gebruik van (tuit)beker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door victoria, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Mijn zoontje is nu acht maanden geweest. Vanuit het CB kregen wij het advies om vanaf zeven/ acht maanden te starten met een beker of tuitbeker. Een tuitbeker lukt bij ons niet, hij gaat er op blazen in plaats van zuigen. Een beker lukt een beetje. Hij drinkt wel wat eruit, maar is het ook vrij snel zat. Dus een hele fles melk lukt niet uit een beker. Ik geef dan eerst een aantal slokken uit de beker en daarna maar zijn fles. Af en toe vraag ik me af of het niet veel te vroeg is.

Nu mijn vraag aan jullie: vanaf wanneer zijn jullie gestart met een tuitbeker danwel gewone beker? En wat zijn jullie ervaringen in het overgaan van fles naar beker?

Groeten Victoria

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik maakt me ook veel zorgen omdat daan niet uit antilek bekers wilde drinken.
    Ik ben geeindigd bij nuby met een rietje. Eerst lukte het hem nu en nu drinkt hij zo hele bekers leeg hij was toen pas 10 maanden dat het hem lukte

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier gister toevallig begonnen. noa vind het erg leuk om mee te schudden zo'n tuitbeker dus alles lekt eruit. maar goed we blijven oefenen en dan gaat het vast vanzelf lukken. maar het is normaal hoor vanaf 8 maanden.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier is de tuitbeker ook een leuker speeltje dan dat er daadwerkelijk uit gedronken wordt :) Ach ja, we geven het wat de tijd... Ook krijgt Vigo nu af en toe slokjes drinken uit een gewone beker, maar dat is echt helemaal niks. Hij laat het zo weer zijn mondje uitlopen :)

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij zijn met 7 maanden begonnen met een beker want stijn snapt de tuitbeker niet.
    Wij deden met broodje eten een beker melk en dan steeds wat aanbieden en wat hij na zijn broodje nog niet op had deed ik altijd in de fles zodat ik zeker wist dat hij genoeg binnen kreeg.
    Nu drinkt hij alles uit een beker :D

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian wil nog steeds niet uit een beker of tuitbeker drinken. Ik blijf het wel proberen hoor! ;)

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime kon pas echt goed uit een tuitbeker drinken na haar eerste verjaardag, nu bijna 2 maanden geleden. zou mij geen zorgen maken. Komt vanzelf goed.

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme wilde met 8 maanden geen flessen meer. Sindsdien drinkt ze uit een tuitbeker zonder antilek van Difrax. Dat ging en gaat prima. Ben haar nu aan het leren uit een gewone beker te drinken. Een hele uitdaging!

Alles op z'n tijd hoor.

Pim

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik las van de wek ergens dat een tuitbeker al vanaf 6 a 7 maanden wordt aangeraden vanwege gebit en tandjes. Hier gaat het eigenlijk best goed. heb 3 dagen geleden een aangeschafd, en hij drinkt ewen paar slokken en gaat daarna blazen. maar de techniek kent hij wel.

overigens doe ik het niet met zijn melkfles maar gewoon wat diksap.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier wilde hij dat ook niet. Maar de rietjesbeker van Nuby was in 1x een succes! En nu gaat de gewone beker ook goed. Dus de hele tuitbeker slaan we maar over...

En Judith wat een prachtig ventje heb je zeg!

11. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Er zijn ook oefenbekers van Avent. Ik had eerst ook de gewone tuitbeker, maar Cecile ging er oo op blazen. Toen een oefenbeker opgehaald en dat gaat best al goed, alleen zuig ze soms iets te hard waar door er een beetje teveel drinken in haar mons komt dan spug ze dat uit. En ermee spelen vind zee ook leuk.

12. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Ik heb verschillende bekers geprobeerd, maar het belangrijkste is om het steeds te blijven proberen, op een gegeven moment krijgen de kleintjes het wel door. Ook Annika nam steeds een paar slokjes uit een beker en daarna kreeg ze de fles. Na veel proberen drinkt ze nu (na 3 maanden) wel uit een tuitbeker, een gewone beker lukt nog steeds niet heel goed (paar slokjes), maar we blijven proberen.

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zal ik die rietjesbeker ook eens proberen ;)

En bedankt voor je compliment! :D :D

14. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Het is beter om een kind zo snel mogelijk uit een beker te laten drinken. Nog voor het eerste levensjaar kun je al oefenen met het drinken uit een beker.

Drinken uit een beker is beter voor de tanden en de mondmotoriek (leren praten). Hoewel veel ouders kiezen voor het gemak, doe je er verstandiger aan de fles niet te lang te gebruiken en al zeker geen tuitbeker. Langdurig gebruik kan overigens leiden tot tandbederf.

Zelf werk ik als pedagoog in een kindercentrum, waar wij deze richtlijn hanteren.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heel leuk dat oefenen maar zonder oefenen gaat het ook is mijn ervaring. Ik heb Jarissa vanaf 7 maanden iedere week de tuitbeker aangeboden. Geen succes. En zo ineens doet ze het wel. Gewoon af en toe proberen, dan komt het vanzelf. Ik geef haar melk trouwens nog gewoon uit de fles hoor. Genieten we allebei van. Al het overige drinken gaat via een tuitbeker of een oefenbeker van difrax. Lukt ook goed maar knoeit soms wat.

16. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Ik ben rond die tijd ook gaan proberen met tuitbeker en rietjesbeker, maar beide snapte ze niet. Gewoon af en toe geprobeerd, maar wat iemand hier eerder ook al schreef, leuk om mee te schudden en te spelen, maar eruit drinken ho maar.
    Toen van Difrax een tuitjes speen gekocht en die op haar fles gedaan, zodat ze kon wennen aan de vorm. Toen ze daar aan gewend was, lukte het drinken uit een tuitbeker wel, alleen hield ze die altijd ondersteboven en ook al staat er anti-lek op... alles was nat.
    Toen weer een keer de Nuby beker geprobeerd en dat lukte. Nu kan ze die ook zelf vasthouden en gaat ze zelf drinken als ze dorst heeft. Over de hele dag drinkt ze een hele beker, soms zelfs meer.
    Melk ('s morgens met pap en 's avonds) geef ik trouwens wel nog gewoon in de fles, even lekker samen zijn.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mn man en ik zijn nu thuis iedere dag met Justin dus wij gaan t deze weken uitproberen. Laatst sloeg Justin de beker aldoor nog weg en wilde hij er vast niet uit drinken dus.

18. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou Fenja wil GEEN antilek beker. Wordt boos als ze die krijgt. Nu krijgt ze af en toe wat slokjes uit een oefenbeker. Maar ik ga een HEIDI-beker bestellen via mijn werk. Is volgens mij nog makkelijker. Dat is een gewone beker met deksel met een gaatje erin zodat ze gedoseerd drinken en niet meteen alles omkiepen. Tja moeilijk uit te leggen, ff googlen.

Maar ik vind het wel moeilijk om haar een antilekbeker aan te smeren hoor. Misschien moet ik maar geen antilek gebruiken.

19. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
  20. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Yep,

Heb ik ook gehoord.
    Als het hier zo ver is dan zal Nikolaj uit een gewone beker drinken en niet met zo'n tuit erop.

Gr. Edelweisje

Deel Deze Pagina