Bijvoeden vanaf 7 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Noebie, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Mijn man en ik hebben om verschillende redenen besloten om pas met 6 maanden te gaan beginnen met bijvoeden.

Alicia wordt op 4 Augustus een half jaar.
    Op dat moment zijn we op vakantie in Nederland en dan lijkt het me niet verstandig om te gaan beginnen met het introduceren van nieuwe dingen.
    We komen op 7 Augustus terug (dat valt op een Dinsdag) en die Vrijdag krijgt ze haar 3de prikje (DKT + Hib + TOPV). Ook daarvoor of kort daarna wil ik geen dingen gaan introduceren omdat ik bang ben dat als ze ziek wordt, dat ik niet weet of het van het prikje is of van de bijvoeding.

Nou heb ik zo'n handig boekje van Ouders van Nu waarin precies staat aangegeven wat de incubatietijden zijn van de vaccinaties en daar staat in dat kinkhoest een incubatietijd heeft van 1 tot 3 weken. Dan zou ik dus pas, op z'n vroegst, rond 31 Augustus kunnen beginnen met bijvoeden.

Is dat niet heel erg laat? En heeft dat geen consequencies op de gezondheid van Alicia?

Sorry als mijn vraag onbenullig overkomt :oops:.
    Ik ben gewoon zo bang dat ik het verkeerd doe met m'n meisje :(.

Alvast heel erg bedankt :D!

Oh trouwens, we hebben besloten om te wachten tot 6 maanden omdat ik bronchitis, hooikoorst en een koemelkallergie heb. Ook heb ik op m'n tweede jaar helemaal onder het eczeem gezeten maar dat is gelukkig over gegegaan en ik heb er sindsdien geen last meer van gehad.
    Daar komt ook nog eens bij kijken dat Alicia met 4 maanden is onderzocht in het ziekenhuis (ze kreeg zo'n 4x per week krampen waarbij ze het echt letterlijk uitschreeuwde van de pijn) en eruit is gebleken dat ze hele zwakke en gevoelige darmen heeft. De dokter adviseerde ons toen om zeker tot 6 maanden te wachten met het bijvoeden en alles langzaam aan te introduceren.

2. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Volgens mij is het niet erg te wachten tot bijna 7 maanden. Vooral omdat ze toch al erg gevoelige darmen heeft. Je geeft volledige Borstvoeding? Dan zit daar genoeg in! Het eerste jaar is Bv voldoende, na 6 maanden mag ze bijvoeding. Het heet niet voor niets 'bijvoeding': Ze heeft het nog niet nodig om te groeien. Volgens mij is dat pas vanaf 9 maanden tot een jaar dat het echt nodig is.
    Dus, vooral als je Bv geeft, is het geen probleem lijkt mij!

3. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Oh Robentes heel erg bedankt voor je antwoord! Dat stelt me heel erg gerust :D. Dan begin ik gewoon lekker met 7 maanden! Nogmaals heel heel erg bedankt! :D

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    vraag het ook aan het cb als je daar bent voor de enting zei kunnen je heel goed vertellen hoe en wat.

5. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Daarintegen: ik vind het advies van het CB ook vaak erg tegenstrijdig. De laatste keer dat ik er was werd mij gevraagd of ik al met bijvoeding gestart was, terwijl joris net 5 maanden is. Mijn reactie was, dat het toch beter is tot 6 maanden te wachten met bijvoeding dus natuurlijk niet. Ze reageerde dat het wel al mag, maar veel mensen het nog niet doen.
    Terwijl het toch al zo bekend is dat het veel beter is na 6 mnd, dan pas zijn de darmpjes goed uitgerijpt en zijn ze beter bestand tegen allergieën e.d.
    Maargoed, dat is mijn ervaring/mening. Als jij goede ervaringen hebt met CB, prima!

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het is meer dat het niet over vroeg bijvoeden gaat maar later bijvoeden.
    het ging mij meer over het argument over niet iets nieuuws introduceren ivm aankomende inentingen.
    os dit kwaad zou kunnen. ik begrijp alleen even niet waarom je bij het inwerken van de enting niet iets nieuws kan doen kailynn heeft bijv. nergens last van gehad dan alleen in de avond een beetje temp. maar dit moet ieder voor zich weten natuurlijk.

7. MollyM

MollyM Bekend lid

Vanaf 7 maanden schijnen ze wel meer nodig te hebben dan alleen melk dus ik zou dan wel gelijk beginnen als je terug komt. Ze hebben granen (brood of pap) en ijzer (vlees) nodig die van mij wil nog niet graag brood eten en mij werd aangeraden om dan pap te geven 's middags omdat hij toch vezels binnen moet krijgen. Maar ik denk het wel oke is hoor, zowie zo denk ik dat het niet veel problemen zou geven als je al voorzichtig met een groente hapje zou beginnen rond de vacinaties wortel of zo kan geen kwaad. Vanwege de allergieen zou ik wel met aardbeien en pindakaas wachten tot ze een 1 jaar is. Succes en fijne vakantie

Deel Deze Pagina