaus, bij Ikea en af en toe de Lidl...maar da's niets voor ukkies, dat eet ik helemaal zelf op!